30 weken zwanger en nu al aftellen..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Vivi, Als je dat nu eens ff tegen die eigenwijze drol van ons wil zeggen :D

2. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    wil het best proberen maar ben bang dat die niet luisterd

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Rica, Krissa, Seentje, Ik baal er ook best van dat het elke keer weer afzakt. Vooral omdat ik er behoorlijk ongerust van wordt. Als het nou gewoon goede duidelijke weeën worden, dan weet je dat het menis is, maar dat is het elke keer niet. Maar goed, was wel blij dat het vannacht afzakte en niet bleef aanhouden. Of doorzetten, of afzakken, maar dat het erin blijft hangen is heel vervelend.

@Lisa, Vriendin van mij is met beide zoons met 38 weken bevallen. Nu is ze inmiddels 39 weken. Had ook niemand verwacht.. Volgens mij hoeft het niet altijd wat te zeggen hoor.. Je moet toch afwachten, hoe zat we het ook zijn haha. Ik begin het nu ook zat te worden, dus begrijp je goed hoor..!!

Ik zou het liefst willen dat het s avonds of begin van de nacht begint als mijn ml gewoon lekker thuis is. Als ik dan niet kan slapen kunnen we des noods samen een filmpje kijken voor eventueel wat afleiding en om de tijd door te komen. Maar het liefst wel in de nacht. En wat me het allerleukste lijkt is dat het s avonds in bed mijn vliezen breken en het dan begint. Dat lijkt me pas een leuk begin van de bevalling:)

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ik kan nog wel zo denken van ach het is een film... maar dat knippen vond ik wel een beeetje ranzig... dat geluid en ook de manier waarop maargoed ik kan me niet voorstellen dat dat ook echt zo gebeurd want het leek wel een slager die bezig was hahaha...
    wel verder een mooie film hoor...maar idd als je heel erg tegen een bevalling opziet of gevoelig bent voor zulke film's nee dan is het niet slim.

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Friesland, fijn dat de harde buiken uiteindelijk minder zijn geworden (of het had natuurlijk gewoon door moeten zetten?!).
    Zou wel gek wordne hoor van die spanning, zou dit het begin zijn?

Krissa, wat super en ook al zo snel met 2 kids in het ritme. Moet vast een heerlijk gevoel zijn. Is je bevalling
    ook voorspoedig verlopen?

Rica, nu tijdens mijn verlof heb ik er wat meer tijd voor om meerder topics bij te houden. Hahahah, ja is wel zo leuk ja als er ook op je gereageerd wordt;).
    Jullie zijn weer door de keuring zie ik. Liggingsecho, ben jaloers. Wou dat ik hier nog een x mocht genieten van ons
    mannetje.

Lisa, heb je de hele dag door last van voorweeen? Pfff, wat moet dat dodelijk vermoeiend zijn. Gelukkig is het eind in zicht
    (alhoewel wrsch denk je nu? Eind in zicht? Kan nog wel 3 week duren).
    hahah wat betreft een spannende bevalling zoals in een film. neee echt niet. Zit dr totaal niet op te wachten.
    Het liefst gewoon als hij thuis is, zonder fratsen. Zeg maar zo saai mogelijk!;)

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Rrianne, hahaha ja inderdaad.. zo saai mogelijk. Zo zou ik het ook het liefste willen inderdaad..

Krijg jij ook geen liggingsecho? Ik zou m ook niet krijgen, maar 2 weken terug werd ik opgenomen in het ziekenhuis met consequente harde buiken, die niet afzakte, maar pas na 2 dagen weer af zakte. En daar heb ik toen nog wel een echo gehad. Dus eigenlijk geluk bij een ongeluk:D

7. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @friesland, ik kan me inderdaad voorstellen dat je blij bent dat het afzakt als het niet doorzet, anders wordt het wel heel erg zwaar.
    Meer dan afwachten kun je helaas niet. Als je bij twijfel maar blijft bellen want een keer is het wel echt en dan wil je er optijd bij zijn.

@lisa, ik denk dat elk kind zijn eigen termijn heeft. Ik ben bij beide met dezelfde reden ingeleid alleen begon de eerste eerder met zich niet te melden dan de tweede nu. Vandaar dat de tweede ook later is dan de eerste.

@film, ik ken de film de gelukkige huisvrouw niet maar aks ik het zo lees moet je hem na de bevalling ook nog maar niet gaan kijken. De emoties zitten dan ook nog echt heel hoog. Ik kan zelfs als ik alleen ben spontaan beginnen te huilen zonder te weten waarom. Erg frusterend als je een controllfreak bent zoals ik.

@Rrianne, het is inderdaad lekker om snel in je ritme te zitten, al is van een ritme nog niet echt spraken. Maar het loopt gewoon lekker met de 2 kids al wil Ymke wel de hele tijd sabbelen en bij mama zijn. Maar het lukt me goed tijd voor Max vrij te maken en hij is gelukkig al erg zelfstandig voor zijn leeftijd.

De bevalling, het was echt een bevalling from hell, echt nooit meer. Ik heb het er nu na meer dan een week nog moeilijk mee. Het was zo overrompelend dat ik er helemaal geen invloed meer op had.
    Ik wil het hier wel neerzetten maar wil niet dat iemand die nog moet bevallen zich hier zorgen om gaat maken want een stortbevalling komt gelukkig niet zo vaak voor. Vandaar dat ik het nog niet doe of er moet niemand moeite mee hebben.

Groetjes en misschien tot later op de dag en anders weet ik het even niet. Mijn man heeft de gehele komende week vrij en ik weet niet wat we gaan doen en of ik dan achter de laptop kruip.

Krissa

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Friesland, nope helaas geen extra echo's tot zover. Idd dat is een geluk bij een ongeluk, 2 dagen lang achter elkaar
    harde buiken, pfffff. Hier ontzettend benieuwd hoe ons kleine vriendje het in mijn buik doet.
    Bewegingen worden hier steeds minder (opzich ook logisch natuurlijk) en mijn buik is ook vrij bescheiden
    waardoor ik ontzettend vaak hoor; waar zit dat kindje van jullie? Mensen zijn elke x enorm verbaasd als ik ze vertel
    hoe lang ik nog moet. Dat maakt me af en toe wel onzeker hoor. Maar de VK zegt dat we ons geen zorgen hoeven
    te maken, dus daar moeten we dan maar vanuit gaan:D.

Krissa, fijn dat het in elk geval lekker loopt met 2 kids. Lijkt me best wel een overgang, van 1 naar 2.
    Je bevalling klinkt heftig. Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig/benieuwd naar je verhaal. Horror-verhalen heb ik inmiddels al
    genoeg gelezen. Achja, de ene dag lukt het je beter om te relativeren dan de ander.
    Hoop dat je het snel een plekje kunt geven, want leuk klinkt het niet!

9. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Sjonge...moet weer heel wat bijlezen. heb niet alles gelezen hoor. Lisa: ik hoop voor je dat de weeen nou eindelijk een keer doorzetten.
    @ bevallen moeders: fijn dat alles geod gaat.

Hier een wat mindere nacht gehad. Heb weer paar uur achter elkaar wakker gelegen en veel harde buiken. dacht zelfs even dat me vliezen waren gebroken, maar zal wel wat urine ofzo geweest zijn. het liep er spontaan uit terwijl ik mijn dochtertje weer even opnieuw in bed legde, odmat ze zo lag te jengelen.

heir nog dames die de aardbeving hebben gevoeld? bij ons heel minimaal, het drong alleen een uur later tot ons door dat het niet bij de buren vandaan kwam. (de buren zijn druk met boren etc....dus wij dachten; die zijn met iets heftigs bezig...niet dus)
    vond het toch wel een naar idee. waardoor ik ook wat moeilijker in slaap viel (wij wonen in een appartement, ruim genoeg voor twee kinderen hoor;) ze hebben allebei een eigen slaapkamer) Was al een hele vluchtplan aan het bedenken....Dramaqueen! haha

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee allemaal, kom me ff snel melden.
    Woensdagmiddag om half 5, na een hele heftige bevalling wat uiteindelijk op het laatste moment op een keizersnede uitdraaide is onze prachtige zoon nick geboren. Hij heeft nog één nachtje op de hartbewaking gelegen maar ligt inmiddels alweer lekker bij mij op de kamer... Zondag mogen we naar huis.

11. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

gefeliciteerd!!
    vervelend dat het uiteindelijk op een keizersnede uitdraaide maarja dat wat moet, dat moet... en gelukkig is je zoon gezond ^^
    en jij ook :) hoe voel je je nu? want zo keizersnede is niet niks lijkt me

12. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @blike, jammer dat het op een keizersnee uitdraaide. Hopelijk heb je er niet al teveel last van. Fijn dat Nick na 1 nachtje al weer bij jou op de kamer mocht. Geniet ervan als jullie zondag naar huis gaan.

@Rrianne, het heftige was tijdens de bevalling vooral dat mijn lichaam het 100% overnam. Ik had al persdrang bij 4cm ontsluiting en met de wee moet de ontsluiting groter zijn geworden aangezien dat 1 uur voor de uiteindelijke geboorte was. Tevens ben ik gaan persen met 9 cm i.p.v. 10 zodat de gyn die zelf de bevalling deed even heeft moeten helpen om het netjes te zetten. Ook is Ymke haar hoofd er in 1 maal duwen uit gekomen. De eerste opmerking van de gyn was ook bel de kinderarts want ze ademde niet. Gelukkig kwam dat door stimulatie van de verpleegkundige op gang zodat de kinderarts niet nodig was. Er gebeurde gewoon zoveel in korte tijd. En 3 uur later ben je opweg naar de auto en naar huis met kindje dat alleen maar kreunt, knal rode oogjes en een blauw voorhoofd en schedel heeft. Brrr ik wens het niemand toe en was toch graag 1 nachtje in het ZH gebleven. Volgens de kraam en de VK ga je normaal in deze situatie ook niet naar huis. Ze had ook een score van 7,9,10.
    Al met al heftig dus.

Groetjes, ik ga even bedenken wat we vanavond gaan eten.
    Krissa

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ahhh wat fijn blike, lekker naar huis met het gezinnetje!! nogmaals gefeli!

lisa hoe is het?? tis aardig stil.....

14. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

moow wat heftig
    waarom had je kindje rode oogjes en blauw voorhoofdje?
    en kon je niet aangeven dat je liever wilde blijven ??

15. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

gefeliciteerd! hopelijk knappen jullie allebei snel op!
    en kunnen jullie genieten van de kraamtijd!

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Blike, Klinkt heftig. Uiteindelijk nog een KS geworden ook. Gelukkig is het achter de rug, nu lekker bijkomen
    en genieten van jullie ventje! Zondag begint het natuurlijk pas helemaal.

Krissa, dat is schrikken, als de Gyn roept; ze ademt niet. Pff, wat ging er toen wel niet allemala door je heen?
    Of zat je nog in de trance van de bevalling. Raar ook idd dat je ze je naar 3 uur gewoon naar huis sturen, lijkt
    me ontzettend onzeker. Heb je nog iets aan dr gemerkt de dagen na de bevalling?

Hier een vermoeiende dga achter de rug. Zo goed als ik me gister voelde, zo slecht als ik me vandaag voel. Hele tijd harde buiken, niks wil:( en heb het idee dat alles me zeer doet.
    Pak zo een lekker bad, hoop dat ik daar van op knap en vanavond maar vroeg mijn bedje in.

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Blike, nogmaals gefeliciteerd.
    Jammer dat het uiteindelijk nog een keizersnee is geworden.

Krissa, pff heftig! Mijn zoontje ademde ook niet en had hoge koorts. Achetraf komt pas het besef wat er had kunnen gebeuren. Wij hebben nog 3 dagen in het zh gelegen, maar kan me voorstellen dat het moeilijk is om na zo'n ervaring naar huis te gaan..die onzekerheid dan!
    Hopelijk kun je het een plaatsje geven en toch lekker genieten van je kleine meid.

Hier is alles weer rustig ;)

18. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @zonne bloem, Ze was blauw en rood door de druk waarmee ze eruit is gekomen. Het hoofdje stond nog niet en ze is in een keer persen met haar heke hoofdje naar buiten geduwt. (gyn zei als je nu goed perst is ze er in 3 weeën, had hij beter niet kunnen zeggen nu vloog ze in 1 wee met haar hoofd naar buiten en de gyn heeft haar met de draai van haar schouders moeten helpen omdat die wel eruit werden geduwt maar nog niet gedraait waren.)

@Rrianne, op het moment zelf krijg je het niet zo mee. Dan kun je alleen kijken naar je kindje en ze was helemaal blauw maar het dringt niet door. Ik kon echt niet meer helder denken dus ook niet over het naar huis gaan. Van de kraamzorg heb ik later gehoord dat die gene die 's nachts nog is geweest met zorgen is weg gegaan ook gaat het kraamcentrum en de VK het in het ziekenhuis melden. De dagen na de bevalling was ze ook echt niet lekker, misselijk en veel kreunen. Ze heeft dan ook heel veel rust gekregen en werd alleen uit bed gehaald voor de voedingen. Met het eerste badje is ook 3 dagen gewacht.

@chantalk, je hebt helemaal gelijk, het dringt op het moment echt niet tot je door. Gelukkig is alles goed en ik denk dat tijd ook veel doet. Wel ga ik bij de controlle vragen waarom ze naar een kinderarts hebben gevraagt en waarom ze direct is afgenaveld en bloed naar het lab is gestuurd.

@blike, nog 1 nachtje en lekker naar huis, geniet van je laatste kraamdagen met de kraamzorg, je gaat ze toch missen als ze weg zijn.

Groetjes,
    Krissa

19. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Blike, van harte gefeliciteerd met je zoontje Nick. Hopelijk herstel jij ook weer snel..!! En morgen mogen jullie dus al naar huis.. Heerlijk:) Geniet er van..

@Krissa, dat lijkt me inderdaad behoorlijk heftig, moet er nog maar niet te veel aan denken.. Zie best tegen de bevalling op..

@Lisa, hoe is het met jou? Het is rustig..

20. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

lisa!! waar ben je?? haha...we zijn zo nieuwschierig of je aan het bevallen bent of niet.

hier wordt mijn geduld erg op de proef gesteld...iedereen die om mij heen zwanger was en minder ver was, zijn lekekr aan het bevallen....BAH!
    en had gister ook zo'n *** gyn. die deed werkelijkwaar niet langer dan twee minuten over mijn consult. kreeg een flinke por van hem in mijn buik....geen antwoorden. alleen maar TJa ja bent hoog zwanger he....
    (alsof i kdat zelf onderhand niet doorhad) ben er echt flink chagerijnig weggekomen. ga maandag bellen voor een nieuwe consult, want heb nog heel wat vragen en voelde me absoluut niet serieus genomen..
    van hem mag ik pas over 2 weken weer komen...is die niet goed wijs ofzo. volgende week hoop dat ze toch op zijn minst ff checken of ik al ontsluiting heb...vind het zo raar.
    maandag maar ff bellen voor een nieuwe afspraak
    (hier betalen we toch geen zorg voor ofwel?)

zo! weer ff mijn beklag gedaan...geen last van hormonen hoor!:D

Deel Deze Pagina