@Rica, ik denk niet dat dat kwaad kan voor de kleine hoor.. Alleen als je gevolgen hebt door het ziek zijn zoals uitdroging, uitputting. Dat moet je gewoon goed in de gaten houden. Vervelend zeg.. Hoop dat je je gauw weer beter voelt..!!! Alles was goed bij de verloskundige. Aangezien we met 35 weken een echo hadden met metingen waaruit kwam: 3300 gram, wilde ze nu weer even kijken. De kleine loopt ongeveer 2 weken voor op groei, en zal daarom niet langer blijven zitten dan 40 weken..!!!! Ik weet dus al dat ik niet over tijd zal gaan. Wat een heerlijk gevoel. Nog 17 dagen tot de uitgerekende datum, dus ik hoop wel dat ie voort maakt, want ik wil liever niet ingeleid worden.. Volgende week donderdag moet ik dan weer naar de verloskundige. Dan ben ik precies 39 weken, en dan gaan zien we wel wat ze gaan, misschien dan strippen ofzo. Ze zei dat ze het eerst af wilt wachten, ze had de kleine eigenlijk al verwacht
@friesland Super dat je niet overtijd zal gaan! Hier werd de kleine ook op 35 weken 3250gram geschat maar bij mij wordt er niet over inleiden gesproken! Heb wel al gemerkt dat dat in nederland véééél vlugger wordt gedaan dan in belgie!
misschien domme vraag maar hoe schatten ze dat nou? Ik krijg allen volgende week nog een liggingsecho maar gaan ze daar dan ook kijken hoe groot het ws wordt?? die vrouw zei 6 a 6,5 pond zeker niet zwaarder gokte ze, was nergens op gebasseerd dan alleen maar voelen. Vorige week zei ze oh dat wordt een kleintje....tjah wat ist nou? Dus is die liggingsecho dan ook voor de groei??? maak me geen zorgen hoor maar hoor wel vaker, ja mijne schatten ze op dit of dat en vraag me dan af, hoe weten ze dit? oh fijn friesland dat je niet overtijd gaat, SPANNNNNEEEEEEND!!
Nee ze hebben een echo gemaakt in het ziekenhuis.. En daar gemeten.. Net als met de 20 weken echo. Buikomvang, hoofd en bovenbeen gemeten. Een groeiecho doen ze die metingen ook.. Daarom heet het ook een groeiecho. En een liggingsecho doen ze niet meten, alleen kijken hoe die ligt. Dus dat is in nog geen 10 minuten al klaar. Ze hebben vandaag ook niet weer gemeten.. @Lisa, inderdaad hier in nederland doen ze het over het algemeen wel sneller (inleiden). Maar het hangt denk ik ook heel erg van je verloskundige af hoor.. Ik las hier op het forum vanmiddag iemand die moet in het ziekenhuis bevallen, omdat de kleine 3200 gram was met 35 weken..!!!! Nou dat hoef ik ook niet.. (gelukkig).
bij mij voelen ze aan me buik edn zeggen ze van het is zo zwaar maarja ik maak me er niet druk om hoor ze schatten maar wat en klop ik heb 2 weken geleden een liggingsecho gehad maar ook omdat de vk dacht dat het hoofdje bovenin lag omdat het mooi rond aan voelde maar gelukkig lag het kindje met haar hoofdje naar beneden toe dus ze heeft gewoon moie ronde billetjes hwaaaaa
Friesland, wat een fijn gevoel moet dat zijn zeiden ze dat maar tegen mij haha! 2 weken geleden werd gezegd dat het een klein kindje is...ben benieuwd, want bij mijn zoontje zeiden ze het ook en die was niet zo heel klein. Bij de groeiecho lag de kleine op het gemiddelde.
@Citta, echt waar??? Onze VK wilde niet eens een schatting doen. Ze zei, dat kan ik niet zomaar inschatten, dat moet ik meten met een echo.. Maar goed, ook met die metingen kunnen ze er wel wat naast zitten hoor.. Maar vaak niet zoveel.. @ChantalK, ja kan ik me voorstellen.. Jij bent ook al bijna 40 weken..
Goedemorgen dames, Hoe gaat het daar?? Hier gister avond veel menstruatiekrampen gehad. Vanmorgen toen ik naar het toilet ging leek ik mijn slijmprop verloren te zijn. Met afvegen had ik net een dikke slijmerige snottebel. Er zat alleen geen bloed bij.. Ik ben benieuwd of dit de slijmprop was. Het ook qua kleur net een snottebel. Het zegt niks.. Maar het kán wel iets zeggen, dus dat hoop ik maar hihihi.
Friesland, spannend! Ja helaas hier bijna 40 weken *zucht* en dan duurt wachten zo erg lang....normaal is een week zo voorbij nu lijkt het wel een eeuwigheid te duren haha. Hier vannacht heel veel gerommel gehad. Het rommelt nu nog dus hoop toch echt dat het nu snel door gaat zetten.
spannend chantal! hopelijk zet het eindelijk door bij jou! Friesland, hopelijk zegt het wat voor jou! en kun jij ook gauw je kleintje vasthouden. hier gisteravond flinke pijnlijke harde buiken gehad, elke drie minuten en hield ook eem minuut aan. helaas zette het niet door. maar heb na een slechte nacht nu nog steeds veel harde licht pijnlijke buiken. (lang zo pijnijk niet als gisteren) hopelij kgaat het een dezer dagen doorzetten
Ik heb mijn snotterbel 2 weken geleden verloren, teminste net wat jij zegt....ik denk dat dat hem was maarja er zaten geen rode sliertjes bij. Hoe gaat het verder? hier gaat het weer wat beter, ben laatste tijd wel wat moe..maarja doe ook verder weinig.
Wat is het hier rustig de afgelopen dagen .. duidelijk de wel allemaal naar het einde toelopen en dat het bijna mag gebeuren! Ik heb wel het gevoel dat het voor één dezer dagen is. Voel af en toe toch van die lichte pijntjes in mijn onderbuik, zoals het bij mijn dochter begon. Gisteren merkte ik het ook al, maar minder! Vandaag nog lekker veel gedaan: heel het huisje is gepoetst, was is gedaan .. hopelijk is dat vanavond droog en kan ik het nog strijken straks!
@ChantalK, het rommelt bij jou dus ook wel.. Is het al aan het doorzetten of niet?? Hoop het maar..!! @Ukkie, voor jou dus ook spannend. Het kan best wel eens door gaan zetten inderdaad in 1 van deze dagen. @Lisa, het is inderdaad rustig de laatste dagen in dit topic. Volgens mij is iedereen wat onrustig en aan het afwachten of het nu eindelijk gaat gebeuren. Ben ook benieuwd wie van ons nu de eerste zal zijn.. Hier rommelt het vanaf vanmiddag behoorlijk. Om half 3 begonnen de harde buiken en ze houden nog steeds aan. De ene keer zit er een kwartier tussen en de andere keer maar een paar minuten. Soms heb ik een menstruatiekramp erbij en de andere keer heb ik weer steken onderin. De ene keer houdt de harde buik ook langer aan dan de andere. Ik kan er echt geen pijl op trekken. Maar ik blijf hoop houden dat het vanavond door gaat zetten.. Ik hoop het zoooo..!!!!!
Hier rommelt het nog wel, maar geloof niet dat het doorzet Hopelijk vannacht dan maar Mijn man heeft het gips er vanmorgen afgeknipt en daarna heb ik tel contact opgenomen met het zh. Ik mag zelf kijken hoe het voelt en als ik last blijf houden mag ik bellen en kan ik alsnog langskomen.
Hier rommelt het ook al de hele dag, had eigenlijk verwacht dat het ondertussen al wat erger zou zijn maar het blijft hetzelfde! Af en toe wat pijntjes in mijn onderbuik maar die zullen morgenvroeg ook weer helemaal weg zijn .. Daarnet volgens mij wel een stukje van mijn slijmprop verloren, maar ben niet zeker!
wat een gerommel, hoop ook dat het doorzet voor jullie maar lees het wel vaker en dan helaas zakt het weer af... Mochten jullie vanacht wel bezig gaan, zet hem op...zal morgenvroeg weer met nieuwschierigheid hier kijken! ondertussen is deze uk nog lekker rustig...alhoewel het van mij eigelijk ook wel mag
Goedemorgen dames, hier heeft het gisterenavond nog flink door gedaan! Harde buiken om de 2-3 minuten die duidelijk sterker worden, wel nog pijnloos maar af en toe zaten erbij die best pijnlijk waren! Vannacht heel onrustig geslapen, krampen zijn er deze morgen nog steeds! Ergens zegt mijn gevoel dat het vandaag wel eens zou kunnen zijn! Het oefenweeen doen allesinds wel flink hun werk, want mijn buik is in vergelijking met gisteren goed gezakt! Het viel mijn vriend gisteren enorm en ook deze morgen kon ik het duidelijk zien!
Lisa, spannend meid! ik hoop het zo voor je. Hier is alles weer rustig Ik ben der zo klaar mee.Wil mijn lijf terug en van de pijn af Maarja beeb komt toch niet eerder dan hij/zij wil. Morgen weer naar de vk. Vanmorgen bij ml ff uitgehuild en dat lucht wel op. En dan iedere dag weer die reacties..."en? is er nu nóg niks?"...:x nee!!! als het aan mij had gelegen was die eigenwijze frummel er al geweest, maar die beslist toch echt zelf
@Lisa, dat gevoel had ik gister ook heel sterk..!!! Ik kon ook echt niet slapen.. Terwijl toen ik in bed lag de harde buiken meteen over waren.. Ik kon de slaap niet vatten. Ik had me gister ochtend echt ingedacht dat het gister zou komen. maar niet dus. Hopelijk is het bij jou wel het geval, en gaat het bij jou nu echt door zetten. Het is dus vannacht aan het rommelen gebleven?? Spannend hoor.. Het kan nu echt niet lang meer duren.. @ChantalK, ik ben benieuwd wat de VK morgen zegt.. succes alvast.. Rommelt het bij jou nog?? Ja het is zwaar vermoeiend he, dat mensen dat steeds vragen. Bij mij begon het vorige week en ik wordt er nu al gek van, dus ik kan me wel inbeelden hoe dat voor jou moet zijn.. en voor Lisa natuurlijk ook.. Als je het in de hand had hé, dat zou mooi wezen. @Rica, bij jou nog steeds alles rustig?? Of begint het daar ook al te rommelen??
nee nog steeds rustig en ken ook geen oefweeen of iets :s maargoed vrijdag 38 weken dus kan nog wel heel lang duren... Ik ben nu toch ook wel nieuwschierig! misschien is het stilte voor de storm'??? Hmm nog geen baby's hier dus....hopen dat het dan vandaag zover is lisa!!