30 weken zwanger en nu al aftellen..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meiden, wat maken jullie het spannend. Lees wel mee hoor, maar heb niet zoveel te vertellen.

Voor de meiden waar het zo rommelt, hoop dat het vandaag/vannacht toch nu echt door zet!

Hier ontzettend last van mijn liezen, voelt als of ik zware spierpijn heb, loop als een oma rond.

2. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

@lisa wat heerlijk zou het zijn als het eindelijk door gaat zetten.

hier rommelt het nou al 3 dagen en moet zeggen dat ik er ff behoorlijk doorheen zit. veel echte pijnlijke harde buiken gehad. die een minuut aanhouden, maar het wordt gewoon niet erger dan dat! vanmiddag naar de gyn, hopelijk wil die wat begrip tonen en kan die ff kijken of ik ontsluiting heb en wil strippen...BAH! zit er echt ff doorheen. ook s nachts veel buikpijn. maar niet erg genoeg voor weeen......

@Rianne: die pijn in de liezen herken ik. ik zak soms gewoon in elkaar omdat ik daar dan een vreselijke pijn heb. kan ook niet goed omschrijven hoe dat voelt, maar heb dit bij mijn dochter nog nooit zo meegemaakt. ik heb het meestal aan het einde van de dag of als ik lig....erg vervelend.

nou meiden! hopelijk voor ons allemaal nog heel eventjes voor we kunnen genieten van onze popjes!:D

3. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi dames

gisteren op controle geweest bij de vk
    en gevraagt of ze me wouden strippen
    maar dat doen ze pas met 40 weken
    want als ze het nu doen heeft het echt nog geen nut
    en zal ik meer klachten krijgen met voorweeenen
    dus volgende week donderdag op mijn uitgerekende datum dan maak ze een afspraak om bij mij thuis te gaan strippen

ik ben 2 kilo aangekomen totaal nu 15 kilo aangekomen

verder nog steeds zelfde klachten

owja deze vk schat nu tussen 7 a 8 pond
    ach we zien het wel hoor
    de ene zegt 5a6
    de andere 6a7
    en deze weer 7a8
    maar ik hou me daar niet meer aan vast hoor we zien het wel als ze geboren is
    ze leg goed in me bekken vast
    maar ze zit nog aardig hoog
    daarom heb ik ook last van brandend maagzuur zei de vk
    ze zegt of het kindje is gewoon lang of ze leg gewoon lekker in de lengte nou lekker vind ik het niet natuurlijk

maar ik hoop dat ze volgende week gaan strippen en dat het dan op gang gaat zetten

grt citta

4. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hier vandaag ook bij de gyn geweest. had 2 centimeter ontsluiting en ze heeft me meteeen gestript! hoop zo dat het wat gaat doen, maarja...bij mijn dochtertje hielp het toen ook niks...verloor alleen 's avonds mijn slijmprop..hehe.
    heb wel een heel beurs gevoel nu aan de onderkant!! we zullen zien:D:D:D

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Spannend ukkie!
    Hopelijk wil de vk mij morgen ook strippen (als ik inmiddels ontsluitingheb natuurlijk ;)).

Lisa, joehoe! Ben je stiekem aan het bevallen? ;)
    Hoop het voor je.

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Friesland, Ja het rommelt wel nog.
    Achja het is natuurlijk wel lief bedoeld van iedereen. Mijn schoonzusje vertelde me net dat ze me niet meerd durfde te smssen..bang dat ik dat niet leuk zou vinden haha. Van hun kan ik het wel hebben...zij (familie) worden toch ook ingelicht als de bevalling begint.

Hihi volgens mij wil ml de baby uitdrijven :D
    Is even naar de winkel geweest...fles tonic, fles bitter lemon en een verse ananas.;)

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee allemaal,

Bedankt voor al jullie medeleven en felicitaties :D
    Het was een heftige bevalling, vandaar dat ik hier ook niet eerder heb kunnen komen. Ben er nog erg emotioneel over geweest en moet het nog echt een plekje geven...
    Voor diegene die het willen lezen, ik heb mijn bevallinsverhaal geplaatst. Voor degene die nog moeten bevallen en nogal gevoelig zijn, misschien nog maar niet lezen dan ;)

Zie dat er verder nog niemand bevallen is hier :( balen voor jullie dames, hopenlijk komt het allemaal snel op gang!!

Cos:
    Wat naar dat je in het ziekenhuis moet bevallen meid :( kan me voorstellen dat dat een tegenvaller is, vooral omdat je je er zo op had ingesteld...

Gerlinda:
    ook aan het aftellen, hoe ver ben je?

Friesland:
    'smorgens is Tjibbe bij me geweest om te kijken hoe de ontsluiting vorderde, daarna jeanette. Maar die stuurde me door naar het ziekenhuis, en omdat Heerenveen vol zat moest ik naar Drachten en daardoor ben ik overgedragen aan de Vk daar.
    Lekker dat je in ieder geval niet overtijd zal gaan... dat heb je dan maar weer :)

Rica:
    oei... de gelukkige huisvrouw is idd een film die je nu echt niet moet gaan kijken ;)

Krissa:
    Oh wat vreselijk, al persdrang bij 4 cm.... pffff en wat vreemd dat je zo snel alweer naar huis bent gestuurd... brr zal een enge eerste nacht zijn geweest thuis!

Ukkie:
    Naja, vreemde gang van zaken zeg... en dan pas over twee weken weer terug?? wat raar...

Citta:
    wat naar die BI, hopenlijk gaan ze je idd inleiden!
    Bij mij schatten ze het kindje groot in... uiteindelijk bleek nick maar 6,5 pond te wegen.. viel echt reuze mee dus ;)

ChantalK:
    Kan me voorstellen dat je wat naar wordt van die berichtjes.. vooral als je er zelf zo aan toe bent...
    Wat fijn dat je gips eraf is meid! dat je man dat er zelf af mocht knippen?

Lisa:
    Spannend meid, hoop echt dat het gaat doorzetten voor je! Misschien lig je zelfs nu al te bevallen!! hoop het!!

Goh als ik dit zo allemaal lees... voorweeën enzo heb ik helemaal geen last van gehad. De dag voor mijn bevalling had ik nog een vergadering op mijn werk, 's middags bij mijn broer op de koffie geweest, 's avonds bij mijn moeder gegeten... was tien uur thuis en om 12 uur knapte mijn vliezen.
    Ben me er bewust van dat ik wat dat betreft wel geluk heb gehad, maar het overviel me wel behoorlijk moet ik zeggen, was er helemaal nog niet op voorbereid!

Hoop dat ik niemand ben vergeten, was ook zoveel bij te lezen ;)

8. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    ukkie
    Hopelijk zet het toch door .. super dat je die eerste 2cm al meehebt!

chantalk en blike
    Nee hoor, nog steeds niet bevallen! Ons kleintje zit nog veilig in mama's buik!

Morgen mogen we terug naar de gynaecoloog! Hopelijk start er door het inwendige onderzoek wat!

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ukkie, wat spannend. Hoop dat het strippen gaat werken en je bevalling op gang komt. Heel veel succes alvast in elk geval.
    Steken in je lies, heb je dit al lang?

Blike, ga zo een poging doen om je bevallingsverhaal te lezen (miss dat ik wel afhaak op de helft). Vervelend dat het zo'n heftige bevalling is geweest, hopelijk kun je het gauw een plekje geven.

Chantalk, hahaha hoe grappig! Dat je mannetje dat lalemaal in huis heeft gehaald.

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Blike, ik ga je verhaal zo lezen ;)
    Mijn man werkt op de spoedeisendehulp in dat zh dus ze kennen hem daar en daar moet hij ook gips aanbrengen. Daarom mocht hij het zelf eraf knippen.

Rrianne, ja hij is het wachten ook zat :Dendat terwijl we er eigenlijk allebei niet in geloven dat het werkt haha.

Lisa, jammer :(

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Goedemorgen dames,

@Ukkie, wat spannend.. Is er al wat aan het rommelen, of is het al begonnen, of misschien inmiddels al aan het bevallen???

@Citta, volgende week dus ook strippen, spannend hoor.. Dat schiet al mooi op. Ja die schattingen wordt je niks wijzer uit. Onze VK geeft sowieso geen schatting. Alleen via de metingen met een echo. Maar niet zo.

@ChantalK, ben je inmiddels gestript?? Ben heel benieuwd.. Het wordt wel druk hier met strippen zeg.. En nu maar hopen dat het ook allemaal effect heeft..!!!
    Het zal wel een hele opluchting zijn nu het gips eraf is.. Hoef je in ieder geval niet met gips om te bevallen..!!

@Blike, wat fijn om wat van je te horen zeg:)
    Het was dus wel een hele pittige bevalling waar je van moet bekomen. Dat kan ik me best voorstellen als het allemaal zo heftig is geweest. Ik twijfel nog een beetje of ik je verhaal wel zal lezen, want begin best tegen de bevalling op te zien. Dus kan misschien beter even wachten ermee.
    Gaat met Nick verder alles goed?? Groeit ie goed? En eet ie ook goed?

@Lisa, ben benieuwd of je ontsluiting hebt of iets dergelijks..!!!

Hier is het weer aardig rustig moet ik zeggen.. Vannacht alleen amper een oog dicht gedaan. Niet door harde buiken ofzo, maar ik kon de slaap gewoon niet vatten en was totaal niet moe. Hier had ik gister nacht ook al last van. Hopelijk slaap ik komende nacht echt wat beter..!!!
    Hoe gaat het nu met de rest???

12. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

helaas hier nog niet begonnen met het echte werk , wel heb ik nog meer gerommel nu...heb slecht geslapen van de kleine weeen. werd er erg misselijk van, maar het wil gewoon echt niet doorzetten. had al wel van de gyn slaaptabletten voorgeschreven gekregen zodat ik nog wel goed de nachten door kan komen...

@friensland: niet tegen de bevalling opzien hoor. er is werkelijk geen enkele bevalling hetzelfde. je hebt toch allemaal je eigen beleving. vriendin van mij zag er ook vreselijk tegen op en die kreeg al vrij snel een ruggeprik en heeft het een heerlijke bevalling gevonden. ik heb bij de eerste ook een zware bevalling gehad ivm vergiftiging die ik had, maar zie daardoor er echt niet nog meer tegenop hoor! hopelijk komt je beebje gauw en kun je ook lekker slapen ;)

iedereen goed de nacht doorgekomen?? wordt wel spannend nu hoor!!

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Jammer dat het nog niet doorzet.. Misschien komt het gauw..!!!

Ja maar ik kan thuis niet zeggen: Ik wil nu een ruggenprik. En daarbij zou ik die keuze heel moeilijk vinden, want wil het heel graag thuis doen. Daarom vind ik het juist ook zo spannend haha. Maar we zien het wel hoor.. Zou blij zijn als het zover is, dan hebben we het maar gehad. En dan is ons kleintje veilig bij ons:)

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Friesland,
    Nee meid, niet tegen de bevalling opzien meid... heb een vreselijke bevalling gehad... maar zou het zo weer over doen. Je red het echt wel :D En als het echt niet meer gaat qua pijn ben je ook zo in het ziekenhuis joh!
    Met nick gaat alles goed, hij is vannacht maar twee keer om voeding gekomen, om de 4,5 en 3 uur!!! heeeerlijk :D hopenlijk gaat deze trent zich doorzetten!

Vervelend dat jullie zo slecht slapen :(

15. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Goedemorgen dames!
    We zijn blijkbaar nog allemaal aanwezig met onze dikke buik! Vind het wel opvallend dat het hier best rustig is. De meeste vrouwen bevallen tussen de 38 en 41 weken en zo te zien gaan we toch allemaal richting de 40 weken!

Vannacht niet zo best geslapen, verschillende keren wakker geworden en dan nog eens 1,5 uur wakker gelegen omdat ik niet meer in slaap viel. Misschien wel door de discussie die ik gisteren met mijn vriend had, hormonen zeker!?
    Ook al had ik niets verkeerd gedaan :p

Rond 15 uur mogen we terug naar de gynaecoloog, ik zal er maar vanuit gaan dat er niet veel verandering gebeurt is de afgelopen 2 weken! Anders is de teleurstelling weer zoveel groter net als vorige keer.
    Stiekem hoop ik toch op ontsluiting of een grote verandering van baarmoedermond, maar ik verwacht niets!
    Sowieso wordt ik weer inwendig gecontroleerd en hopelijk haalt dat iets uit! Je hoort wel vaak dat vrouwen bevallen na het toucheren! Duim met me mee!?

Ook ga ik toch eens bespreken met de gynaecoloog over een eventueel inleiden. Hoe hij te werk gaat? Wanneer dat start? enz. Best wel spannend die dingen aangezien ik dat nooit bij mijn dochter heb gehad!

Ben toch ook wel nog eens benieuwd naar het gewicht nu. Op 37.4 weken woog ons kleintje 3500gram dus dat zal nu wel naar de 3750gram gaan normaal gezien!

16. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Friesland
    Ik kan maar 1 raad geven: positief aan je bevalling beginnen! Ik heb bij mijn dochter een erg pijnlijke bevalling gehad .. rugweeen, buikweeen, beenweeen en daarbij nog eens een weeenstorm .. maar ik ben toch probleemloos zonder epidurale kunnen bevallen!

Je weet zelf wat je aankan en hoever je kan gaan qua pijn!

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Friesland, net als de rest...niet op zien tegen de bevalling! Iedereen ervaart het anders en iedere bevalling is anders. Mijn eerste bevalling was ook vreselijk en toch zou ik hem zo weer over doen ;) Op het moment zelf word je er zo in meegenomen dat het allemaal niks meer uitmaakt en het enige wat je wil is je kleintje in je armen sluiten.
    Mijn 2de bevalling was een appeltje en een eitje ;) hier zou ik zo weer voor tekenen, maar goed is maar afwachten natuurlijk hoe het nu loopt.

Lisa, suc6 bij de gyn vanmiddag. Hopelijk wil die je ook helpen.

vanmorgen bij de vk geweest. Ik had 1 cm ontsl. dus het gerommel de afgelopen dagen heeft gelukkig wel iets gedaan (vorige week nog helemaal niks). ze heeft me ook gestript...hopelijk haalt het wat uit ;)
    Ze is het gelukkig met me eens dat het echt niet lang meer moet gaan duren. Het wordt tijd dat ik aan mijn herstel kan gaan beginnen.

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Lisa:
    Succes vanmiddag bij de Gyn, hopenlijk is er wat schot in de zaak gekomen! En inderdaad, ik heb bij discussies met mijn vriend ook altijd gelijk ;)

Chantalk:
    Oeh je bent al gestript dus! Spannend meid, hopenlijk gaat het nu allemaal wat op gang komen, die ene cm heb je in ieder geval alvast :)

19. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Blike.. Ohh heerlijk, dus met de gebroken nachten valt het ook nog best mee dus.. Wel fijn dat alles verder goed gaat..!!
    Ja dat is wel zo.. we zijn vlak bij het ziekenhuis en de ambulancepost is hier naast huis.. Dus als ik me al bedenk, of het gaat niet goed of iets dergelijks, dan zijn we er zo..!!

@ChantalK, gebeurd er al wat?? hihihihi

@Lisa, Inderdaad maar niet teveel uitgaan van veranderingen, dan kan het alleen maar mee vallen. Maar ja dat je toch wel op ontsluiting hoopt dat kan ik me heel goed voorstellen..!! Ik heb geen idee of ik ontsluiting heb, misschien wel. Maar ze toucheren niet bij elke controle. Alleen als er wat bijzonders is.

Ik was trouwens vergeten te zeggen, vanmorgen had ik behoorlijk diarree.. En ik vraag me nu eigenlijk wel af of het dan ook kan zijn dat de bevalling nadert. Het kan wat zeggen, maar hoeft denk ik niet..

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Haha nog steeds niks!??
    straks naar de vk voor liggingsecho, misschien is het wel niks en zo klaar maar vind het toch wel erg leuk/spannend!!

Ik heb deze 2 dagen en vooral vanacht ontzettend last van mn darmen gehad, die rotdingen zijn bij mij ook zo gevoelig!
    darmkrampen.... naja zal wel weer overgaan!

Nou ik ga even wassen en omkleden, tis toch warmer dan ik dacht!

tot straks maar weer haha

Deel Deze Pagina