30 weken zwanger en nu al aftellen..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi Rica

ik heb afgelopen dinsdag gevraagt of ze mij al wouden strippen maar dat doen ze pas met 40 weken
    eerder niet want dat heeft nog geen nut zei de vk tegen mij
    want rond de 40 weken dan is je baarmoedermond rijper
    en zal het eerder helpen dan als je met 38 a 39 weken zal gaan doen en meer kans hebben op voorweeenen

dus volgende week donderdag op mijn uitgerekende datum moet ik voor controle en dan vraag ik om een afspraak te maken om te strippen want dat doen hun liever thuis dan op het praktijk

succes jij met vragen
    maar ben je het ook zo zat dan ?

2. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik ben afgelopen woensdag met 38+6 gestript. de gyn stelde het zelf voor. had al 2 cm, maar heeft niks uitgehaald. aankomende woensdag moet ik weer en hopelijk wordt ik dan weer gestript. het zou toch een keer moeten helpen?

weten jullie trouwens of je zelf ook de bevalling kunt tegen houden, bijvoorbeeld door stress??? snap dat je het wel lichtelijk kunt versnellen...maar tegenhouden..??
    tja...in de wanhoop wil je alles proberen...misschien stress ik wel te veel ofzo.

naja...weer uitgezeurd hiero hoor!! ;):D

3. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    nog 12 dagen je bent er bijna las dit topic toevallig....sterkte nog ff en dan heb je je kleintje lekker in je armen..:D

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Vivi, hihi geloof me dat heb ik al heel vaak gedaan. Gisteren heeft Luca nog even op mijn buik geklopt en aan de baby gevraagd wanneer dat die komt...volgens Luca komt die maandag :D alleen welke maandag dat zei hij er niet bij :p

Friesland, ja precies! Probeer daar niet naar te luisteren. Met 37 weken zei iedereen tegen mij...die 3 weken ga je echt niet meer vol maken hoor! En zie hier inmiddels bijna 4 weken later loop ik met nog een dikkere toeter rond :cool:
    Evt inleiding zie ik ook erg tegenop...juist omdat je dan weet dat er die dag iets gaat gebeuren ;) heb het liever onverwachts zodat je er vanzelf helemaal in mee wordt genomen dan dat je tegen die dag zit aan te hikken.
    Veel plezier bij de kleine baby! Knuffel maar extra veel met de kleine..word jouw beeb mss jalours en komt die er ook uit ;)

Rica, bij mij heeft ze met 40 weken gestript. Ik lees wel overal dat het pas vanaf 41 weken effect zou hebben :( maar goed Lisa was ook nog geen 40 weken en bij haar heeft het wel geholpen.
    Zou het gewoon vragen...nee heb je, ja kun je krijgen.

ukkie, ik ben er bijna van overtuigd dat de je de bevalling zelf kunt tegenhouden (tot een bep. hoogte natuurlijk). Ikzelf heb dat idee nml ook. Er zitten mij wat dingetjes in mijn hoofd die ik morgen met de vk bespreekbaar ga maken en eerlijk gezegd denk ik dat ik daarmee zelf onbewust de bevalling tegenhou.

Nouja hier dus iig nog steeds geen beeb :D
    Ik heb gister genoten van heerlijke rust om me heen. De kids uitlogeren, ml werken. Ik ben me om 20.00u lekker gaan douchen en daarna mijn bed ingedoken en lekker tv gekeken.
    Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 9.30u Jeeej dat is al lang geleden! De kids zijn hier iedere morgen tussen 6 en 7 uur wakker.
    De rust heeft me iig goed gedaan. Sta er nu weer positiever tegenover.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja nu nog niet maar volgende week ben ik dan 39 weken en wil dan eens vragen of ze die week erop einde van de week ook anders gaan strippen (ben dan 40 weken) mocht er niks zijn gebeurd.......
    Het ligt er ook wel aan wie ik voor me heb, ben best onzeker en de ene vind ik ook leuker als de ander (ze zijn allemaal wel aardig hoor maar bij 1 kan ik helemaal mezelf zijn)
    Hoe doen ze dat eigelijk? :):)

Naja we zien wel...ik ben wel errruuug nieuwschierig :)

hoe gaat het met jullie? tis rustig hier!

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Rica, ik vind mijn vk ook erg fijn. Ik hoop ook echt, mocht het tot een inleiding komen dat zij erbij mag zijn. Maar goed dat zien we dan wel weer.
    Om te strippen moet je min 1cm ontsluiting hebben. Als je dat hebt kunnen ze met een vinger in de bmm en dan wroeten ze het vlies los van de bm. Hierdoor wordt er een stofje afgegeven wat de bevalling in gang kan zetten.
    Ik vond het vrij pijnlijk, maar dat komt omdat mijn bmm nog niet helemaal verweekt was en ver naar achter stond.

7. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hier tot half twee in het ziekenhuis gezeten.
    verloor de hele avond wat vocht, maar het ging echt heeeeeel minimaal druppelgewijs, maar had wel een grote natte plek op mijn broek zitten aan het eind van de avond. dit was ik niet gewend, dus toch ff ziekenhuis gebeld. daar testje laten doen en blijkt dus wel vruchtwater te zijn:D:D blijk een klein scheurtje in de vliezen waarschijnlijk bovenin te hebben.
    wij helemaal blij en in de stress haha.

nu sliep ik eindelijk en komt er echt tot twee keer toe een flinke plens eruit, dus vliezen lijken mij nu echt gebroken.

uiterlijk woensdag hebben wij ons hummeltje eindelijk in de armen.
    krijg maandag en dinsdag de tijd om weeen te krijgen en anders woensdagmorgen gelijk inleiden.

spannende dagen hier dus:D
    zolang ik kan hou ik jullie o pde hoogte

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Joehoe! Spannend Ukkie!!!! suc6!

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Ukkie, oohh wat spannend zeg.. Het is nu dus echt begonnen. Nou hopen dat de weeën snel op kunnen zetten.. Dat zou wel fijn zijn natuurlijk.
    Ik zal voor je duimen dat je een voorspoedige bevalling hebt..

Hoe gaat het nu? Heb je al weeën??

@ChantalK, dat is wel goed dat je er nu wat positiever tegen over staat. Je hoeft ook niet heel lang meer te wachten denk ik hoor.. Het strippen heeft bij jou dus niks uitgehaald?? Wanneer moet je weer naar de VK?

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik ben vanmorgen bij de vk geweest.
    Ze heeft me weer gestript...vroeg of ik het wilde of niet omdat het de vorige keer niets heeft uitgehaald. Kan het altijd proberen toch? Als ze niks doet gebeurt er zeker niks ;)
    Er is een afspraak gemaakt bij de gyn om over een evt inleiding te gaan praten.
    Heb haar wel gevraagd of..als het tot een inleiding komt...zij de bevalling mag doen. Dat mag wrs niet maar ze mag er wel bij zijn. Dat zou ik echt super vinden. Bij haar voel ik me echt helemaal op mijn gemak.

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @ChantalK, Ohh meid, ik hoop zo voor je dat het deze keer wel effect zal hebben en dat het nu echt beginnen gaat. Het zou jammer zijn als je nog een week moet wachten tot je wordt ingeleid. Ik kan me zo goed voorstellen hoe zat je het moet zijn (aangezien ik het al meer dan zat ben:D)

Nou maar afwachten dus.. en hopen dat de afspraak bij de gyn. niet meer nodig zal zijn..

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik hoop het ook. Wil zo graag thuis bevallen met mijn eigen vk erbij :( Voor alsnog voel ik niks terwijl ik de vorige keer me al lag te concentreren op de ww die helaas daarna wel afzakte.
    Nja we zullen zien...hopelijk meldt de kleine zich nog voordat we naar de gyn moeten.

Ukkie, lig je al te genieten van je beeb? :)

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nog steeds geen nieuwe bevallingen? hmmm

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Jammer he ukkie?? Ik zit er ook op te wachten hoor..!!! Niet alleen mijn eigen, maar ook voor jullie.. hihihi

ChantalK, ik zal heel hard voor je duimen, misschien helpt het..

15. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Seentjuh en Lisa, van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes.
    Ik heb even vlug proberen bij te lezen want een week is toch best wel lang om bij te lezen.

Ukkie, succes, nog even en je hebt je kleintje in je armen.

@inleiden, ik ben nu beide keren ingeleidt en het inleiden zelf is niet meer dan het inbrengen van een hormoongel die de bevalling in gang zet. Evt met een infuus als de weeën niet sterk genoeg worden. Zelf heb ik het niet als vervelend ervaren en ook met inleiden weet je het niet precies want het kan ook een tijd duren voordat het effect heeft.

@blike, gelukkig begin je je bevalling al te verwerken en zou je het over doen. Hier dus echt niet meer, ik vind het nog steeds horror.
    Verder hebben we wel rustige nachten. Laatste fles om 23.00 uur, daarna tussen 3 en 4 en dan tussen 7 en 8. Dus eigenlijk maar 1 nachtvoeding.

Verder weer vandaag alleen met 2 kids en net dan heeft de een een spuitluier en spugt de ander op het zelfde moment de fles volledig uit. Was ff sressen maar gelukt. Hier zullen we ook wel handiger worden.

Ook hoop ik dat de kraamtranen gauw weg gaan. Anders moet ik naar de HA (had ik de kraamzorg beloofd omdat ze bang was voor een PPD) en daar heb ik geen zin in, dan betekend het dat het niet alleen hormonen zijn die me zo emo maken. Gelukkig heb ik mezelf wel in de hand bij de kids.

Vanaf nu ga ik proberen jullie bij te houden, in de laatste loodjes. In ieder geval veel succes en probeer ontspannen de bevalling in te gaan en te genieten van de eerste minuten met het kleintje want die zijn echt speciaal en niet over te doen.

Groetjes,
    Krissa

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo Dames,

@inleiden, het inleiden zou ik ook liever niet willen omdat de kans op een weeën storm is. Verder is het natuurlijk gewoon het zelfde als echt bevallen, alleen met een infuus erbij. En ook zou ik liever niet willen worden ingeleid omdat ik het heel graag thuis wil proberen. Ik weet niet of het me gaat lukken, maar dan kan ik tenminste zeggen dat ik het heb geprobeerd.
    Nou heb je met inleiden natuurlijk geen keuze en moet je in het ziekenhuis. Ach zo drama zou het niet zijn hoor. Maar ik hoop gewoon lekker thuis in mijn eigen omgeving. Dat lijkt me het aller fijnst. Maar misschien denk ik er dan ook wel anders over hahahah

Nou meid, ik hoop ook maar voor je dat die kraamtranen gauw voorbij zijn. Want dit is natuurlijk helemaal niet leuk..!! Ik hoop voor je dat het allemaal mee valt en dat je je gauw weer de oude voelt..
    Wel fijn trouwens dat je maar 1 nachtvoeding hebt, dan kom je wel wat aan je nachtrust denk ik??

Hier gaat het wel goed. Alleen een beetje teleurgesteld. Me vriend en ik dachten gister avond echt dat het begon..!!!!
    Ik had harde buiken en het deed niet heel zeer, maar ik kon niet bewegen tijdens de harde buik, want dan deed het wel heel zeer. Vooral heel laag onderin me buik en bij me schaambot. Ook had ik de hele avond al aardig wat menstruatiekrampen tijdens de harde buiken, die nou ook weer op kwamen.

Helaas zakte het af toen ik eenmaal in bed lag. Toen heb ik vriendlief nog verleid en dat is eindelijk gelukt..!!! Jippie..!!! Maar het heeft blijkbaar geen effect gehad. Ik had wel erg veel en hele lange harde buiken, waarbij ik weer doodstil moest liggen, wilde het geen zeer doen. Maar na 2 uurtjes zakte dat ook weer af.. Helaas, helaas, we wachten verder af..

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja je kan er soms geen peil op trekken he!
    Ik hoop ook niet dat ze me moeten inleiden, ik wil graag dat het zelf op gang komt.

Vandaag weer zo brak als wat, gut wat een slechte nacht!! mn ogen branden, mn neus prikt en doet zeer en het eten zit mij hoog in de keel :(
    sinds ik gestopt ben met roken ben ik nog nooit zo vaak ziek (verkouden etc) geweest :D

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Krissa, hopelijk zijn je kraamtranen snel weg. En anders idd ff langs de ha.

Friesland, ik ben bij de eerste in het zh bevallen...vond het verschrikkelijk! Er stonden op een gegeven moment een stuk of 8 mensen naast mijn bed..iedereen kwam maar gewoon in en uit lopen ;)
    En wat infuus betreft...ik heb de ww steeds op handen en knieen op moeten vangen omdat ik ze anders niet opgevangen kreeg...dat gaat een beetje moeilijk dan ;)
    Ik hoop nog steeds dat het gewoon spontaan gebeurt, maar goed als dat niet zo is dan is het ook goed....daar vind ik me dan ook wel weer in.
    Wat wwstorm betreft...ik heb ook bij de andere 2 geen ww gehad die om de 30-15-10 min kwamen, maar meteen om de 3 min vanaf de eerste wee. Opzich goed te doen en ook redelijk snel volledige ontsluiting ;)
    Vervelend dat gerommel heh? Ik heb dat ook al een aantal weken :( en dan denk "ja! nu gaat het beginnen" en dan zakt het weer af! :x
    Ik hoop voor je dat het bij jou sneller doorzet.

Nouja hier dus nog altijd geen beeb en al bijna 41 weken :(
    Ben er zoooooooooooo klaar mee!
    En ik denk dat als er nog 1 iemand aan me vraagt waar die baby blijft dat ik uit mijn slof schiet :) van mij mag die ook nog liever vandaag dan morgen komen...alsof ik zelf kan bepalen wanneer dat die eruit komt (was wel zo makkelijk geweest :D)

*einde klaagzang weer* :p

19. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Rica, dus na het bevallen meteen weer gaan roken?? Of dat niet?? hahahaha Knap hoor dat je bent gestopt...!!

@ChantalK, oohh ik snap echt zoooo goed wat je bedoeld. Ik heb ook mensen op hyves die zeggen: Nou waar blijft ie? Schiet eens op. Ik begin me er inmiddels behoorlijk aan te irriteren, want als ik het in de hand zou hebben, dan was ie er echt wel al geweest hoor..!! Daarbij, denk je dat ik het niet zat ben ofzo?? Ohh verschrikkelijk.
    Maar wel lekker he, even dat zeuren:):p haha

20. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hey meiden zal nog even wat laten horen.
    gister naar ziekenhuis geweest voor extra controle..was allemaal goed. en uurtje later braken mijn vliezen helemaal door zeg maar.
    dus wij helemaal happy:D ik dacht dan gaat het vanavond gebeuren.
    maar helaas....de weeen willen neit komen. heb wel veel pijnlijke harde buiken, maar zet zich niet door tot echte weeen.
    heb vreselijk geslapen met dat lopende water telkens.
    als de baby vandaag niet komt moet ik me morgen om 7 uur melden in het ziekenhuis en gaan ze me inleiden...
    hoop zo dat de baby uit zichzelf komt...ben bij mijn dochter ook al ingeleid en wil nu zo graag een spontane bevalling.
    vanmiddag weer naar ziekenhuis voor controle...

nou...ik laat gauw weer meer horen!!!

Deel Deze Pagina