30 weken zwanger en nu al aftellen..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh ukke!!! nou duurt het niet lang meer!!! succes en zet hem op...!

chantalk wanneer komt jou baby?:D:D oh gemeen van mij he
    ik snap wat je bedoelt...dat heb ik met van alles...oooh je buiik is lager, oh wat een klein buikje, hoelang moet je nog en dan ook elke week dat vragen, naja gaa zoo maar doooor pffff :)

friesland ik ga niet weer roken, teminste zo denk ik en zou dat echt heeeeel zonde vinden dus nee zoals ik nu denk niet! ik mis het ook totaaaaaaal niet, alleen met vrienden en mooi weer, drinken, bbqtje etc :)

2. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @friesland, ik hoop ook dat ze gauw minder/weg gaan. Enne ik vind het wel erg vroeg dat ze bij jou vragen of het er nog niet is. Ik kreeg reacties van, goh is ze al geboren ik dacht dat het later zou zijn. Dus blijkbaar kijkt men toch verschillend naar het termijn.

@chantalk, inderdaad naar de HA als het niet minder wordt want het breekt je echt op. Ze is morgen al weer drie weken en ik had toch gehoopt dat het over zou zijn. Bij onze kleine man maar 2 dagen last van gehad en nu al meer dan 2 weken.

Weet iemand wat er gebeurd als je naar de HA gaat? Ik heb echt geen zin in extra aantekeningen bij CB etc. Ze vroegen er bij het huisbezoek na maar heb het ontkent omdat ik dacht er zo vanaf te zijn. En het heeft toch niets met mijn kids te maken?

@bevallen in het ziekenhuis. Bij de eerste had ik buiten mijn man 3 personen bij het bed staan en kwam vrij snel de kinderarts na de bevalling vanwege de langdurig gebroken vliezen.
    Bij deze bevalling waren alleen een verpleegkundige en de gyn aanwezig. En het was dezelfde verpleegkundige als de hele middag. Per dienst had je een eigen verpleegkundige. Al kwam er soms wel een andere als je op de bel duwde en ze bezig was. Dus gewoon aangeven dat je niet teveel pottenkijkers wilt hebben. ChantalK 8 vind ik ook wel erg veel. Wie waren dat dan allemaal?

@ukkie, succes en ik begrijp je wens dat het vanzelf begint maar op een moment heb je er zo genoeg van dat het je niets meer uit maakt. Ik riep ook, deze komt vanzelf maar en toch was ik blij met het inleiden. Al heb ik nooit een infuus gehad dus daar kan ik niet over oordelen. In ieder geval veel succes de komende dagen, en geniet ook van de kleine als je in het ziekenhuis verblijft, laat je door niemand daar opjagen.

Groetjes,
    Krissa

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Rica, :x:x:x:x:x:x:x............................................:D:p
    ja idd...ik kreeg heel vaak te horen...oh dat gaat nog lang duren, je buik zit nog veel te hoog ;) oke nu is dat in dit geval wel zo, maar bij die andere 2 was het precies hetzelfde en die zijn toch echt netjes op tijd geboren.

Krissa, dat valt wel mee idd..oke nu was het bij mij dan wel een spoedgeval geworden dus op een gegeven moment stonden, mijn vk, leerling vk, 2 vpl, gyn, ka, mijn man (ja duh!) en nog een man (mss leerling ka ofzo?) aan mijn bed.
    Ik voelde me echt een koe. Kind werd er met geweld uitgetrokken dmv vacuum. Deze schoot 2x los dus werd een grotere vacuum gehaald. Gyn ging met voet tegen het bed staan om kracht te zetten en een vpl zat met haar knieen op mijn bed en drukte op mijn buik om zoonlief eruit te duwen ;)
    Als ik er nu aan terugdenk krijg ik echt de kriebels en hoop ik echt dat me dat bespaart blijft. Oké op dat moment ga je er in mee...je wil je kind zsm in je armen hebben en hoe interesseert je dan echt niet meer.

Wat goed dat je zelf ook hulp wil zoeken als je je niet beter voelt. Je kunt er beter optijd bij zijn.
    Kun je wel genieten van je kleintje?

Ukkie, jeeeeej ik dacht die ligt allang en breed te genieten van haar kindje :( suc6! Hopelijk komen de ww snel op gang.

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Krissa, dat mensen denken dat het allang zou zijn gekomen, komt voornamelijk denk ik omdat ik een weekend in het ziekenhuis lag met 35 weken en het er wel sterk op leek dat de kleine wilde komen. Daarbij weten de meeste bekende dat ik niet verder zal lopen dan 40 weken, omdat ik dan ingeleid zal worden (gezien de kleine 2 weken voorop loopt in groei). Ook zeggen mensen al een aantal weken: nou je buik ziet er wel uitgedragen uit hoor, dat gaat vast niet lang meer duren..!!! (staat natuurlijk helemaal los van de bevalling, dus dat slaat allemaal nergens op).
    Maar goed, mensen denken vaak nogal makkelijk, zeker als ze zelf nog geen kids hebben gehad.

ChantalK, daar wordt ik echt niet vrolijk van als ik dat zo lees.. Jeetje mina, kan me voorstellen dat je je net een koe voelde haha. Al die mensen om je bed en al dat geheister aan je, dat is ook geen pretje..!!

@Rica, heel verstandig...!! Eenmaal gestopt, kun je er beter vanaf blijven. Zou nou echt zonde zijn om weer te beginnen..

5. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @friesland. Ik begrijp dat men dat denkt maar vraag het dan niet steeds. Iedereen weet toch dat het niet altijd wat wil zeggen en dat die vragen alleen maar stress geven. Dat ze blij zijn dat het geen 42 weken kan worden. Dan weten ze al wanneer ze op zijn laatst wat te horen krijgen. (al hoop ik voor jou dat het voor de 40 weken spontaan begint)

@chantalK, dat zal dan inderdaad met de spoed te maken hebben gehad denk ik. Zo gaat het in ieder geval niet bij een inleiding, al wil dat niet zeggen dat het geen vacum verlossing kan worden. Ik vond het wel prettig hoe het hier ging. Ok, het is en blijft een ziekenhuis en dat zal altijd anders zijn dan je eigen kamer. Maar ik had ook alle vrijheid. Heerlijk gebruik gemaakt van bad en douche als ik er behoefte aan had en het ook nog kon.
    Ik hoop in ieder geval dat het niet meer te lang voor je duurt want zeker als de andere optijd zijn gekomen kun je de tijd wel wegkijken. Dat had ik zelfs al, ik zou niet weten hoe ik me had gevoeld als ik nog langer had moeten lopen.

Wat betreft hulp zoeken, ik vind het zo dubbel en weet eigenlijk ook niet wat ik de HA moet zeggen. Ken die man niet zo goed omdat ik er maar zelden kom. We zijn allemaal niet echt ziekelijk aangelegt.
    En genieten, de tranen schieten me in mijn ogen als ik er aan denk. Maar nee, niet echt. Ik verzorg haar wel, ze krijgt haar flesje en ik laat haar niet huilen. Knuffel haar dan ook maar echt genieten, ik zou het niet durven te zeggen. Mijn man zei gisteren zelfs dat hij zijn vrolijke vrouw weer graag terug wil. Nog maar even aankijken al weet ik niet hoe lang raadzaam is en hoe lang dit normaal duurt. Wil ook niet voor niets gaan.

Verder iedereen nog veel succes en ik mag niet zeuren want onze kleine meid is er al en verder neemt het leven al weer lekker zijn normale ritme.

Ukkie, ik ben benieuwd of het nog spontaan is begonnen of dat ze je nu inleiden. We horen het wel, in ieder geval denk ik aan je.

Groetjes,
    Krissa

6. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

eindelijk babynieuws. onze zoon l.uuk isgeboren. 3985gr en 52cm. helaas gaat het niet goed met hem door de langdurige gebroken vliezen. maar laat later meer weten.

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ukkie, van harte gefeliciteerd met je zoon.. En wat een prachtige naam:)
    Och jeetje, ik hoop maar niet dat het heel ernstig is.. We wachten af naar je verhaal ben erg benieuwd natuurlijk. Is ie wel al thuis?? nou ik zal het wel horen.. Rustig aan meid..!!!

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ukkie gefeliciteerd met jullie zoon Luuk!
    Hopelijk komt het snel helemaal goed met hem.

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ook hier babynieuws!
    ik ben vanmorgen bevallen van een dochter Lynn. ze weegt 3675gr en is 51 cm lang.

Er komt net bezoek binnen dus kom een andere meer vertellen ;)

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.. hopelijk maken jullie het goed.. en we horen wel hoe het is gegaan en hoe het gaat.. :)

11. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    Vandaag op controle geweest bij de vk

alles zag er goed uit
    was nu 1 kilo afgevallen
    ik heb gevraagt om te gaan strippen (wat ik bij mijn 1e dochtertje ook had gedaan)
    de vk heeft inwendig onderzoek gedaan en ik heb 1cm ontsluiting
    dus morgenochtend komt ze langs om te strippen
    hoop dat het dan zijn werk doet en dat ons dametje van het weekend er is
    zo niet dan moet ik maandagmiddag laat terug komen op de praktijk
    en gaan we bespreken om nog een keer te strippen of anders word ik verwezen naar de Gynecaloog om ingeleid te worden nog in die week
    langer mag ik niet lopen dus zo wie zo word ons dametje volgende week geboren
    het is allemaal afwachten nu
    verder was alles goed
    ook het hartje was prima te horen

gtz Citta

12. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    rotterdam
    Ukkie van harte met jullie zoon
    hoop dat alles goed komt

Chantalk van harte met jullie dochter

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ukkie gefeli, dat het maar snel beter gaat met jullie zoon!!!

ik heb last van mn rechterkant mn ribben, lijkt wel een beurs gevoel!! het gaat maar niet weg!! bah zeg.....ik druk hem wel even terug maarja tgaat zo weer terug ;)

14. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Ukkie en ChantalK van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie klein wondertje. Geniet ervan.

Ukkie hopelijk valt het met jullie zoontje mee en kun je gauw thuis van hem gaan genieten.

@iedereen. Vanacht hebben we de primeur gehad. Onze kleine meid heeft doorgeslapen van 23.00-06.15 uur. Heerlijk. Ben benieuwd of ze dit vol gaat houden. Moet er nu wel op letten dat ze 6 flessden blijft houden tot aan het CB eerder mogen we niet ophogen en ze drinkt ze allemaal leeg. Dus kleine meid overdag maar weer wakker gaan maken voor een flesje.

Dames die nog de laatste loodjes moeten. Zet hem op het is uiteindelijk het wachten waard al is het nog zo zwaar.

Groetjes,
    Krissa

15. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Citta, fijn dat alles goed wat bij de VK en super dat ze willen strippen. Ik hoop echt voor je dat het iets oplevert.
    Als ik volgende week nog bij de VK kom, dan wordt ik ook gestript en krijg ik een extra echo (in verband met de groei van het kindje). Hopen dat dan alles goed is, of dat ie natuurlijk besluit eerder te komen..!! hihihi

@Krissa, Goed bezig zeg..!!!! Dus je hebt gewoon een ongebroken nacht kunnen slapen.. Heerlijk zeg. Dat gebeurd niet snel met nog zulke jonge babytjes.. Jouwe zal wel zeer tevreden zijn denk ik:) Tenminste, het zal toch wel een goed teken zijn lijkt me..

Hier nog steeds veel harde buiken, die niet door zetten.. Ik hoop dat als het gaat door zetten, het wel ná het weekend is. Want dit weekend hebben we een feestje, dus dat komt niet zo goed uit haha

16. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    rotterdam
    vanmorgen is de vk niet geweest want ze had tedruk met 3 bevallingen dus hoop ze morgenochtend langs te komen om te gaan strippen
    dus ik baal als een stekker natuurlijk
    ik was vanmorgen om half 7 al eruit de boel snel opgeruimt waar ik eigenlijk geen puf voor had
    en om half 9 ging de telefoon dat ze niet kwam pffffffffffff
    als ze morgen niet komt moet ik maandag half 4 op controle komen en dan bespreken wat we gaan doen toch poging te strippen of doorverwijzen naar de gynecaloog in in geleid te worden
    als ik voor strippen kiest zal ik pas dinsdagochtend worden gedaan
    en afspraak maken voor de gyn zal ook wel dagen tussen zitten want ze moeten wel plek hebben pffffffffffffff
    weet gewoon niet wat ik moet doen

friesland hoop voor je dat als ze strippen dat julie kindje dan snel komt

hoop dat het nu of in het weekend opgang komt
    dat ik dan niet hoeft te beslissen hwaaaa
    en anders

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Citta, wat je moet doen?? Dat is heel simpel.. Afleiding zoeken..!! Hoe moeilijk het ook is.. Het is niet anders. Hopelijk kan je morgen ochtend dan gestript worden, maar als dat niet kan of geen effect heeft, zul je toch echt nog langer moeten wachten.
    Dus als ik jou was zou ik je gedachten eventjes ergens anders op zetten. Dan gaat de tijd wat sneller en kan het alleen maar mee vallen. EN misschien begint het dan ook nog wel:p haha
    succes ermee..;)

18. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    rotterdam
    Hoi Friesland90

ja is best moeilijk
    maar kom goed
    moet me niet gek laten maken er door
    ik moet het over me heen zien komen en wachten wat er gaat gebeuren

kom goed hwaaa

19. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @friesland, ik vind het ook erg snel. Maar ze doet het zelf en voor een nachtvoeding mag je ze niet wakker maken. We hebben we nu de uitdaging mevrouw op 6 flessen te houden tot donderdag. Ze mag pas meer in de fles/minder flessen na het eerste bezoek aan het CB. En met nachtvoeding zat ze al op 6 flessen. Nu dus echt flessen plannen en wakker maken. Al ben ik hier geen voorstander van, die kleintjes hebben zelf al een regeling van een vol en honger gevoel.

@citta, als ik het goed heb en ze sturen je door voor inleiden dan gaat dat gewoon tussendoor bij het zwangere dagcentrum. Je gaat dan voor een CTG en dan maken ze een afspraak voor wanneer ze gaan inleiden. Soms al de dag erna. Dus als je hiervoor kiest/moet kiezen dan kan het ook nog heel snel gaan omdat je dan niet op een afspraak op de poli hoeft te wachten.

Al hoop ik voor iedereen die met strippen bezig is of hoe dan ook, dat het spontaan begint en anders komt het ook wel goed maar is het gewoon anders dan je het gewenst. Het resultaat blijft natuurlijk even mooi.
    Heel veel succes nog

Groetjes,
    Krissa

20. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam even spieken voor babynieuws ;)
    Ukkie en Chantal; GEFELICITEERD!!!
    Ukkie heeft ook een heeeele mooie naam :D:D:D

Voor de andere dames; het duurt nu echt nog maar eventjes. Probeer lekker te slapen zou ik zeggen, als de baby er is kan dat echt niet meer;)

En Krissa; al doorgeslapen?? WOW!! Onze jongen heeft afgelopen nacht voor het eerst 4,5 uur ertussen gelaten, ik was helemaal blij! Ben vandaag ook echt opgeknapt doordat ik een beetje extra slaap heb gehad.

Hier alles verder prima, zijn erg aan het proberen met voedingen en infacol en nutriton. Nu lijkt het dus wat beter te gaan gelukkig.

Zet 'm op meiden, jullie hebben ook snel jullie kleintje vast hoor!!

Deel Deze Pagina