30 weken zwanger en nu al aftellen..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Chantalleke, ja inderdaad.. Volgens mij kan het als nog alle kanten op, pas als het helemaal in ingedaald kan het niet meer alle kanten op. Dus ik vroeg me ook af wat ik aan de informatie had.. maar was daarom ook nieuwschierig of ze bij jullie er iets over hadden gezegd.

Heel veel plezier bij Disneyland, wat leuk zeg..!! Ja ik moet nu al om de 2 weken naar de VK. Hopelijk gaan de weken dan nu ook wat sneller, maar ben bang van niet hahaha.
    7,5 is netjes hoor..!! 20 is inderdaad wel wat aan de vele kant, maar ach, het hoort er allemaal bij hoor:p

2. sweetangel1984

18 mei 2008
    42
    0
    0
    Den Bosch
    Hallo,

Ik sluit me bij, ik ben deze week 30 wk. Tot nu toe niet zo veel last. Wel een bewegelijke baby, en een dochter van 2 die rond loop. Nu alleen aftellen zodat ik met zwangerschap verlof kan.
    Geduld mensen het komt van zelf en de weken vliegen heel snel.

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik heb er eerlijk gezegd een beetje moeite mee als mensen zeggen dat de baby met 36 a 37 weken mag komen. Ik loop al vanaf het begin elke 2 weken het zh af, vanaf 29 weken elke week en sinds 2 weken 2 x per week, maar ik ben zo dankbaar dat ik nu al zo ver ben (zie onderschrift) Ik hoop alleen maar de 40 weken te halen en neem de kwaltjes op de koop toe. Mijn zw schap is ook zwaar. heb ook bekkenklachten, vanaf 29 weken thuis ivm hoge bloeddruk en afgelopen week opgenomen met verdenking op zw sch vergiftiging. En ook hier een baldadige peuter van bijna 3 jaar. Daarnaast de spanningen of niet ook dit kindje zoveel te vroeg geboren gaat worden. Nog even volhouden en dan heb je je kindje in je armen en zijn de kwaaltjes, als het goed is weg

EDIT: wil niet zeggen dat ik niet aan het aftellen ben, maar hij mag zeker wel wat langer blijven zitten dan de 37 weken. 42 weken is ook prima, maar ben natuurlijk heel nieuwsgierig. Maar ook nieuwsgierig hoe het zal zijn om nu wel een normale kraamtijd te hebben en je beebje meteen mee te nemen. En daar moet hij nog wel even voor blijven zitten, want hij wordt behoorlijk klein geschat en moet dus nog even doorgroeien voordat hij na de geboorte meteen mee mag!

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    mama079, wat ontzettend vervelend zeg!! Dat klinkt allemaal niet zo best. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je het vervelend vind als mensen zeggen dat ze niet te lang meer willen wachten.

Maar vergeet niet zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd, hoop ik absoluut niet dat de kleine eerder komt, ik hoop dat de weken sneller voorbij vliegen..!! Dat is natuurlijk wel heel wat anders. Daarnaast zou ik niet weten waarom de kleine niet met 37 weken mag komen??? Vanaf 37 weken mag je dacht ik thuis bevallen en is hij welkom. Dat zegt de verloskundige tegen mij, dus zou niet weten waarom ik zou hopen op 42 weken (dat is trouwens zelfs ook niet altijd goed en veel vk's laten je niet eens doorlopen tot 42 weken)

Ik hoop voor je dat het de komende weken wat beter gaat met je bekkenklachten en dat dit kindje niet te vroeg geboren zal worden, want is natuurlijk op zeker geen pretje..!!

EDIT: Vergeet alleen niet dat dit topic juist bedoeld is voor mensen die haast niet meer kunnen wachten tot de 40 weken, en in spanning af tellen. Of dit nou te maken heeft met een zware zwangerschap (wat iedereen weer anders ervaart) of omdat we zo nieuwsgierig zijn naar ons kleine wondertje.

5. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    42 weken is ook overdreven, maar meer bedoeld als bij wijze van. Mijn opmerking was ook niet specifiek naar jou bedoeld, maar er was iemand die ze dat de kleine wel met 36 weken mocht komen bijv. en daar heb ik wat moeite mee. Zo'n kindje is prematuur en waarom zou je een prematuur 'willen' En ook ik kan niet wachten m ons kleintje te zien, maar wel wanner het pas mag komen ;) 38 weken zou al een mooie termijn zijn ;) (en dat duurt nog maar 4 weken :$)

6. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Zo er is mij nooit verteld dat schopjes en bewegingen ook zeer kunnen doen. Kon ik eerst super genieten van die kleine bewegingen kan ik nu gewoon niet meer slapen! Onze meid begint juist met schoppen en doen wanneer ik wil slapen hebben jullie dat ook?

Soms vind ik het wel grappig dat ze steeds sterker wordt maar soms denk ik ooooh meid ga slapen :D

Heeft iemand van jullie nog een echo gehad op 30 weken? Wij hebben dit tegen betaling als nog laten doen (wel 2d) en wat zie je dan veel zeg! Je kon heel duidelijk gezichtstructuur zien dat heeft ons NOG nieuwsgierig gemaakt naar haar uiterlijk.

Hopelijk trekken jullie het allemaal nog. Hier nog 5 weken werken na het weekend en dan met verlof.

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja, oké ik begrijp wat je bedoeld inderdaad. En al helemaal in jou situatie, kan ik het me best goed voorstellen.
    36 weken zou wel aan de krappe kant zijn inderdaad en volgens mij mag je dan ook niet thuis bevallen (wat ik wel heel graag zou willen als alles het toe laat..!!) Ik denk dat 38 weken een mooie grens is inderdaad. Maar ja wij hebben er niks over te zeggen helaas, dat zou heel wat pijn en verdriet hebben gescheeld!!!!

Nog maar 4 weken? Dat schiet al op.. Ik heb nog 10 weekjes te gaan. En helaas kan ik ook niet veel meer werken, i.v.m. de erge rugklachten. dus uitkijken naar m'n verlof doe ik ook al niet echt meer, want ik zit al thuis hahaha. Daardoor kruipt de tijd helemaal voorbij.
    Maar ik vind het wel leuk om dit forum wat bij te houden en te praten met andere dames in het zelfde schuitje, dan merk je toch wel dat je niet de enige bent.. En gelukkig maar:)

8. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Wat vervelend zeg die rugpijn! Toch denk ik dat je je verlof wel prettig gaat vinden. Ik was ook bang me te zullen vervelen, maar ik breng onze knul op de dagen dat ik normaal werkte gewoon naar het kdv en chill de hele dag (ik mag niet veel meer ivm de hoge bloeddruk) Ik had er in het begin moeite mee, met het niets doen, maar word er nu behoorlijk lui van :D Daar kijk ik wel naar uit: na de bevalling fysiek weer kunnen doen en laten wat ik wil. En met die 4 weken te gaan bedoelde ik tot aan de 38 weken (mocht ik dan bevallen) mijn gyn denkt sowieso dat ik de uitgerekende datum niet halen ivm hoge bloeddruk, te klein kindje en eerdere vroeggeboorte. Beebje ligt nu nog in stuit en een draaipoging wordt bij mij, door de eerder genoemde redenen niet ondernomen. De gyn en ik verwachten beiden niet dat beeb nog gaat draaien omdat hij de hele zw schap al in stuit ligt, dus de kans is groot dat het een ks wordt.

Ik hoop voor je dat je gewoon thuis kunt bevallen. Ik wilde sowieso al in het zh bevallen (ook met de eerste)

9. Luma2011

Luma2011 Lid

22 jul 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,
    Ook ik ben met 31 weken aan het aftellen hoor! thuis zitten met BI is echt een drama! helemaal toen ik vorige week ontdekte dat papa al een jaar een andere relatie ernaast heeft.. mijn zoon en ik gaan het wel redden samen, maar al het verdriet en de stress en alles alleen moeten doen dragen niet echt bij aan een goed eind van de zwangerschap. ik hoop natuurlijk dat hij nog even blijft waar hij zit.... maar het mag best een beetje op zn eind lopen. allemaal veel sterkte deze tijd!

10. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Genusis, ik heb met 32 weken nog een 3d echo laten maken.
    Dit is echt heel bijzonder, doordat de baby al zo vol is later in de zwangerschap.. Ze heeft al flinke wangetjes, zat wel veel met haar handje in haar mond en hebben zelfs haar oogje een paar keer open zien gaan. Ook kun je echt de vingertjes tellen, super!!

11. w0nder

w0nder Niet meer actief

Luma, wat erg voor je meid!! maar zoals je al zei: je red het best met je zoontje ;)

12. w0nder

w0nder Niet meer actief

Ik dacht dat de longentjes nog niet eens rijp zijn bij een geboorte van voor de 38 weken! en ook een thuisbevalling niet mogelijk is..
    Mijn gynaecoloog zal geen inleiding of keizersnede doen voor 38weken ;)

Mama079, mag je nog kiezen dan tussen een stuitbevalling of een keizersnede als de kleine zo blijft liggen?
    of wordt het dan automatisch een geplande keizersnede?

13. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen, maar een gyn zal niet snel voor de 38 weken inleiden idd. De longetjes zijn bij 34 weken al rijp, daarom worden er bij die termijn geen longrijpers en weeënremmers meer gegeven, omdat het geen toegevoegde waarde meer heeft. Babies van voor de 37 weken zijn vaak nog niet sterk genoeg om de temp vast te houden en om goed zelf te drinken en dat is de reden waarom ze in het zh geboren moeten worden ;)

Ik zou wel mogen kiezen, maar ik wil geen stuitbevalling. Mijn eerste (die dus 11 weken te vroeg was) lag dus in stuit en zijn hoofd bleef hangen terwijl zijn lijfje al geboren was. Drie man hebben aan hem moeten trekken om m er uit te krijgen. Hij was blauw en slap bij de geboorte en ik denk dat hij het benauwd heeft gehad omdat hij vast zat. Bovendien zat hij daardoor onder de enorme blauwe plekken. De gyn zei bij de nacontrole dat ze een grotere knip hadden moeten zetten en dat mijn bekkenbodemspieren nog erg stug waren doordat mijn lijf nog niet klaar was voor de bevalling, maar ik zie alles nog voor me. Vandaar [​IMG] Ik heb uiteraard het liefste een vaginale bevalling, maar tegen een ks zie ik ook niet op. Alles is al zo spannend geweest, dat die hindernis ook nog wel genomen kan worden! Omdat me bij de eerste nooit een keuze is gegeven hoe te bevallen, heb ik dit vantevoren maar aangegeven en de gyn kon zich hierin vinden.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik ben 8 kilo aangekomen, vandaag bij de vk geweest :)
    Ik ga nu niet te lang schrijven, ik ben zo moe! maandag op vakantie en heb al zoveel moeten denken en doen...en dan ook nog werken pffff!
    Dus niet te veel kletsen anders ben ik straks weer de weg kwijt hahaha!

15. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

@ mama079: wat heb jij een rot bevalling gehad zeg!! wat spannend dat je nu voor een keizersnede kiest. ik zou denk ik ook nooit een stuitbevalling willen doen. vind het raar dat ze je nooit hebben laten kiezen...

kan hier dus echt niet slapen! wordt er elke nacht gekker van. overdag ben ik echt helemaal uitgeteld en heb ook nog een peuter van 1,5 rondlopen. stiekem hoop ik dat de baby zich bij 37 weken meteen meld.....maar aangezien ik bij mijn dochter met 40+1 werd ingeleid, zal ik nu ook wel weer langer doorlopen. achja....

16. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    @ Chantalleke: wat leuk van die echo! Wilde eigenlijk ook een 3d echo maar manlief vond dat de kindjes er ''wat minder mooi'' uitzien op zo'n echo. Het hoefde van mij ook niet per se dus we hebben het niet gedaan. Geloof meteen dat je alles zo duidelijk zag als het bij 2d al zo goed zichtbaar was allemaal..

@Luma: wat een vreselijk vervelende (dan druk ik me denk ik nog zacht uit) situatie waarin jij je nu bevind. Natuurlijk gaan jij en je zoontje het redden! Heel veel suc-6 en sterkte met alles!!!

@Ukkie 2: slapen is ook echt een luxe geworden hier.. vannacht om 4.50 werd ik gillend van de pijn wakker, had ik kramp in mijn kuit :(
    daarna tevergeefs nog geprobeerd te slapen maar inmiddels is de kleine daarbinnen wakker en dan heeft liggen voor mij echt geen zin meer. Zij gaat tegenwoordig zo tekeer en als ik zit is ze vrij rustig :( Ik wil nog steeds voor haar dat ze de 40 weken volmaakt maar breekt wel op dat steeds minder slapen..

iedereen een heel fijn weekend!

17. Luma2011

Luma2011 Lid

22 jul 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Genesis @ w0nder,
    Bedankt voor jullie lieve reactie..en wij gaan het redden samen!

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Alle nieuwe dames welkom!

Luma, jeetje wat kl*te :( Heel veel sterkte voor jou en je zoontje.

Gisteren heb ik geen computer gehad. Zal vanavond of vanmiddag proberen te reageren op iedereen.

Las nog ergens over met 38 weken de longetjes nog niet rijp?
    Bij mijn zoontje heb ik met 35 weken met premature weeen in het zh gelegen. Ik kreeg toen geen weeenremmers en longrijpers meer omdat hij in principe geboren 'mocht' worden. Natuurlijk veel te vroeg, maar hij zou wel zelfstandig kunnen ademen.
    Gelukkig zijn de weeen toen gestopt en is hij uiteindelijk met 39,3 geboren ;)

19. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Luma, nee dat is niet niks inderdaad. Heel veel sterkte de komende tijd.. En hopelijk kun je hier wat steun vinden..

Met 37 weken mag je inderdaad thuis bevallen. En ik dacht dat als je eerder bevalt, rond 35 of 36 weken, dat het kindje alleen in een couveuse hoeft omdat ie zich nog niet goed warm kan houden als ie nog zo klein is. Maar goed, we gaan er vanuit natuurlijk dat we niet te vroeg bevallen..!! Ik hoop dat ons dat allemaal bespaard mag blijven.
    Het lijkt mij het prettigst om lekker thuis te bevallen en je kindje gewoon lekker bij je te kunnen houden en vast kunnen houden wanneer je dat zelf wilt.

Het is hier wel rustig zeg.. Komt vast ook omdat het weekend is.. Hoe gaat het met jullie? Wil het wachten nog wat?
    Ik heb mij vanmorgen definitief ziek gemeld. Dus zit per vandaag in de ziektewet. Ik baal enorm, want ik had nog maar 4 weken gehoeven tot mijn verlof:(:( Het voelt zo enorm als falen. Maar mijn rug wil het niet meer toe laten en ik verga van de pijn op het werk, dat wil ook niet. Hopelijk kan ik zo rustig de laatste 10 weekjes doorkomen:) En ben ik achteraf toch blij met mijn keuze.. al vond ik het nu wel erg moeilijk..

20. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik ben tot nu toe 9 kilo aangekomen en moet nog 2 weken werken en dan heb ik eerst een week vakantie en dan gaat mijn verlof in.
    Kijk de dagen nu vooruit want merk wel dat het allemaal wat zwaarder wordt.
    Kan ook niet wachten om weer zoals vanouds de trap op te rennen zonder dat ik helemaal kapot ben.
    Vandaag is het hier rotweer dus zijn we druk aan het schilderen op de kinderkamer.
    Dan is hopenlijk het kamertje volgende week helemaal klaar en kan ik lekker gaan genieten zodra mijn verlof begint.
    Wie wil er thuis bevallen en wie in het ziekenhuis?

Ik hoop thuis te mogen bevallen.
    Dit heb ik ook gedaan bij mijn zoon en dat beviel me heel goed.
    Lekker in mijn eigen omgeving.
    Afgelopen donderdag de 30 weken echo gehad en ons knulletje ligt al goed....moet alleen nog even indalen dus ik hoop dat ie zo wil blijven liggen..
    Elke avond als ik wil gaan slapen besluit hij wakker te worden.

Deel Deze Pagina