@friesland: ja dat wiegje kost zeker veel tijd. ik had dat nooit alleen gekunt. gelukkig zijn mijn ouders ook lekker enthousiast. @buikpijn:heb gister de verloskundige gebeld en kon na een korte check meteen door naar het ziekenhuis, omdat ik de kleine ook amper gevoeld had. na 1,5 uur aan de ctg ben ik toch opgenomen, omdat het hartje te vaak lage dalen had. moest voor het slapen gaan nog een ctg en die leek al beter en de kleine werd ook ineens weer heel druk. straks krijg ik nog een groei-echo en hoop/denk dat ik dan wel weer naar huis kan. de buikpijn komt waarschijnlijk van de baby meende de verloskundige te voelen. nu mis ik mijn kleine meisje zo en man. hopelijk gaat de dag snel beginnen. zo: weer ff een up-date haha
@ukkie, wat vervelend maar wel fijn dat ze zo snel reageren. Mij hebben ze met dezelfde klachten 3 dagen achter elkaar terug laten komen voor CTG, dat was vermoeiend. Wel hoop ik dat je vandaag naar huis mag, naar je gezinnetje want ik kan me voorstellen dat je die erg mist. Morgen mag ik weer op controlle bij de gyn dus ik ben benieuwd wat ze dan zeggen. Voor vandaag iedereen een mooie dag, geniet van het zonnetje want het zou weer minder warm en natter gaan worden aan het eind van de week. Groetjes, Krissa
Hee allemaal, haha had me hier aangemeld, vervolgens was ik het topic kwijt... niet zo slim, maar heb het gelukkig weer gevonden Zal de laatste twee pagina's even teruglezen en daarop reageren, zal vanaf nu lekker actief komen meelezen. Zal even kort wat over mezelf vertellen: Ik ben 24 jaar, mijn vriend is 32 en dit is ons eerste kindje. We zijn vorig jaar augustus (precies een jaar geleden) gestopt met de pil, ben toen bij de derde ronde zwanger geraakt, maar dit is helaas met vijf weken op een MK uitgelopen. Daarna direct de volgende ronde weer zwanger geraakt. Voel me opzich goed deze zwangerschap, heb rond week 20 last gekregen van bekkenklachten maar loop nu bij een fysio en moet zeggen dat het erg goed gaat! Werk als dierenarsassistente en moet na deze week nog drie weken werken (ga er vier weken van tevoren uit) het wordt allemaal wel zwaarder maar kan het gelukkig nog wel volhouden. Wij weten het geslacht van ons kindje niet! Zooo nu weten jullie ook een beetje wie ik ben Ukkie: ohh dat is schrikken, hopenlijk lijkt straks alles weer goed en mag je lekker naar huis!! Mama079: Oh wat heftig meid... Dat zal schrikken zijn... Weet even de voorgeschiedenis niet maar het zal wel met het eiwit te maken hebben? Krissa: Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je BI ken het gevoel van bekkenpijn wel een beetje en ik weet hoe vreselijk dat moet zijn als je niets meer kan... Friesland: Hiereen medefriesin jaah duurt nog best lang hé? ben blij dat ik er vier weken van tevoren stop met werken ipv 6... ga me echt doodvervelen vrees ik Zag trouwens dat je buik van de maand geworden bent gefeliciteerd!! joy2111: 10 kg is inderdaad netjes toch? En een schommelstoel had ik ook erg graag gewild, maar kon geen leuke vinden. nu hebben we een lekkere relaxstoel met een mooi stofje eroverheen
@Ukkie, dat is even balen zeg..!! Maar inderdaad wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Hoe gaat het nu??? @ Krissa, hoe ging je controle? Ben erg benieuwd.. @Blike, welkom terug hahaha. Leuk dat je je even voorstelt. Wat grappig dat je ook uit Friesland komt.. Ik ben al een ruime week in de ziektewet, dus helaas heb ik niet veel afleiding meer en moet ik elke dag maar weer zien te vullen met iets nieuws.. Ben er nou al zat van Vanmorgen op controle geweest bij VK. Met de kleine gaat het goed en hij is al een stukje ingedaald...!! De menstruatiekrampen die ik af en toe heb zijn voorbereidingsweeën en nemen toe naar mate de kleine verder in daalt. Maar hoort dus helemaal bij dit termijn gelukkig
nou ik ben weer thuis hoor! wat een lange dag was dat gisteren zeg! de hele dag wachten op uitslagen. De ctg's zagen er stukken beter uit weer en hebben ook nog een groei-echo gehad. daar bleek wel uit dat ons kindje flink voor loopt op groei. de omtrek van het buikje liep een kleine week voor, de lengte was 34+4 en het hoofdje zat al op 36+4. dus een behoorlijk groot kind. zie daardoor nu wel op tegen de bevalling...maar gelukkig mocht ik lekker weer naar huis. volgende week nog 1 extra controle.
Friesland: Oh wat rot meid, waarom zit je in de ziektewet als ik vragen mag? Heb je ook gevoeld dat de kleine aan het indalen was? want ik heb soms het gevoel dat die van mij dat ook al wat aan het doen is, voel soms echt een druk daar beneden.. Ukkie: oh wat fijn dat je weer thuis bent. Kan me voorstellen dat je hierdoor wat op ziet tegen de bevalling, gaan ze je ook eerder inleiden omdat het nu voor ligt?
Ik zit in de ziektewet in verband met een beknelling onder het schouderblad. Hiervoor zit ik bij de mensendieck. Heb ook een speciaal zit kussen en een bal om oefeningen mee te doen, maar af en toe is het echt hopeloos. Heb vandaag bijna de hele dag op bed gelegen omdat ik niet weet hoe ik moet zitten. Maar het nadeel daarvan is dat ook mijn heupen nu zeer gaan doen en ik hoofdpijn heb van het vele liggen verschrikkelijk. Hopelijk morgen weer een betere dag... Ukkie, ik weet dus heel goed wat je bedoeld met lange dagen hahaha. Maar als je moet wachten op uitslagen is het helemaal erg natuurlijk. Wel fijn dat je nu weer thuis bent.. en goed in de gaten gehouden bent + gehouden wordt natuurlijk. Morgen ben je al 33 weken, dat schiet mooi op..!!
Friesland90: Oehh wat naar? Is dat zwangerschaps gerelateerd? of had je daar voor je zwangerschap ook al last van? Waar ergens woon je trouwens in Friesland?
@ Blike, Ik woon in Wolvega, vlakbij heerenveen, maar dat ken je vast wel als je in Friesland woont haha. Waar woon jij? Ja het zwangerschapsgerelateerd. Heb er vanaf week 28 ongeveer last van en het wordt als maar erger. Gister wist ik me geen houding meer te vinden, dus heb bijna de hele dag op bed gelegen. Gevolg is dat ik vanacht amper heb geslapen en ook nog zere heupen erbij heb van al het liggen. Vanmorgen heeft mijn vriend de huisarts gebeld en tussen 11 en 12 kunnen we terug bellen. Ze zou overleggen of ik pijnstillers kan krijgen en wat te doen met me rug. Ik weet wel dat de pijn zo verschrikkelijk op en af gaat. De ene keer kan ik prima zitten met het kussentje wat ik van mensendieck heb gekregen, de andere keer gaat het echt niet..!! Ik hoop dat ze er nu goed naar willen kijken, want als het een spier of zenuw beknelling is, kunnen ze daar toch wel wat aan doen? Of tenminste vertellen hoe ik moet zitten?? Ach ja, zwanger zijn gaat niet allemaal over rozen
@ blike: de arts heeft mij nog niks gezegd over de bevalling. volgende week heb ik nog een extra controle en dan krijg ik alle informatie denk ik. @friesland: wat naar zeg! hopelijk kunnen ze je goed helpen tijdens de zwangerschap en ben je er straks snel vanaf. Wat grappig dat jullie zo dicht bij elkaar wonen haha! vandaag week 33 bereikt
Ja ja, langzaam aan, maar we komen er wel. Ik heb vandaag week 32 bereikt. Dus je bent net een weekje verder hahaha Ohh wat toevallig.. ja ik woon in Wolvega. Zit jij ook bij de verloskundige in Wolvega? Tjibbe, Jeanet en Wina?
Nou, me vriend heeft de huisarts weer gebeld, want die zouden overleggen. Nou kan ik 4 keer per dag 2 paracetamol in nemen tegen de pijn en eventueel naar ceasar therapie.. Daar schiet ik toch ook niks mee op? Mensendieck weet ook niet precies wat het is en heeft ook al 2 keer wat anders gezegd wat het zou kunnen zijn.. Me vriend heeft meteen weer gebeld om te vragen voor een verwijzing naar het zh, om eens goed te laten nakijken. Nou kunnen we om 4 uur pas weer terug bellen, moet ze eerst weer overleggen.. Sjonge jonge, wordt hier echt moedeloos van. Het lijkt wel of ik me aanstel ofzo Maar in tussen wordt de pijn in me rug en rib steeds erger.. Blike, hahaha wat toevallig zeg.. Zit toch diep na te denken of ik ergens van zou kunnen kennen, bedoel wolvega is niet zo groot haha
Friesland: Waardeloos zeg, dat je niet serieus genomen wordt... pfff moet je er nog een hele tijd mee rondlopen ook Doe ook aan ceasar therapie, bij fysio sport op het industrieterrein, had halverwege mijn zwangerschap nogal last van mijn bekken, gaat nu gelukkig alweer een stuk beter! Inderdaad toevallig zeg! Woon nu zo'n vier jaar in Wolvega, op de Lindewijk samen met mijn vriend. Daarvoor woonde ik in Drachten bij mijn ouders.
Is dat die fysio die kort geleden verbouwd is? Bij gerard, heet ie volgens mij? Nou om 4 uur konden we weer bellen. Mijn vriend heeft gebeld. Maar naar het ziekenhuis vonden ze wel wat kort door bocht, zei ze. Morgen kunnen we om 2 uur terecht, ben zeer benieuwd wat ze dan zal zeggen.. Ik heb gewoon zo pijn En vind het maar raar dat zeggen dat het kort door de bocht is, ik vind het juist kort door de bocht dat ze zeggen: Neem maar paracetamol, er is niks aan te doen.. Ik woon hier nu ongeveer 6 jaar. Daarvoor woonde ik bij mijn moeder in Nagele, maar die is gaan samenwonen in Wolvega, en ik ben meegegaan. Inmiddels woon ik 2 jaar samen. Wij wonen vlakbij de Lenna flat.
Wha ik was het topic gewoon kwijt .. Zo stom. Oewh dat klinkt niet fijn Friesland.. Ik zit vanaf het begin van de zwangerschap thuis door HG en daarbij BI. Vandaag de VK op bezoek gehad thuis. Een gesprek over de bevalling en hoe we dat allemaal zouden willen. En wat we niet willen. Heel fijn vond ik dat. Dan heeft ze het huis even gezien en de hondjes hoef ik me daar niet druk over te maken straks. Het is nu duidelijk voor haar hoe we het zouden willen en ze vond me zo relaxt tegen de bevalling aan staan. Ik voel me er ook echt klaar voor. Controle was ook goed baby was mooi ingedaald zoals ik al dacht afgelopen weken veel last gehad er van nl. En ligt lekker met zn kont tegen de ribben te duwen. Ik praat ook mee in een ander September topic. Daar is de eerste mama van de week al bevallen. Best heftig vind ik ! Hoe staat het hier met de namen en de geboortekaartjes ?
Hallo dames, Daar was ik ook weer even Druk druk druk. Hoe gaat het hier met iedereen? We kunnen nu toch wel langzaam af gaan tellen...nouja daar was ik al mee bezig haha! Begin het nu langzaam echt zat te worden, maarja beeb moet toch echt nog minimaal 3 weken blijven zitten en daar gaan we ook zeker voor...liever zelfs nog wat langer. Hier dus erg druk geweest en weinig tijd gehad om achter laptop te zitten. Vanmiddag wel nog met dochtertje naar de ha geweest Ze heeft haar handje verbrand. Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet. Denk vooral 1ste graads met een paar plekjes 2de graads. Morgen vroeg weer even terug voor controle bij de ha. Na het weekend kom ik eindelijk eens reageren op iedereen
oh, ik was dit topic helemaal vergeten! Hier wordt lekker veel geschreven zeg, mag ik er toch nog bij?