natuurlijk Lisa! gelijk vraagje aan jou....ons kindje is echt best groot...hoe groot is jou kindje, die loopt toch ook flink voor in groei?. en moet je klinisch bevallen? ik krijg namelijk bijna geen informatie en vind het best eng om met zo'n groot kind de bevalling in te gaan. oja, en ik heb geen suiker. (loop nu ruim 2 weken voor)
@ukkie2 Inderdaad, hier ook een flinke baby! Bij jouw ook dan? Ons kindje werd op 32.1 weken 2600gram geschat, lengte konden ze niet meer berekenen. Lag overal 2 weken voor op groei (hoofdomtrek, beentjes,...) en het buikje lag toen al op 37.4 weken!! De gynaecoloog maakte hier eigenlijk geen probleem van. Hij vroeg na de schatting direct hoeveel ons dochter woog bij de geboorte (3490gram en 50.5cm op 38.4 weken) en zei gewoon: 'ok, geen enkel probleem dan!' Ohja, hier ook geen sprake van suikers! Ik beval sowieso in het ziekenhuis. In Belgie is het standaard om in het ziekenhuis te bevallen maar een klein aantal bevalt thuis hier! Ik kreeg er ook geen extra info over omdat hij/zij zo groot is, ahja .. als ik het bereken zou ons kleintje op 40 weken 4,5 kilo wegen ongeveer, best veel maar zeker niet extreem!
Cos: Wat lekker dat de VK thuis komt bij jullie zeg! Of komt dat omdat je noodgedwongen thuis moet blijven? Namen en geboortekaartjes zijn we bijna uit, maar twijfel toch steeds weer, het is ook zooo moeilijk!! ChantalK: Ben ook al een hele tijd aan het aftellen hoor Wat zielig dat je dochtertje haar handje heeft verbrand hoe kwam dat zo? Lisa: Krijg jij steeds een echo dan? ik wilde vorige keer ook weten of ze het konden schatten, maar dat kon ze absoluut niet zo schatten volgens haar...
@blike In België krijg je standaard om de 4-5 weken een echo en de laatste weken dikwijls om de 2 weken, bij mijn dochter kreeg ik vanaf week 36 wekelijks een echo omdat ik erg veel harde buiken had! Een leuk voordeel in België! Al lijkt een vk (zoals in nederland?) me wel ook erg leuk, toch dat tikkeltje persoonlijker!
Hoi Dames, Het heeft even een paar dagen geduurt maar hier zijn we dan weer. Gisteren een baal dag gehad met veel pijn en eergisteren controlle. Nu eerst even teruglezen en hoe het met jullie gaat. @ukkie, gaat alles nu beter? Ik hoop het wel voor je. @friesland90, de controlle was goed maar ook verwarrend. Mijn bloeddruk was 122/78 dus goed. En het hartje klopte zoals het hoort. Maar nu kwam de gyn (en andere dan de vorige keer) aan dat het een groot kindje wordt. Ik ben benieuwd. Eerst klein, toen groot, toen normaal en nu weer groot. 17 augustus moet ik terug voor een groeiecho en controlle en zien we wel weer. Heb dan weer een gyn die ik nog niet ken maar ik hoop eigenlijk dat ze me niet te lang laten lopen. De eerste werd over 2 weken geboren. Afwachten dus. Balen dat ze je niet serieus nemen met je klachten. Wat betreft pijnstilling kom je in het ZH ook niet verder dan paracetamol en evt. fysio maar dat heb je al. En het is echt rot als je het alleen op paracetamol moet doen. Wel heb ik gemerkt dat zetpillen 1000mg beter werken dan twee tabletten. Al is het niet veel maar misschien net genoeg. Hopelijk mag je het toch gauw in het ZH laten bekijken. Pijn en zwangerschap samen zijn slopend. @cos, het geboortenkaartje is besteld. We moeten de rekening nog krijgen en betalen. Dan is het helemaal klaar tot aan de geboorte. Het kamertje is bijna klaar, de dingen die nog moeten zijn gordijnen(kan ze echt niet vinden en meer dan 1 winkel op een dag red ik niet en dat is vaak al teveel) en wat verven en de spiegel boven de commode. Maar dat gaat mijn mannetje komend weekend ophangen. Dus eigenlijk dingen die ook nog na de bevalling kunnen als het niet anders gaat. De naam hadden we al met ongeveer 24 weken. Nadat we wisten wat het zou worden hebben we even moeten zoeken maar gelukt. @chantalk, handjes verbrand? Dat lijkt me erg vervelend. Heeft ze er veel last van? Hopelijk valt het mee. @lisa, welkom bij de club. Nou, dan nog even de baaldag van gisteren en ik hoop dat het daar bij blijft, anders moet ik het ZH gaan bellen en ben ik de komende dagen weer uren daaraan kwijt. Gisteren ben ik bij de fysio geweest en die heeft mijn onderrug/bekken gemasseerd om de pijn iets tegen te gaan. Blijkbaar worden je bekken losser en ga je je spieren verkrampen als tegenreactie. Na de fysio ging het ook beter. Maar 2 uur later kreer ik echt pijnlijke harde buiken die regelmatig terug kwamen. Alleen dan een periode wel, dan even niet en dan weer wel. Nu zijn ze bijna weg maar ik vond het maar eng. Zeker de regelmaat. En ik wil ondanks alles echt niet voor de 37 weken bevallen. Dus afwachten. Verder iedereen veel succes en tot de volgende keer. Krissa
@krissa Oh, ik vind ook geen gordijnen! Ik ben de hele zwangerschap al bezig met 2 kamers. Wij zijn namelijk pas verhuist en de kamer van mijn dochter moest ook nog volledig gedaan worden! Voor haar heb ik wel al gordijnen gevonden, die komen binnen 2 weken maar voor de baby vind ik ze nergens! Vind het erg vervelend!
ja ik heb deze week een groei-echo gehad, omdat ik de baby niet goed voelde en het hartje wat te veel trage slagen had. de echo had ik op 32+5. omtrek hoofdje: 36+4 lengte: 34+4 Buikje: 33+3 ongeveer. dus een behoorlijk kind. ik zie echt als een berg op tegen de bevalling. De gyn doet hier er ook wel heel luchtig over...maar wat als ik tot 40 weken blijf lopen?? dan kan ik volgens mij niet eens meer normaal bevallen. bij mijn dochter had ik al een flinke knip gekregen tijdens de bevalling, maar zij heeft een klein hoofdje vergeleken met het gemiddelde. naja...volgende week hebben we gesprek met de gyn. ben benieuwd. Het gaat ondertussen heel goed met de baby hoor! het hartje was de volgende dag al veeel beter. en kon ook de volgende dag weer naar huis. (Weet zo even neit meer wie dat vroeg)
@ geboorte kaartje...wij zijn telkens te laat om naar de drukkerij te gaan haha! op internet konden we geen leuke kaartjes vinden. @ namen: wij zijn er nog niet uit. we dachten van wel, maar gisteren begonnen we toch weer te twijfelen. het is bij ons in de familie traditie om naar opa's en oma's te vernoemen, maar eigenlijk willen wij/ik dat niet meer. als we vernoemen dan maar naar zijn eigen vader. vernoemen jullie je kindje? @ babykamer: wij gaan vandaag even naar gordijntjes kijken en moeten nog een rolgordijn halen. morgen halen we wip-stoeltje en dan moeten we nog even een kadootje voor onze dochter hald voor na de bevalling altijd leuk Vandaag genieten van het koele weer dames!! heir alleen maar wolkjes aan de lucht!!
Ja heerlijk he dat de VK hier thuis komt. Nee dat doen ze hier standaard. Vind het wel prettig. Ben benieuwd Ukkie wat de Gyn zegt over de bevalling. Ons kindje loopt ook 2 weken voor in alles zowat. Gordijntjes ... Pff hou maar op ik kan niks leuks vinden ik ga dit weekend nog een poging wagen om iets leuks te vinden. Kaartjes om eerlijk te zijn hebben we er nog niet naar gekeken. Gaan we dit weekend wel even doen. En de naam .....Pff we komen er niet uit ik vind het voor een jongen zoveel moeiliker voor mijn gevoel
Oh meiden, wat kletsen jullie veel.. wel heel gezellig hier Geboortjekaartjes moeten wij ook nog bestellen deze keer bestellen we ze via internet! Grote kindjes, ikzelf heb ervaring bij zoontje dat ze verkeerd gemeten hadden 3 dagen voor de bevalling (wel 1 kilo te weinig) hij zou in de couveuse moeten, gelukkig bleek hij groter en zwaarder te zijn. Krijgen jullie meerdere echo's? Nog maar 5 weekjes dan is ons kleintje er al Lisa, welkom terug je kunt het beste een abonnementje nemen op je favo onderwerpen: onderwerp tools -> abonneren op dit onderwerp, dan kun je ze steeds snel terugvinden via -> gebruikersinstellingen.
@lisa, bij de oudste hebben we de gordijnen gewoon kunnen gebruiken die op zijn babykamer hingen. (sorry dames heb nog steeds geen foto van zijn bijna af nieuwe kamer) Het thema dieren/jungle sluit wat dat betreft mooi aan. @ukkie, de grote van de baby, ik geloof er niet zo erg meer in door de wisselende berichten die ik de laatste 4 weken heb gekregen. Verder zou Max ook tussen de 4500 en 5000 gaan wegen bij 40 weken. Met 36+6 is hij geboren met een gewicht van 3090. Zo groot als ze zeiden zou hij nooit geworden zijn. Nu met 2 jaar weegt hij 11,5 kg. Ze zaten er toen echt naast. En hoe rustiger je de bevalling in gaat, hoe makkelijker het gaat. Overleg zeker met de gyn, die kan je misschien gerust stellen met meer informatie. Een cadeautje voor de oudste moeten we ook nog gaan halen. Ben nog aan het kijken wat we doen. Ik vind het soms lastog voor een jongetje van 2. Auto's heeft hij wel even genoeg. @cos, heb je al eens gekeken bij www.geboortekaartjes.nl daar hebben we zowel de vorige keer als deze keer een kaartje gevonden. Wat namen, wij hadden net moeite met een meisjes naam. De jongensnaam hadden we al voor de 20 weken echo maar toen bleek het een meisje te worden. Geniet allemaal inderdaad van het mooie weer, niet te warm maar wel droog. Groetjes. Krissa
Wat een drukte en gezelligheid hier opeens in dit topic zeg..!! hahaha erg leuk.. @ Krissa, Daar wordt je dus ook niet veel wijzer van, dat ze eerst het ene zeggen en later het andere.. Hopelijk valt het mee en kun je wel een natuurlijke bevalling hebben. Mijn kleine was met de pretecho ook ietsje aan de zware kant gemeten, maar goed, dat kan nog alle kanten op gaan. Eerst maar af wachten of ik ook een groeiecho krijg en zo ja wanneer. Vanmiddag kan ik om 2 uur naar de huisarts. Ik snap dat er weinig aan gedaan kan worden als het mijn spieren zijn, maar ik heb zelf erge twijfels of het wel mn spieren zijn. Soms doet het zo zeer dat ik het ff niet meer weet. Nu de hele ochtend bijna geen last gehad. En het is niet de hele boven rug, maar een klein stukje ervan, wat ontzettend steekt dan. Voor mijn eigen gemoedsrust zou ik het wel fijn vinden als ze er even goed naar kijken, ook omdat me rib zo zeer doet en hetzelfde steekt als me rug. Het lijkt wel of er iets niet goed zit, ik weet het niet. @Lisa, welkom in dit topic. Natuurlijk mag je mee kletsen. Wat grappig dat het zo anders gaat in België. Ik las trouwens gister in een tijdschrift (opeens helemaal tijdschriften verslaafd) Dat in België vele male meer gebruik wordt gemaakt van pijn medicatie, met name de ruggeprik. Ga jij ook een ruggeprik gebruiken? Of dat niet? Ik hoop thuis te kunnen bevallen, dat lijkt me het mooiste..!! Gordijnen, Wij konden ook niks vinden. In ieder geval niet in onze prijs klasse. Toen adviseerde een vriendin van mij om eens te kijken bij de Jysk. Daar zijn we eindelijk geslaagd voor gordijnen. Verduisterend, en ze kostte werkelijk niks. Zelfs de beste aanbieding bij leenbakker was nog 15 euro duurder. (over de hema nog niet gesproken). Geboortekaartjes, wij hebben ze al een tijdje klaar. Ook al besteld. Net zoals de naam. Rond de 20 weken echo zijn we ons hier meteen mee bezig gaan houden, zodat we niet alles op het laatste moment hoeven te doen. Ik moet zeggen dat ik daar ook wel erg blij om ben. En ben nog steeds ontzettend blij met onze keuze van het geboortekaartje. Ik zou het heel graag willen delen met jullie, maar dat durf ik niet aan, omdat er ook nog wel eens bekende verschijnen op dit forum. ChantalK hoe gaat het nu met je dochtertje? Hopelijk valt het wat mee..!!!
Krissa ja daar heb ik al gekeken. Mijn vriendin werkt bij geboortepost.nl dus daar gaan we bestellen. Moet alleen nog een keuze maken whaha.
Friesland, je zou een foto van je kaartje in je album kunnen plaatsen, alleen zichtbaar voor vrienden (dan kan niemand van buitenaf het kaartje zien) Jij hebt je foto's openbaar staan, zodat iedereen hier zicht op heeft.. zo heb ik al hele mooie en aparte buikfoto's van je gezien
Ukkie2 ik zou echt geen schrik hebben dat je niet natuurlijk kan bevallen hoor, er komen wel grotere kinderen ter wereld! + dat het vooral om de hoofdomtrek en schouders gaat hé .. eenmaal die eruit zijn floept het lichaam er in 2 seconden uit! Dat gaat je zeker lukken!! Friesland In Belgie wordt er inderdaad érg snel epidurale (ruggenprik) gevraagd .. te snel als je het mij vraagt! In het ziekenhuis zeiden ze dat 80% van de vrouwen met ruggenprik bevallen!!!!!!!!!! Ik ben bij mijn dochter zonder enige verdoving bevallen en hoop dat nu weer te doen. Moet wel zeggen dat ze daar in het ziekenhuis erg van stonden te kijken dat ik als 20jarige (toen) voor een eerste kindje zonder epidurale bevallen ben! Die vroedvrouw heeft me toen meermaals hét voorbeeld van de materniteit genoemd. Was daar best trots op :d
@ Wonder, nee dat is geen optie. Mijn zus is ook een vriend van mij haha. Ze is niet heel actief op het forum, maar wil geen risico lopen, dus nog een paar weekjes geduld haha Lastig soms hoor, om me in te houden.. @Lisa, Ik denk ook dat je daar echt wel trots op mag zijn.. En als ze daar zo vaak een ruggenprik zetten, al helemaal!! Maar iedere vrouw die een kind op de wereld zet op eigen krachten mag super trots zijn. Ik hoop ontzettend dat het mij ook gaat lukken.. En ik denk dat ik dan ook een ontzettend fijn gevoel zou hebben als dat zou lukken. Nou het bezoekje aan de huisarts heeft niet zoveel opgeleverd. Ze is er heilig van overtuigd dat het de spieren zijn (ook de pijn in me rib). Dus doorverwijzen naar het zh had volgens haar geen zin. Er is ook geen andere pijnmedicatie, alleen paracetamol Dus moet het toch nog maar 8 weekjes vol zien te houden. Misschien iemand ervaring met acupunctuur of een tens apparaat, ofziets?? (daar had ze het over)
Goeiemiddag allemaal, Krissa: Moet ook nog gordijnen voor het babykamertje, en een lamp... maar wij kunnen ook al zo moeilijk slagen... Ukkie: Wij vernoemen ons kindje wel gedeeltelijk, (deel van de naam) maar dat is puur omdat wij het zo'n mooie naam vinden... Cos: ik vind namen voor een jongetje ook vééél moeilijker!! Grote kindjes: Je hoort heel vaak dat ze meten en denken dat het een groot kindje wordt en dat dit vaak wel mee blijkt te vallen... Ik zou het trouwens wel heel erg spannend vinden hoor, om een groot kindje te krijgen. Ben benieuwd of ik ook nog een groeiecho krijg... Friesland: Goed idee, jysk ben ik ook nog niet geweest! ohh wat vervelend meis, dat ze je verder niet kon helpen heb geen ervaring met Tens... Lisa: Dat is wel knap, vooral omdat het daar zooo vaak gebeurd, moet je wel sterk in je schoenen staan om het niet te willen. Ik wil thuis bevallen, en het liefst zonder pijnstilling! maar mocht dat op de één of andere manier niet lukken en ik beland in het ziekenhuis vind ik wel fijn om het achter de hand te hebben als ik het echt niet meer trek!
Blike het blijven inderdaad schattingen, daar moet je zeker rekening meehouden maar ik moet zeggen dat ze er bij mijn dochter érg dicht bij zaten! Op 38 weken werd ze 3400gram geschat en op 38.4 weken bevallen en ze woog 3490gram! Dat wil zeggen dat ze op 4 dagen tijd nog 90gram is bijgekomen wat zeer goed mogelijk is