30 weken zwanger en o zo moe

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Elynada, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik ben nu 30 weken zwanger en zo vreselijk moe! Ik kan me dit precies niet herinneren van eerste zwangerschap. Ik slaap wel vrij slecht 's nachts en ben vaak een zombie als ik opsta. En het is ook een andere vermoeidheid dan anders. Ik ben nochtans gewoon aan weinig slaap de laatste jaren, heb al een zoontje van bijna 2 jaar en werk elke week een verschillend tijdstip (6u beginnen, of 14 u of 22u) dus meestal slaap ik maar een uur of 5. Nu werk ik maar parttime maar als ik 's middags thuiskom moet ik gewoonweg in bed kruipen en een uur of twee slapen. Daarna pas ben ik in staat terug iets te doen. Vreselijk vind ik het. Onlangs op moeten staan om 2u30 en niet meer geslapen, klaarwakker, liggen draaien en keren en dan nog heuppijn erbij. Ben dan zo gaan werken en uiteraard viel ik bijna in slaap achter het stuur. Ogen draaiden gewoon weg! In het naar huis rijden dan ook extra vlug gereden met het raam open omdat ik het gewoon niet meer uithield en echt in slaap viel aan het stuur. Thuisgekomen en rechtstreeks bed ingedoken en voor ik mijn kussen raakte, lag ik al in dromenland.
    Wie herkent dit en heeft er ook zo'n last van?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben ook zo vreselijk moe geweest en nu weer, maar mn hoofd zit vol ivm verkoudheid ;)

Heb je je hb waarde al laten bepalen? Misschien ijzer tekort? Weet je zeker dat je genoeg vitamientjes binnen krijgt? Evt een paar dagen wat extra, hielp hier al goed!
    En hier helpt het om extra vroeg naar bed te gaan (heel gezellig).

3. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Check! 30 weken- ik kan de hele dag slapen.
    En dan nog moe. :p Ben nu ook 'n beetje grieperig dus het is nu extra zwaar... ijzer ed zit nu goed, dus ik denk dat 't het minigriepje is.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook 30 weken en heb niet echt het gevoel meer dat ik leef. Zo moe! Alle energie die er nog is gaat of naar mn werk, of naar mn dochter. Daarna (en eigenlijk ook 'tijdens') wil ik alleen maar liggen...
    Kan bijna niet wachten tot de bevalling. Gewoon weer terug in mn eigen lijf. Heerlijk lijkt me dat!

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Heel herkenbaar!
    Ik sliep met 30 weken ook ontzettend slecht.
    Nu slaap ik de laatste paar nachten goed en toch zijn er dagen bij dat ik echt kapot ben.
    Zoals vandaag bv, heb de hele dag niks gedaan alleen beetje was opgevouwen.
    Heb ik wel maandag en gister thuis alles gedaan zoals huishouden,wassen,strijken,poetsen boven en onder,gestofzuigd en gedweild en
    konijn schoongemaakt pfff haha dus denk dat ik mss te veel gedaan heb.
    Soms best frustrerend want normaal kon ik dat gemakkelijk en nu niet meer Maja nog ff.....

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Pfff. Ik word al moe als ik dat lees! :p

7. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ik ben nu ook net 30 weken en ook onwijs moe. ben zwanger van mijn eerste. werk momenteel nog fulltime (na deze week nog 4 weken) maar vind het wel erg zwaar.wil ook t liefst alleen mar slapen. helaas moet ik vandaag van 1 tot 9 werken en dan morgen weer 9 uur beginnen :(

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook! Kan de hele dag wel slapen!
    Mijn ijzer is gewoon goed en heb voor de rest nergens last van, dus probeer mezelf er maar zo veel mogelijk aan over te geven. Ik slaap dan ook iedere dag een uurtje of 2. Mn lichaam en de baby zullen het wel nodig hebben..

9. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    mijn ijzer word over 1,5 week weer nagekeken. Helaas heb ik overdag dus geen tijd om te slapen :( wel doe ik savonds als ik thuis ben niks meer. (behalve 2x per week zwangerschapscursus)

10. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ja ik heb er nu ook al weken last van...
    Ik slaap nu tussendoor twee uurtjes... en ga vroeg naar bed...anders trek ik het niet...het huishoudennstaat ook op een laag pitje..omdat ik de energie die ik nog heb..in mn dochter en koken stop.. daarna is alles echt op...

Mijn waardes zijn verder allemaal in orde...en ben ook niet ziek..bij de eerste zwangerschap fietste ik in week 40 nog lekker 6 uurtjes door het land... ik was niet moe te krijgen... maar nu..ik denk alleen maar aan slapen...

11. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mijn verloskundige is dat normaal bij deze termijn. Ik zou er dus gewoon aan toegeven en veel meer gaan slapen. Als je s nachts niet kan slapen, dan maar overdag. Desnoods je andere kindje naar je moeder/schoonmoeder/vriendin/oppas brengen om bij te kunnen slapen.
    En als je zelfs in slaap valt achter het stuur, zou ik me gewoon gaan ziekmelden. Je leven op het spel zetten om te blijven werken lijkt me een beetje de verkeerde prioriteiten stellen zeg maar.
    Ik ben al doodmoe terwijl ik 3 vaste dagen werk van 8 tot 5 en dan nog 2 uur pauze heb. Laat staan met onregelmatige/ ploegendiensten. Dan zou je me ook kunnen opvegen. En je moet natuurlijk wel een beetje uitgerust aan je bevalling en kraamtijd kunnen beginnen. Want die is ook pittig en straks stort je dan in, met alle gevolgen van dien. Je lichaam geeft gewoon aan dat het teveel is meid, luister er naar!

12. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik moet deze week bloed laten nemen dus dan weet ik of er ergens een tekort is. Ik slaap gewoon sommige nachten zo slecht dat ik maar een uur of 4 geslapen heb. En dan is het echt volledig uitgeput de dag (of toch de voormiddag) doorkomen en dan als een blok in slaap vallen in de namiddag. Ik werk nu van 8u tot 12 uur dus ook geen rare werkuren meer :) Haha daar moet ik niet eens aandenken hoor! Deze week nog vermoeider dan anders. Iedere namiddag geslapen buiten donderdag. En dat was dan een ramp die ene dag dat ik geen middagdutje kon doen. Ik ben om 20 uur in de zetel in slaap gevallen en ben me dan maar in mijn bed gaan leggen. Heb daar dan echt half bewusteloos in bed gelegen denk ik! Manlief kwam rond 22u naar bed en herinner me nog dat ik toen half slapend naar de wc ben gegaan en dan onmiddellijk terug in slaap ben gevallen, lag nog niet eens deftig neer in bed! Dan midden de nacht wakker geworden want had niet eens de moeite genomen om het deken op me te leggen en mijn ene been hing uit bed!
    Vandaag weer half bewusteloos bijna mijn middagslaapje gedaan. Het zijn ook andere slaapjes dan anders. Veel dieper aan ene kant, ik kan soms echt zo weg van de wereld zijn en in de meest rare posities in slaap vallen. En dan dromen! De meest absurde dingen!
    En als ik zo vermoeid ben, dan moet ik gewoon slapen. Ik ben al op een stoel in slaap gevallen, zit soms half slapend op de wc, in de zetel. Ik had dit vorige zwangerschap niet zo erg. Ik weet dat als de baby er is, ik ook weer weinig slaap zal hebben :) maar goed, dan is dat ook een ander gevoel, wil mijn lijf ook weer iets meer mee en door de borstvoeding valt die vermoeidheid beter mee. Ben toch een beetje aant aftellen dus!
    Vanaf morgen begint er een zware week voor me, manlief moet heel veel werken en dit tot 's avonds laat dus moet ik zelf voor zoontje zorgen, was afgelopen week vooral manlief die voor hem zorgde want hij was dan ook vaak thuis. En hij wil overdag niet meer slapen dus help! Ook kijken voor opvang gaat moeilijk want mijn ouders moeten deze week al voor de nichtjes zorgen dus helaas. Hoop zo dat ik me er een beetje deftig kan doorslaan hoor.

13. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Nou hier ook heel erg herkenbaar!
    Ik werk ook onregelmatig en het gaat me nu opbreken...
    Helaas is het bij mij op m'n werk ook heel erg druk en ben ik echt kapot als ik thuis kom.
    Nu ben ik een dag vrij en net een zombie... :(
    Ik lig ook veel wakker 's nachts. De kleine schopt me gewoon steeds wakker als ik omdraai.
    Dus ik probeer maar op andere momenten toe te geven aan de vermoeidheid.

14. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Vandaag zoals verwacht stikkapot! Zaterdag, zondag en maandag had/heeft man de late shift (tot 22u) en dus alleen voor zoontje moeten zorgen/aan 't zorgen. Gisterennacht zo enorm slecht geslapen en als een zombie opgestaan. Gaan werken, drukke dienst gehad en bij thuiskomst zo kapot. Helaas lag zoonlief al een uur en een half te slapen dus wist ik dat ik dus in de namiddag niet zou kunnen rusten. Manlief naar werk vertrokken en wat later was zoontje wakker. Naar de winkel gegaan om bezig te blijven maar met zo'n dikke buik, pijn in mijn lies en een kind van 21 maanden was dit toch echt wel zwaar. Bij thuiskomst boekje gelezen met zoontje, geschilderd met zoontje, ... . Zoontje was dan ook nog erg lastig met veel geween, ik kwam zo gek! Me een paar keer heel erg boos moeten maken en dan nog meer geween. Voelde me niet de beste mama vandaag :( Nu bijna zoontje in bedje steken en ik dan ook! Aargh en de komende week ook weinig opvang zoontje dus dit wordt o zo zwaar! Heb zo'n zin om te wenen van vermoeidheid! En ik slaap 's nachts ook zo slecht :( Even serieus balen dus!

Deel Deze Pagina