Hallo. Ik ben ondertussen 36 weken en sinds vorige week begin ik in mijn benen wat vocht op te houden. Niet overdreven veel, maar ik merk het wel. De dorst is groter geworden (normaal drink ik weinig) maar ik moet heel weinig naar toilet... Sinds gisteren heb ik paar keer sterretjes gezien ook al heb ik geen hoofdpijn. Nu weet ik niet wat ik moet denken... Zou ik naar huisarts gaan of... Bij mijn zoontje, had ik dit ook wel, maar toen had ik heel veel hoofdpijn. Wat nu het geval niet is. Daar ben ik van ingeleidt op 38 weken.
Hou Noushis, Vervelend is dat he! ik had er ook veel last van en de laatste weken werd het steeds erger. Bij mij bleek het achteraf een groot ijzertekort was, waardoor ik na de bevalling nog 2 dagen in het ziekenhuis moest blijven. Als je het niet vertrouwd zou ik het zeker even navragen. Wij hadden altijd een vragenuurtje bij de vk tussen de middag, die herkennen het vaak wel! succes ermee
Ik ben bijna 36 weken en heb hetzelfde.. De vk heeft gezegd dat het komt doordat je bloed anders stroomt door je lichaam. Zij heeft mij geadviseerd rustiger op te staan ipv plotseling en de tijd nemen voor activiteiten ipv haastig Als je het niet vertrouwt kan je altijd de vk bellen omdat geen enkele vrouw hetzelfde is. Bij jou kan er wel heel wat anders spelen als bij mij.
Gewoon even bellen voor de zekerheid, de combi vocht vasthouden en sterretjes zien kan onschuldig zijn... maar zou ook iets kunnen betekenen mbt je bleoddruk
Bloeddruk laten controleren en urine laten testen op eiwitten. Als dat allemaal goed is zal het wel niet zo'n punt zijn, maar het kunnen ook tekenen van pre-eclampsie zijn. En dat kun je ook hebben zonder hoofdpijn!
Hier heb ik het ook, sterretjes zien en duizelig.. En dan niet bij plotselinge bewegingen maar vooral gewoon als ik stilzit of wanneer dan ook. Niet duidelijk hoofdpijn erbij ook. Vind het ook lastig wat ik ermee moet! Ga vanmiddag even verloskundig spreekuur bellen..........
Ik had dit en had zwschapsvergiftiging dus zeker even je vk bellen....dan controleren ze je bloeddruk en je urine....
Ik kreeg ze opeens op een dag heel erg dat ik niks meer kon zien. Bloeddruk was te hoog en eiwitten in de urine .... Vanaf toen 3x per week aan de ctg bloedprikken urinechecken....dus neem het niet te licht dames. Het is niet goed als je je zo slecht gaat voelen.
En ik had ze slechts enkele keren, eigenlijk dacht ik al die tijd dat ze gewoon kwamen van door tegen het licht in kijken e.d. Pas toen me weken na de bevalling opeens opviel dat ik ze al tijden niet had gezien besefte ik me dat dat nou dat 'sterretjes zien' was . En ik ben vrij acuut ingeleid ivm pre-eclampsie, dus het was wel echt sterretjes zien. Alleen ervaarde ik ze meer als een soort dansende lichtjes/ wegtrekkende lichtjes. Maar goed: vk bellen en bd&urine laten checken dus. Baat het niet dan schaadt het niet...
dit had ik ook. Ik had naast sterretjes zien nog wat andere vage klachten maar voelde me absoluut niet heel ziek, maar toch ook vrij acuut ingeleid vanwege pre-eclampsie. Moraal van het verhaal: bellen
Vocht vasthouden in combinatie met sterretjes zien zou alarmbellen moeten laten rinkelen. Want dat klinkt als beginnende zwangerschapsvergiftiging. Hoeft niet zo te zijn, maar altijd laten checken!
Die sterretjes zien icm hoge bloeddruk is dus toxicose ( z.vergiftiging). Vk bellen langs gaan en naar zh voor onderzoek!