30 weken zwanger; opgenomen in ziekenhuis met onrust en verkorte baarmoedermond.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala2, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

31 weken.

Hopelijk blijft kleine nog even lekker in je buik zwemmen en aansterken. Succes en sterkte.

2. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Dank jullie alle voor de reacties. Net weer een longrijpingsprik gehad en laatste wee remmer pilletje en ook weer net ctg gehad. Het ctg was heel mooi rustig net als die van vanmorgen. Ben daar heel blij mee!
    Morgen gaan ze mn baarmoeder weer meten hoop zooo dat dat ook goed is dan mag ik dinsdag thuis verder rusten!

Het idd allemaal traumatisch dit en hoop echt enorm dat dit een positieve draai krijgt dat zou de boel weer stukke mooier maken allemaal.

Vandaag stuurde mn man een schattig douche filmpje van mn dreumes.. wat een scheetje staat zich zelf lekker in te zepen! Zo lief! Maarja lag wel weer te janken hier in bed.. je voelt je zo verscheurd!!!

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ach meis toch. Een dikke knuffel! Het is ook niet niks. Ik hoop van harte dat het helpt en weer rustig wordt. Sterkte. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht.

4. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ach lala toch, dikke knuffel! Hoop zo dat je snel naar huis mag, en lekker met je andere kindje kan knuffelen!
    Ik ben met 30 wkn bevallen, en ik duim heel hard voor je dat je kleine beeb nog lekker minstens een week of 5 blijft zitten!!!

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi misty ik durf het bijna niet te vragen maar hoe gaat het met je kindje die met 30 weken kwam? ??
    Ik lig nu weer eenzaam op bed. Weer ruzie gehad met een verpleegkundige. . Stomme mensen grrrr
    Hopelijk blijft morgen alles rustig!

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ruzie met de verpleegkundige? Hoop dat je wel wat hebt kunnen slapen.

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hey lala hoe gaat het nu?
    Heb je een beetje kunnen slapen? Oei ruzie met de verpleegkundige, zijn ze niet aardig! Ik hoop dat je straks goed nieuws krijgt en naar huis mag! Komt je man met je andere kindje straks nog langs?
    Aan de andere kant het is wel heel goed dat je nu in het ziekenhuis bent, want áls er iets verandert dan zijn ze er gelijk bij.
    Maar hopelijk blijft beeb nog even zitten want elke week maakt verschil, Siem is met 30 weken geboren en Norah met 35, dat was echt een heel groot verschil. Siem heeft een hele moeilijke start gehad, maar na 1,5 dag mocht hij al van de beademing af en ging het perfect! Hij is overleden door de NEC bacterie, na 8 dagen. Maar ik ga je daar verder niet over lastig vallen nu. Maar nogmaals iedere week dat ze nu blijven maakt verschil. Als Siem die rot bacterie niet had gekregen was hij er nu nog gewoon geweest, ondanks dat hij met 30 weken is geboren. Dus ik duim heel hard voor je en volg je topic met spanning!

8. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi meiden,

Dankjullie voor de reacties.
    Gisteravond werd ik enpublic door die verpleegkundige op mn vingers getikt dat ik dus niet zoveel vragen aan dr moest stellen. Ook moest ik niet telkens in de herhaling vatten. Had er gewoon hartkloppingen van! Ben boos achter dr aangelopen en het met dr uitgesproken uiteindelijk. Daarvoor heb ik haar enpublic wel even vertelt dat ze zich moest schamen voor haar gedrag. Uiteindelijk heeft ze excuses gemaakt. Ik hoop dat ze vanavond (ze is er weer) fatsoenlijk met me omgaat.

Vanacht weer korte stukjes geslapen. Kan er niks aan doen, het is dit bed, de omgeving en de situatie. Wel lig ik naast een dame wiens dochter op de high care naast mijn dochter heeft gelegen! Dat is wel heel bijzonder! Niet leuk maar goede aanspraak.

De ctg van vanmorgen toonde allemaal hobbeltjes maar uiteindelijk 1 harde buik. Duh ik lag er al ff aan en moest plassen!! Maargoed arts kwam die vond dat niet spannend ook de ctg van gisteravond vond hij helemaal niet spannend. Hij vroeg nog hoe ik me voelde ja klote natuurlijk maar qua buik niet gek. Onderin trekt het af en toe maar dat komt door mn stoelgang en de banden hoogstwaarschijnlijk. Hij wilde geen cervix meting doen vond ie niet nodig. Vandaag moest ik wat mobieler doen en dan kijken hoe het gaat en morgenochtend weer ctg en dan hopelijk naar huis! Zal gematigd bedrust worden dan. Ik vind alles prima!
    Donderdag stond er al een poli afspraak dus daar gaan we dan nog heen verder vonden ze niks meer spannend bij mij!
    Dus voor nu afwachten!

Wat verschrikkelijk van Siem! Echt walgelijk dat die bacterie hem te pakken heeft gekregen! Hoe kan dat nou! Toen onze dochter op de Nicu lag zijn we ook op de hoogte gebracht over alle mogelijke infecties maar gelukkig is haar dat bespaard gebleven! Wel heeft ze een open ductus gehouden en moest deze operatief worden gesloten.. dat was echt zenuwslopend! Verschrikkelijk gewoon!

Ze is nu thuis nog steeds omdat ze zelf wat snotterig is en wat verhoging had dus gaan we gewoon niet met haar lopen slepen. Hoop dat ik dr morgen weer kan vasthouden! Lijkt me heeeerlijk!

Heb heel veel aan jullie meiden! Heel erg bedankt voor alle steun! Ik ga er vanuit dat ik er nog wel flink wat weken aan vast mag plakken! Duimen jullie mee??

Liefs!!

9. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hey lala, dankjewel.
    Jeetje ik vind ze wel een beetje raar doen daar in het ziekenhuis! Ben je nu wel in een ziekenhuis waar een nicu is en waar je (we gaan ervan uit van niet natuurlijk) evt kan bevallen?
    Hebben ze enige indicatie van hoe en wat? Of wachten ze nu een paar dagen af? Goed hoor dat je van je afgebeten hebt bij de verpleegkundige, erg is dat he als iemand jezo op je nummer zet, bah.
    Wat fijn dat je je meisje weer ziet morgen! Is zij ook te vroeg geboren omdat ze op de nicu lag?

10. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ja ik ben nu in het sophia in Rotterdam hier kun je extreem prematuur bevallen. Mijn dochter is hier ook geboren met een termijn van 26 wkn en 1 dag. Dat was een helse tijd! Maar ze is er goed doorheen gekomen maar heeft nog wel wat issues maar die zijn minimaal! We hebben vandaag met de neonatologen gesproken hoe het zou zijn als ons mannetje nu komt. Uiteraard betere prognose dan met onze dochter, veeeel beter! Ook zn geschatte geboorte gewicht is zeer goed nu al! De prognose is afwachten op baarmoeder activiteit is dat minimaal dan mag ik morgenmiddag naar huis (waarschijnlijk) donderdag heb ik een poli afspraak en gaan ze me weer helemaal onderzoeken. Bereik ik succesvol de 32 weken mag ik in ons streekziekenhuis bevallen (ons ultieme doel!).
    Dus hopelijk gaan we dat met bedrust bereiken!!

11. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    He lala hoe is het vannacht gegaan?

12. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi mitsy! Nou ik heb gisteravond nog film gekeken met mijn buurvrouwtje en daarna geslapen tot 03.30 daarna klaar wakker! Had ook zn hoofdpijn daar de hele tijd! Tussen 06.00 en 08.00 ben ik wel weer beetje weggevallen maar toen moesten we alweer ontbijten :)
    Mijn buik is redelijk rustig gebleven, enige actie was van ons kleine mannetje eigenlijk!
    De arts kwam vanmorgen en vond mijn ctg rustig en gezien ik lekker mobiel ben geweest mocht ik gaan!
    Heb vanmiddag dus heerlijk bijgeslapen in mijn eigen bed en moet donderdag weer op de poli komen voor verdere controle! Ze wilde mijn baarmoedermond niet meten, vonden ze niet nodig aangezien ik geen weeën activiteit had of gekke slijm/bloed afscheiding heb gekregen.

Dus daar lig ik dan met bedrust! Hoop zo dat ik er nog veel weken bij kan plakken zo!! Duim je mee?
    Ben in iedergeval heeeel erg dankbaar voor alle steun. Ik hoop dat ik geen topics meer hoef te openen :)

Liefs!!

13. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    O wat een opluchting!!!
    En kan je wel een beetje rusten thuis? Ja tuurlijk ik duim heeeel hard voor je! Hoop dat beeb lekker nog een paar weken blijft zitten!

Deel Deze Pagina