Onze dochter hebben wij mogen verwelkomen via IVF, dus toen ik gebeld werd met het nieuws dat ik zwanger was, waren collega's en familie snel op de hoogte. Iedereen leefde mee. Wel heel lief natuurlijk, maar nu hebben de luxe om het anders te doen, ik ben onverwacht zwanger geraakt! Dus, mijn beste vriendin is als eerste aan de beurt, aangezien zij bij zwangerschap nr. 1 op dat moment in het buitenland was. Zij krijgt de primeur. Dan zijn de zwagers aan de beurt, de dag dat we de eerste echo hebben gehad (die dan hopelijk goed is) hebben we een groot feest en dan zijn ze alle drie bij elkaar. Daar zijn we al aan uit: de foto van de echo laten kijken en dan maar wachten op de reacties! Met 12 weken willen we dan mijn ouders verrassen en mijn broers. Een broer willen we verrassen met het peetoomschap dus ook daar ben ik nog over aan het dubben hoe we dat gaan doen. De peetoom van mijn dochter kreeg een slabbetje, dus ik wil het dit keer anders doen. Ook voor het werk wil ik wat leuks doen, ik was aan het denken aan die platte chocolaatjes met blauwe en roze muisjes en die uit te delen en de reacties te ontvangen. Iemand die mij kan bestoken met (persoonlijke - wat heb jij gedaan? - leuke ideetjes en tips? Dus ik zoek iets leuks voor mijn beste vriendin, mijn ouders en peetoom in spe.
Ik had een taart laten maken van een zwangere buik en mijn (schoon)familie uitgenodigd voor mijn verjaardag. In plaats van een verjaardagstaart werd iedereen verrast door de zwangertaart. Succes gegarandeerd! Je kan hem ook zelf maken van een grote bol cake (buik) en twee kleine (borsten) met daar overheen fondant of marsepein als jurk.
Wij hadden bij de eerste slofjes met 'i love opa' en ' i love oma' voor het onze ouders. Bij de tweede hadden we voor Y een shirtje gemaakt met de tekst 'ik word grote zus' en haar geleerd hoe ze haar vestje open moest doen. We zijn toen bij iedereen langsgegaan.. Wat leuk is voor op het werk of in andere grotere groepen zijn geboortekoekjes (via geboortekoekjes.nl of bij de hema online bestellen). Ook handig voor kraamvisite die na de kraamweek komt (anders blijf je beschuiten smeren)
Och verrek MCW, want handig, die geboortekoekjes! Die chocolaatjes moet je in enorme aantallen afnemen en ik wil ze in beide kleuren (omdat we nog niet weten wat het wordt, natuurlijk). Zit je nog met blauw te kijken als je een meisje hebt gekregen, dan kun je dat niet bewaren voor de kraamweek (en opeten is ook weer zowat, haha!). De slofjes zijn ook leuk, ik ga eens op zoek!
Ik heb voor mijn ouders beiden een kaart gekocht met "kleinkind" op de voorkant en een kopie van de echofoto aan de binnenkant. En ze heel subtiel die kaart in een envelop gegeven en dan wachten op de reacties bij het open maken. Was erg leuk! Mijn opa en oma ga ik het vertellen door op visite te gaan met een badge op met daarop "ik word mama!" En dan maar kijken wanneer het kwartje valt... Ik hou van verrassen en echt niet ven rechtstreeks vertellen
ik kan niet wachten met zwanger worden als ik dit hoor! Ik krijg er helemaal zin in door jullie verhalen! hahaha succes met de zwangerschap dames.
Die 2 dozen we nu in huis hebben zijn houdbaar tot ergens begin volgend jaar, dus ze kunnen nog tot de kraamweek als je ze nu overhoudt, maar opeten is ook een optie, ze zijn heerlijk! Wij vonden/vinden ze handig omdat vl graag iets op de balie op zn werk wil zetten voor de klanten. Deze blijven dan goed op een schaal, weinig werk en per stuk verpakt is wel zo hygienisch. Ik stuur na de bevalling ook een klein doosje naar mijn eigen directe collega's als traktatie. Voor kleinere aantallen zelf uitdelen zijn die van de hema betaalbaarder, maar die heb ik nog niet geproefd.
Wij hebben onze ouders een prentenboek gegeven dat over opa's en oma's gaat en erin geschreven: ga alvast maar hard oefenen want over een half jaartje kom ik naar je luisteren.. Vrienden hadden we uitgenodigd... Wat willen jullie te drinken? En dit dan in een blauw en roze flesje gedaan Reacties waren echt onbetaalbaar!