kan iemand mij helpen met uitrekenen hoe lang ik zwanger ben?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anoniempje28, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje28

27 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi. ik ben er vanmorgen achter gekomen dat ik zwanger ben maar is niet gepland. ben door de pil heen zwanger geworden. Heb veel.spanning en stress gehad afgelopen weken waardoor de huisarts mij op gewezen.had dat de pil niet betrouwbaar kan.zijn maar dit hoorde ik dus te laat. maar nu kom er niet aan uit hoe lang ik nu zwanger ben. We hebben op 23 en 24 februari gemeenschap gehad en in een van deze keer moet het dus gebeurd zijn. de test is nog wel licht maar duidelijk positief. wanneer heb ik nu de bevruchting gehad en wanneer de innesteling kan dat vandaag plaats vinden? Heb namelijk wat heel lichtroze bloedverlies alleen bij afvegen dit is vermengt met slijm en na dat ik wat darmkrampen had en naar de w.c. moest. wie oh wie kan mij helpen.

2. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Oei.. lastige situatie. Vaak is de innesteling 5/7 dagen na de bevruchting geloof ik.. En sperma kan wel 2 en soms zelfs 3 dagen in de baarmoeder overleven.. Dus dat zal dan rond die 23/24 februari zijn geweest.. Denk niet dat je dat nog 5 weken na de seks hebt hoor ;) ben je er weer mee naar de dokter geweest? Denk dat die het beter weet dan wij hier. Wanneer moet je weer ongesteld worden? Of had je al ongesteld moeten zijn? Je bent niet altijd persé meteen zwanger, sommige die graag willen doen er wel een jaar over. Maar het zou natuurlijk kunnen.. Heb je al bedacht hoe je ermee omgaat? Ik zou sowiezo niet de pil nu slikken als je zwanger kunt zijn.. Als je het kindje wel wilt houden is dit natuurlijk niet goed voor je baby.

3. anoniempje28

27 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry heb een foutje gemaakt het gaat om 16 17 maart dat we gemeenschap gehad hebben mijn excuses. dus twee weken.geleden

4. anoniempje28

27 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed blijft gaan dan houden we het. ik ben namelijk zelf tegen weg halen dit als reden omdat er zoveel vrouwen zijn die lang bezig zijn om zwanger te raken er zijn natuurlijk uitzondering voor minder jarige echt. maar ik zou het gewoon weg niet kunnen. mijn situatie is nou ook niet echt ideaal. ik heb al een zoontje van 3 ik woon sinds een maand in deze woning veel geld in gestopt. mijn vriend en ik wonen niet samen en kennen elkaar pas 6 weken dus nog erg kort. dus alles bij elkaar is het wel erg slikken. maar mijn vriend en ik hebben allebei werk. mijn vriend weet het ook al en die is dol enthousiast ik daarin tegen ben nog op alles voorbereid het kan nog fout gaan. Ik moet het nog even laten bezinken ik had liever nog een jaartje afgewacht want onze relatie is ook nog zo pril. heb een zware tijd achter de rug. maar ik vind altijd een zwangerschap is iets wonderlijke en vind het het mooiste wat er bestaat.

5. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Hmm heftig zeg.. Maar wanneer is je NOD? En kan je niet bloed testen bij de huisarts? Ik hoop dat je er snel achter komt.. Geeft misschien beetje rust dat je weet waar je je op in moet stellen.

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Je zal rond je NOD zitten, dus dan ben je rond de 4 weken zwanger. Pril nog dus... ;)

7. anoniempje28

27 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja sate dacht ik ook al dat ik nog iets.voor mijn nod zit. maar zou dat rozige bied gisteren van de innesteling zijn? Als ik van twee weken geleden gemeenschap nu zwanger ben?

8. anoniempje28

27 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor de spel fouten hihi. is niet zo makkelijk via mijn telefoon ha ha

9. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Innesteling is 5-7 dagen na je ei, dus dan moet je een heeel laat ei hebben gehad? Gewoon testen, ik kan het zo ook niet zien :p

10. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Volgens mijn berekening ben je nu 4w en 2-3 dagen zwanger. Dat roze zal niet meer van de innesteling zijn hoor, want dan zou je nog geen positieve test kunnen hebben. Die komt pas +- 7 dagen na de innesteling. Dat roze kan zijn omdat je normaal nu ongesteld zou moeten worden. Er zijn wel meer vrouwen die aan het begin nog wat roze verliezen. Ook bruin bloed (= oud bloed) is niet heel erg, komt wel vaker voor. Maar echt rood bloed verliezen of hevige krampen is meestal niet zo'n goed teken.

Om nog even op je andere vragen te beantwoorden.. Je had op 16 en 17 maart gemeenschap dus dan is de bevruchting gebeurd, in de week erna is je vruchtje ingenesteld (tussen de 5 en de 10 dagen na bevruchting) en nog eens +- 7 dagen na de innesteling is je test positief.

11. anoniempje28

27 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanmiddag naar de verloskundige gebeld. ik heb al positief getest maar ik wilde graag weten hoe ver ik nu zal zijn en omdat de test nog zo licht is. de verloskundige schatte dat ik nu 4 weken zal zijn en ze adviseerde eind deze week pas weer te testen want dan zou de test donkerder moeten zijn. Ik heb verder nog helemaal geen bloedverlies gehad. alleen dat beetje gisteren avond maar dat was echt drie keer niks ha ha. ik moet dus nog ff geduld hebben rn dat is heel lastig hihi

12. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Oke dat is in elk geval een heel goed teken dat je geen verder bloed verlies hebt.. En door het uitrekenen zou ik bijna vergeten: Gefeliciteerd! ;)

13. anoniempje28

27 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik heb.trouwens gelezen dat je voor de innesteling al positief kunt testen omdat er dan al in lichte hoeveelheid hcg vrij komt dit zodat de baarmoeder zich klaar maakt voor de beruchte naderende eicel. en na de innesteling stijgt het hcg om de twee dagen daarom adviseren ze nooit voor je nodig te testen want dat is voor de innesteling en juist de innesteling is cruciaal want op dat punt kan het mis gaan. ja ja ik ben goed aan het lezen gegaan ha Haha

14. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Echt waar? Dat wist ik niet, ik weet dat er voordien ook al hcg vrij komt maar normaal duurt het wel even voor die in je urine aankomt.

15. anoniempje28

27 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net ff weer aan het lezen gegaan en idd lees het daar weer anders. dat het iets wonderlijke is is zeker ha ha. ik wacht het gewoon nog even geduldig af ik weet dat ik zwanger ben maar wacht toch eerst even op een duidelijker positieve test ook dan kan ik pas bellen naar de verloskundige.

16. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Gefeliciteerd!!!!

17. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Gefeliciteerd!!

18. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Hey meid, volg gewoon jullie gevoel en het is al geruststellend dat je vriend enthousiast is. Mijn man en ik werden zwanger van ons eerste kindje na drie maanden verkering. Nu 7 jaar later zijn we gehuwd en is ons derde wondertje onderweg! Xxx

Deel Deze Pagina