30 weken zwanger; Wat had jij rond die tijd geregeld?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spring, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wij zijn bijna 30 weken zwanger van ons 1e kindje en ik ben als de dood dat ik dingen vergeet of te laat regel. Wat had jij rond deze periode al gedaan?
    Ik zit nu op t volgende lijstje:
    - shoppen adhv uitzetlijst
    - cursus yoga
    - inschrijving kraamzorg
    - erkenning papa
    - geboortekaartje en naam
    - meubels in kamertje

Ik ben benieuwd wat jullie aan m'n lijstje kunnen toevoegen!

Groetjes!

2. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 29 weken zwanger. En denk dat wij hetzelfde wel zo hebben ongeveer. Wij zijn getrouwd dus het kindje hoeft niet erkend te worden dan. Volgens mij hoeven wij nu alleen nog een aantal kleertjes te halen, het badje, tweede setje voor het bedje en de box, fleswarmer en de babyfoon.

Kraamzorg is al bij ons bezoek geweest voor de intake. Hebben het zo wel denk ik zo... Als je de belangrijkste dingen maar hebt, de rest komt vanzelf goed. Zijn genoeg mensen die jou willen helpen als je de eerste week iets mocht missen qua kleertjes of iets dergelijks.

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Maandag wordt bij ons alle spullen geleverd door Babypark.
    Kleertjes heb ik al helemaal klaar.
    Moet alleen de hemnes commode aanschaffen en een boxkleed :)
    Nog wat hydrofiele doeken en handdoeken en dan ben ik klaar.

Wij zijn getrouwd, dus erkennen hoeft niet. Het kaartje hebben we al uitgezocht.

4. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Als je kindje straks naar kdv gaat, zo snel mogelijk opgeven ivm wachtlijsten.
    Vanaf wanneer zetten jullie je 'vluchttas' klaar? En wanneer willen jullie alles gestreken in de kast hebben liggen?

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ga over 2 weekjes beginnen met wassen en strijken.
    Vluchttas doe ik zo rond de 35 weken denk ik.

6. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Wassen, strijken, vluchttas wil ik over 4 weken doen. Dan gaat mijn verlof in. Heb alleen een vreselijke hekel aan strijken ;)!
    Ons kindje hoeft niet naar een kdv, dus dat hoeven we niet te regelen :).

7. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Wij hebben ook nog niet alles klaar hoor..
    Moet even inventariseren hoeveel kleren ik heb in mt 50 en 56. Heb al veel gekregen, maar niet bijgehouden welke maten etc.
    Ik wil nog wel graag een 'eerste pakje' kopen...
    Verder moet ik nog luiers en al dat hydrofiele spul aanschaffen. Ook voor het bedje moet ik kijken wat ik wel ne niet heb, mijn moeder hefet wat lakentjes gemaakt. Moltons heb ik bv nog niet.

Ach als je straks verlof hebt vind je het alleen maar leuk om al die kleine kleertjes te strijken. Muziekje erbij en dagdromen dat de kleine het spul aan kan hebben.

Vluchttas etc heb ik ook nog niet, zal ik ook rond week 36 klaar maken. Net als kraampakket, die moet ik ook ergens ophalen. Net wanneer ik er zin en tijd voor heb !

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

Eens zien,

-Kraamzorg geregeld (31e intake)
    -Babykamertje staat
    -Kast ingepakt (jaja ben lekker vroeg haha)
    Heb trouwens niet gestreken. Gewoon gewassen en met neutral wassverzachter en netjes opgehangen en gevouwen. Heb alle shirtjes gehangen en broekjes en rompers gevouwen.
    -Kinderwagen + maxi cosi
    -Verzorgingsspullen
    -Erkenning papa

Vluchttas ben ik half mee bezig in te pakken.
    Kaartjes ga ik volgende week bij de drukkerij regelen..
    Volgens mij was dat het wel wat er nog moet gebeuren :p

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik had die dingen die jullie noemen ook rond de 30 weken op orde. Ik ben nu wat verder heb ik ervoor gezorgd dat ik alle formulieren die ik nodig heb om na de bevalling bevallingsverlof en ouderschapsverlof aan te vragen in huis heb en zover heb ingevuld als mogelijk is. Ook neem ik straks een aantal dagen ontslag, mijn ontslagbrief heb ik ook al geschreven voor zover mogelijk is, zodat ik straks na de bevalling alleen de laatste gegevens hoef in te vullen en ze zo op de post kunnen!

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Hier zijn er amper wachtlijsten, iedereen haalt zn kind juist er vanaf ivm bezuinigingen...

11. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Kamertje hadden we met 25 weken af, rond 30 weken langzamerhand alle kleertjes, benodigheden enzo gekocht. Tussen 35 weken en nu heb ik echt alle laatste dingetjes geregeld.

12. Username

Username Niet meer actief

Nu al geregeld:
    - KDV (maar toch aan t kijken naar GO ivm werkgever die vaste dagen weer ingetrokken heeft)
    - erkenning
    - meubels kinderkamer staan al
    - wiegje is t weekend gebracht door schoonmoeder (zo mooi!)
    - naam
    - geboortekaartje zo goed als klaar
    - intake kraamzorg is al achter de rug
    - kraampakket is vanochtend bezorgd

Moet nog:
    - GO regelen
    - kamertje verder afmaken
    - kleertjes wassen, strijken en sorteren op maat
    - eerste kleertjes kopen
    - nog wat kleine spullen halen voor de uitzet
    - vluchttas

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kraamzorg had ik als eerste geregeld. Ik had begrepen dat je dat op tijd moest doen, dus met 12 weken, na de tweede goede echo, heb ik dat aangevraagd.

Het is de derde dus veel spullen had ik al. Met een week of 24 ben ik langzaam aan bij gaan kopen aan kleding. Nu ben ik daar wel zo'n beetje klaar mee. Ik heb alles uitgezocht wat ik nog had, andere kleding die nieuw gekocht is erbij gedaan en gekeken wat ik nog nodig heb. Ik wil nog een spijkerbroekjes halen, 2 shirtjes, wat rompers met korte mouwen en sokjes. Overigens heb ik dat wel al allemaal in huis, maar dat zijn de laatste dingen om alles compleet te maken.

Verder moet ik nog om cremetjes; bepanthen, klovenzalf voor tepels, lekkere bodylotion. Ik moet nog om zoogcompressen en newborn luiers.
    Voor de rest heb ik qua uitzet eigenlijk alles wel. De wieg ligt nog wel op zolder, en over een week of 3 wil ik alles gaan wassen, strijken en inruimen. Dan kan ook de vluchttas ingepakt worden.

In februari wordt het peuterbed voor dochterlief gebracht dus dan gaat ze uit het ledikant en is de kamer ook af. Moet het hemeltje en piekstok, en het badje nog van zolder halen.

Enige wat ik echt binnenkort moet gaan doen zijn de geboortekaartjes. Adressenlijst heb ik wel en ik weet ongeveer wat voor kaartje ik wil. Maar ik heb dat nog niet geregeld. Het liefst wil ik de enveloppen al geschreven hebben. Vorige keer heb ik dat in mn kraambed zitten doen, aangezien manlief zijn handschrift zich daar niet voor leent. Maar dat vond ik echt balen.

Verder zou ik het niet weten. Heb een andere wipstoel gehaald, kraampakket staat klaar. Erkennen hoeft niet, ben gehuwd. Dus dat was het wel zo'n beetje.

Deel Deze Pagina