Misselijk van zwangerschapsvitaminen??

Discussion in 'Gezondheid' started by Lara78, Aug 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Ik heb het idee dat ik misselijk word van mijn zwangerschapsvitaminen. Ik slik iedere dag Omnibionta Pronatal maar heb echt het idee dat dit me geen goed doet.

Wie herkent dit??

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Zit er toevallig visolie in? Dat had ik namelijk en ik werd er echt goed ziek van... Toen ik overstapte op een ander merk (volgens mij DA huismerk ofzo) was het in één keer over....

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik had het ook hoor
    als ik ze slikte, moest ik binnen 10min kotsen
    dus ik heb ze al gauw weggelegd

4. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    daarom neem ik ze savonds. Doe ik het smorgens komen ze vrolijk weer terug

5. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Ja, had ik ook. Niet extreem misselijk, maar wel een vervelend weeiig gevoel. Hield op toen ik stopte met de vitaminepil.

6. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    kwam bij mij door de visolie slik nu Centrum Materna en dat gaat super.
    je kan nu bij de etos een gratis probeer verpakking halen wel even op letten er zijn twee soorten.

7. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hey dat had ik ook..ik had die grote pillen van etos zwanger zijn.. maar zodra ik ze ingenomen had, kon ik meteen naar de wc om over te geven. Dus ook mee gestopt en gewoon begonnen met goed gevarieerd te eten..

8. Sappie25

Sappie25 Actief lid

May 19, 2010
    386
    0
    16
    Ik gebruikte de eerste 12 weken Gravitamon. Ik was rond die tijd ook erg misselijk. Eerst dacht ik dat het kwam door "de ochtendmisselijkheid" toen ik stopte met de Gravitamon was de misselijkheid ook ineens weg.

Later ben ik toch weer begonnen met de Gravitamon (week 20) en prompt was ik weer misselijk.

Nu gebruik ik Centrum Materna & Dha en dat gaat helemaal prima. En inderdaad kun je bij Etos en DA een sample ophalen. Ook kun je deze opvragen via de website van Centrum; NIEUWSBRIEF - Materna

9. Emmely

Emmely Niet meer actief

Ik word ook misselijk van zwangerschapsvitamines en met name van de visolie capsules van VSM. Ik slik nu de multivitamine van VSM en dat gaat aardig goed maar moet er wel voor zorgen dat ik er tegelijk iets bij eet. Heb er ook wel eens van moeten overgeven.

10. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Ja, de Omnibionta zijn idd met visolie. Ik neem ze meteen niet meer, gelukkig waren ze bijna op!

Ik had gisteren idd gebrobeerd om ze de avond ervoor te nemen maar toen werd ik 's nachts wakker van de misselijkheid. Ik ga morgen even kijken voor andere pillen.

Ben blij te lezen dat ik dus niet de enige ben! En dat het dus blijkbaar aan de visolie lag had ik helemaal nooit verwacht! Bedankt voor jullie reacties!

11. linnywonderbaby

linnywonderbaby Actief lid

Dec 11, 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    hallo,

Ik neem deze vitaminen ook, toen ik dit tegen mijn gynaecoloog zei vroeg hij meteen of ik er niet misselijk van werd, dit omdat er heel veel ijzer in de pillen zit en dit zwaar voor je maag kan zijn.

Ik heb er geen last van, maar ik denk dat je dus wel zeker misselijk kunt worden van die pillen.

groetjes

12. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Ik had het bij de etos pillen. Boerde ze op en een vieze smaak. Bij vorige zw schap ook gebruikt en geen last van toen. Nu heb ik davitamon compleetmama plus, ook met visolie, maar die verdraag ik goed. Gewoon een ander merk proberen zou ik zeggen.

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ja, die etospillen: gatver! Volgens mij komt het ook omdat het capsules zijn ofzo, ik weet het niet. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik die gebruikt, ik werd er echt zo onpasselijk van!
    Maar ik ben nu Davitamon (geloof ik, weet het niet eens, hihi) gaan gebruiken, dat zijn 'gewone' pillen en dat werkt echt een heel stuk beter!

Share This Page