spataderen/ lelijke aderen op been...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door elisabett, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabett

elisabett Actief lid

23 mei 2011
    185
    1
    0
    Hoi dames,

Wie heeft er ook last van?? eerst begon het licht,
    maar nu ligt er echt al een lelijke blauwe ader over mijn been:(
    en ik zie er steeds meer verschijnen,
    volgens mij is hier heel weinig aan te doen, of heeft iemand tips??
    en gaat het nog weg na de zwangerschap?

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Op m'n benen valt het gelukkig nog mee. Heb alleen 1 kleintje. Mijn liezen zitten helaas wel vol met dikke spataderen en zelfs een beetje bij mijn vagina. Helaas eigenwijs door blijven werken (staand beroep), terwijl ik al een tijdje een heel beurs gevoel had bij mijn vagina.

Ik lees dus mee voor tips, maar volgens mij gaan spataders niet meer weg toch?

3. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Steunkousen

4. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van en hoop dat het nog weggaat.

Natasjee: misschien een stomme of te persoonlijke vraag. Maar zien spataderen op de vagina er hetzelfde uit als op je been of ziet het er anders uit?

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Die op mijn vagina kan ik zelf niet goed zien in de spiegel, maar die voelen verder niet dik aan gelukkig. Die in mijn liezen zie er wel hetzelfde uit en zijn ook dik. Op m'n vagina is ie wat ik kan zien niet heel groot dus denk dat het er verder wel hetzelfde uitziet van wat ik ervan kan zien.. Het begon bij mij heel beurs aan te voelen alsof er heel veel druk op stond en toen ben ik eens in de spiegel naar mijn vagina gaan kijken..

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb er ook veel last van, zowel op mn benen als op mn schaamlip helaas. De eerste 10 weken ofzo dat ik er last van had hielpen de steunkousen wel iets naar mijn idee, maar inmiddels is het alsof de floodgates open staan er geen lieve moedertje meer aan helpt. Gewoon maar tolereren en hopen dat het na de bevalling snel minder wordt is mijn devies ;).

@Charlie: ja, bij mij wel- precies hetzelfde.

7. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oké, bedankt voor het antwoord. Ik heb ook van de donkere aders in mn liezen en nu op mn schaamlippen 2 bultjes, dus ik dacht misschien is dat het. Maar dan toch maar even langs de dokter.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Mijn benen zijn ontploft. In week 25 zag ik een blauw plekje, in week 26 zaten beide benen helemaal onder. HEEL pijnlijk!

Ze kunnen wegtrekken maar ze kunnen ook blijven na de bevalling :( De pijn gaat meestal wel wat weg (druk is eraf dan).

In de vagina zijn het een soort druiventrosjes die van je schaamlippen hangen. Gelukkig geen ervaring mee!

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Vanochtend even gekeken naar de spataders op mijn vagina en ze zijn ineens toch wel verergerd en heel dik!

10. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dit zijn ook spataders hoor. Je kunt er mee naar de huisarts, maar er is weinig aan te doen. Ik heb ze ook :( en heb een steunpanty, maar ik heb ze ook op 1 been.

Deel Deze Pagina