30 wkn ,afwijken vd p5 ..angst slaat toe :(

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door loveisuss, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Had in mn vorige topic al gepraat over ons meisje op de p5 lijn.
    Tot vandaag groeide ze goed door op de lijn maar vanochtend bleek toch dat ze aan het afwijken is nu.ze hadden graag gezien dat ze afgelopen week ong 150 gram zou groeien maar helaas was dit maar 80 gram :(
    Ze schatten haar nu op 1080 gram en ong 30 cm..zo ontzettend klein.
    De ctg en doorbloedingen zijn nu gelukkig nog goed dus dat is wel positief alleen ze maken zich wel zorgen.moet nu om de dag voor een ctg en 2x per week een groeiecho en hopelijk halen we eerst de 32 weken en met heel veel geluk 34/36 week maar moeten er rekening mee houden dat ze vanaf nu elk moment gehaald kan worden.
    Ik was al erg gespannen maar nu begin ik toch wel heel erg bang te worden ,weet totaal niet wat ik kan verwachten straks :(
    Hopelijk kan ze nog zolang mogelijk blijven zitten zodat ze toch misschien nog wat kan groeien.
    De roze wolk is wel weg nu...

2. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Och, wat een onzekerheid voor je; zo te horen houden ze je goed in de gaten. Hopelijk geeft je dat wat rust.
    Je weet inderdaad niet wat je te wachten staat, lastig he. Ik duim voor je dat je hummeltje nog even blijft zitten. Maar, mochten ze tot halen overgaan is dat omdat ze dan meer zorg kunnen geven aan de kleine dan in je buik. Je bent in goede handen.

Sterkte!

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeetje meid, wat zal je in de zenuwen zitten zo :( fijn dat je iig heel goed in de gaten wordt gehouden! Wat je bij je volgende controle zou kunnen vragen is wat voor hun de 'grens' is wanneer ze overgaan tot inleiden en je meisje dus beter af is buiten jouw buik dan erin. Dan weet je mis een beetje wat je te wachten zou kunnen staan. Daarnaast zou je kunnen vragen of je een kijkje kunt nemen op de neonatologie afdeling waar ze evt terecht zou komen mocht ze vroeger komen, zodat je ook daarvan enigszins weet wat je te wachten staat. Heel veel sterkte! En ik hoop dat ze nog een poosje goed genoeg blijft groeien in je buik!

4. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Begin oktober bevallen van een dochter. Al met 20 weken liep ze achter en kreeg om de 2 weken groeiecho. Ze werd steeds geschat op p2/p3. Als ze af zou buigen dan werd ze ook gehaald. Gelukkig gebeurde dit niet. Met 37 weken ingeleid en geboren met een gewicht van 2260 gram (p4) ze zaten er dus niet ver naast. De kleine meid is gezond en doet het super! Hopelijk haal jij de 37 weken ook!

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ach meid wat een rotnieuws! Gelukkig is de doorbloeding van de navelstreng nog goed. Voel je je dochtertje veel bewegen? Elke dag dat ze het goed genoeg in je buik heeft is er weer 1extra

6. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel dames..
    Vind het zo spannend allemaal!
    Ik voel haar gelukkig nog veel bewegen dus dat is ook goed.
    Ze gaan pas over tot actie als de doorbloedingen of ctgs minder goed worden.
    Dus hoop dat dat iig nog een maandje gwn goed blijft gaan.
    Hoop dat ik mezelf ook snel wat beter ga voelen,ben zo gespannen en slaap bijna niet ..ben kapot pff

7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Snap dat je super gespannen bent! Het is ook niet niks zo. Fijn dat je haar wel goed voelt bewegen en dat ze je nu zo goed in de gaten houden! Duim voor je mee dat ze tot 34 weken blijft zitten!

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh lieverd, wat een spanning :( ik hoop met je mee dat ze nog lang kan blijven groeien in je buik. Heb je hulp met de jongens? Kun jij je rust pakken?

9. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jaa mn man start in januari met een nieuwe baan en opleiding dus die is nu gelukkig thuis en neemt zo goed als alles over gelukkig.mn jongens gaan nu bijde elke dag tot 3 uur naar school dus dat scheeld ook een hele hoop!
    De spanning word me op het moment wel echt ff teveel,kan me gewoon niet meer ontspannen en slaap bijna niet..voel me echt blegh!!
    Hoop ook dat ze iig nog een maandje kan blijven zitten maar ben ook wel blij als het achter de rug is.

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja kan ik mij helemaal voorstellen! Konden we de tijd maar doorspoelen. Fijn dat je man thuis is en de jongens naar school gaan. Kun je ergens afleiding in zoeken? Een mooi boek of film kijken, meisjeskleding online shoppen of alleen kijken. Misschien wat meditatie luisteren op je telefoon?

11. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heb vanmiddag lekker de hele middag op de bank gelegen netflix kijken en gelukkig nog ff wat geslapen dus voel me gelukkig iets beter nu hihi

12. MVG87

MVG87 Actief lid

18 jul 2014
    348
    0
    0
    Wat een spannende weken.
    ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. 5 weken opgenomen (van 27 tot 32 wkn) en dagelijks CTGs. 2x per week een dopplerecho en 1 x per 2 weken een groeiecho. Uiteindelijk werd hij met 32 weken geschat op 1275 gram. Toen mocht ik thuis afwachten en dagelijks zelf thuis een CTG maken. Uiteindelijk hebben ze hem met 37 weken gehaald en woog hij 1835 gram en was 40.5 cm. Verder kerngezond. Veel sterkte de komende weken.

13. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Dit is zo vreselijk spannend. Wat ik het ergste vond dat ze telkens zeiden: trek aan de bel hoor als je minder beweging voelt. Oh wat was ik bang dat ik te laat aan de bel zou trekken... Je bent de enige die de baby voelt, dat vond ik zo'n zware verantwoordelijkheid. Rust veel uit, lig veel op je linkerzijde (dit is goed voor de bloeddoorstroming van de placenta) en meer kun je ook niet doen. Wees alert op elke verandering, ook bij jezelf! Bloeddruk ed zijn goed? Hebben ze nog niet gesproken over opname? Dit zeiden ze bij mij namelijk wel.. Sterkte, dit is slopend!

14. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    jeetje snap je zorgen. Je wordt goed in de gaten gehouden maar dan nog als ze nu wordt geboren dan is het nog spannend. Als je haar niet voelt of andere klachten hebt gelijk aan de bel trekken hoor.
    Succes!

15. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Thnx dames,
    Tot nu toe gaat het nog steeds goed.ctg van gister was goed,morgen weer een ctg en maandag weer een echo en navelstrengflow controleren.
    Ben erg blij dat ze me zo goed in de gaten houden houden maar vind al die ziekenhuis bezoekjes wel vermoeiend worden.

16. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat fijn dat de ctg gister goed was! Kan me voorstellen dat de bezoekjes aan het ziekenhuis vermoeiend zijn, zeker in combinatie met alle spanning en emoties! Hopelijk is de flow in de navelstreng maandag ook weer goed!

17. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja het is echt vermoeiend pff lig ook al vanaf vrijdag plat met erge migraine dus dat helpt ook niet echt mee.vanmorgen weer ctg scan ..bevallingen tussendoor dus ipv een half uur anderhalf uur aan de scan gelegen,toen nog een half uur wachten op overleg voordat ik pas naar huis mocht.alles was weer goed gelukkig.
    Morgenochtend weer een echo dus ben benieuwd wat daar uit komt.ben helemaal op!

18. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Fijn dat het weer goed was meis! Spannend, de doorbloeding van de navelstreng was vorige keer nog goed toch? Ik moet nog wachten tot donderdag voor ze weer gaan kijken. Vind het allemaal ook wel heel spannend hoor.

19. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jaa tot nu toe zijn alle doorbloedingen en ctgs nog goed.vanaf vorige week begint ze qua groei meer achter te lopen en dat is ook wat me ook zo.n zorgen baart..ben zo bang dat ze helemaal niet meer groeit en gehaald moet worden pff.

Was het bij jou ook allemaal nog goed tot nu toe?

20. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    de doorbloeding van de navelstreng viel nog net binnen de normaalwaarde vorige week, maar was dus wel verslechterd ten opzichte van de week er voor. Ben heel benieuwd wat er donderdag uit de echo komt en of zijn buikje überhaupt nog gegroeid is.

Voel je de kleine goed bewegen?

Deel Deze Pagina