30 wkn ,afwijken vd p5 ..angst slaat toe :(

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door loveisuss, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ojee ook heel erg spannend dus!hebben ze het met jou al gehad over wanneer ze de baby eventueel 'moeten' gaan halen??

Ik voel ons meisje gelukkig heel veel,ze is best druk hihi en jij??

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Nee daar hebben ze het nog niet over gehad, alleen dat als hij het moeilijk krijgt ze hem gaan halen. Ga het maar eens vragen donderdag. Misschien is de echo wel super goed dan en groeit hii ineens weer.. zou mooi zijn natuurlijk, alhoewel het me
    Sterk lijkt dat dat gebeurt.

Gister was hij gelukkig heel bewegelijk, zaterdag was hij een stuk rustiger, maakte me gelijk enorme zorgen.

3. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hopen dat ie dan nog ff lekker kan blijven tot het einde!weet je ook hoe groot/zwaar hij nu is??
    Mij hebben ze al gezegt dat ik het einde niet ga halen en dat ze me max tot 37/38 weken laten lopen mits alles goed blijft gaan.moest er sterk rekening mee houden dat t nog eerder kan zijn :( hoop natuurlijk ook nog steeds op een groeispurt maar aangezien ze steeds minder aankomt is die kans wel heel klein.ben zo zenuwachtig voor de echo zo pff

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    J hij was nu nog niet te klein. 1600 gram, maar als hij zo doorgroeit en dus maar 100 gram per week aankomt zou dat op 2100 geam bij 37 weken zijn. Dan gaan ze hem sowieso halen dacht ik. Maar zal het eens goed navragen donderdag

5. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ohh op zich een mooi gewicht idd!!

Hier was de echo vandaag ook heel goed.in de afgelopen 5 dagen is ze 100 gram aangekomen!!heel goed dus hihi.ze is nu 1180 gram.zit wel op de p2/p3 lijn nu.als ze zo goed door blijft groeien mag ik ook gewoon proberen de zwangerschap uit te lopen tot ze zich zelf meld!!moeten de doorbloedingen en ctgs wel goed blijven natuurlijk maar heb al wat meer goeie hoop als vorige week :)
    Nu nog wel om de dag ctg,2x per week echo navelstrengflow en 1x in de 10 dagen een groeiecho.erg vermoeiend maar als het zo goed blijft gaan ben ik heel blij!!

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Dat is zo'n 129 gram per week, dat is idd super mooi!

Ja het gewicht was hier nu nog goed. Maar hij kwam maar 95 gram per week aan tussen week 30-32. Hopelijk nu wat meer, want anders gaat hij heel snel p5 of daar onder. Maar goed ik hou maar in m'n hoofd dat 1 meting niet zo veel zegt en wacht de echo van donderdag maar af. Misschien is hij dan wel ineens 300 of 400 gram aangekomen in 2 weken. Dan zijn alle zorgen voor niks geweest. Alhoewel ik me dat niet echt kan voorstellen, maar hopen mag altijd toch Haha.

Hebben ze niet over opname gesproken bij jou?

7. Tammekee

Tammekee Lid

11 okt 2015
    55
    0
    0
    Erg spannend dit he..
    Ik kan eigenlijk alleen maar een positief verhaal geven.
    Mijn dochtertje zat eerst op de p5 toen bleek ze op de p3. Elke week ctg''s en groeiecho's.
    Met 38.2 gezond geboren met een lengte van 45cm en 2600 gram. Ik heb net als jij slapeloze nachten gehad! Heel begrijpelijk. Maar gun het je ook het een klein beetje los te laten, en toch nog te kunnen genieten meis!

Ze doet het kei goed!

8. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jaa ze was in totaal in 12 dagen 180 gram aangekomen ..had die 100 gram nu ook niet verwacht hihi.hoop voor jou ook een groeispurtje :)
    En idd hopen dat ze gwn zo lekker door blijven groeien.bij ons is ze nu wel van p5 naar p2/p3 gegaan maar als ze gewoon zo doorgroeid halen we misschien de 2000 gram nog wel.zou toch heel mooi zijn!

9. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    @tammeke ..ja erg spannend pff maar dr groei gaat nu goed dus ik hoop dat dat zo blijft.

Vanmorgen tijdens de ctg was ik wel ff een beetje gespannen.normaal zit dr hartslag altijd tussen de 130/150 en nu zat ie steeds in de 160/170 terwijl ze rustiger was als anders, dus ik was bang dat ie te hoog zou zijn maar ze vond hem nog steeds heel mooi gelukkig

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Lieve meiden,

Wat een spanning hebben jullie.
    Mijn verhaal is niet helemaal hetzelfde maar de uitkomst wel.
    Ik typ dit om jullie een riem onder het hart te steken.

Mijn oudste is spontaan geboren met 39.3 weken.
    1ste kindje alles ging volgens het boekje en de 20 weken en de 32 weken echo's waren goed er zou een gemiddeld gewicht ventje komen wel werd hij langer gemeten ( lengte) als gemiddeld.
    Dit heerlijke ventje woog uiteindelijk 2.375 gram en was 57( !) Cm.
    Dysmatuur door slechte doorbloeding navelstreng ( 2 knopen) totaal gemist bij de echo van 32 weken of pas daarna onstaan is een gok werkje.
    Dit is voor het termijn ook een p2 a p3 geweest.
    Nu 8 jaar later heerlijk gezond en happy maar nog steeds lang( 144cm) en slank ( 30kilo)

Dochter hebben ze veel meer in de gaten gehouden met echo's ivm broer.
    P5 vanaf 31 weken en ik ben ingeleid met 37 weken precies en ze had een mooi gewichtje van 2504 maar was best klein..ong 46 a 47 cm ( niet gemeten wegens heupjes)
    Ook zij doet het super !

Dus geen zorgen proberen te maken en soms hebben kleintjes het nou eenmaal beter buiten als in de buik!

11. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ohh ook spannend allemaal zeg!
    Wel fijn dat ze een mooi gewicht hadden.daar maak ik me ook het meeste zorgen over ivm hoelang ze dan na een bevalling zou moeten blijven..heerlijke timing he zo voor de feestdagen hihi
    Ben nu ook wel iets meer ontspannen dan de laatste tijd omdat ze het gewoon nog heel goed doet en lekker veel beweegt.hoop ook dat ze nog lekker kan blijven zitten.ben alleen heel erg vermoeid ,nergens puf voor en dan is het wel vervelend om zo vaak naar het zkhuis te moeten maargoed,hoe het ook zal lopen binnen 8 weekjes is ze er en kan ook niet wachten!!gister ff met 3d gespiekt en ze lijkt op mama :D mn beide jongens zijn 2 druppels water de vader dus ben erg blij haha

Bijgevoegde bestanden:

12. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoe ging het bij jou gister jajo??

13. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat een schitterende 3D foto!!! 😍 Fijn dat alles weer goed was.

Hier lijkt de baby dankzij de rust niet verder te stagneren. Hij volgt nu de p14 lijn (ipv p57), dus nog ruim voldoende. Enorm opgelucht, mag nu over 2 weken terug komen voor een nieuwe groeiecho en flow meting. Hij gaat ergens rond 38-39 weken gehaald worden. Kan bijna niet wachten tot de kleine man er is!

14. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Yeahh goed nieuws zeg!wat fijn..nu lekker onbezorgd genieten !

Ik heb de 17e weer een groeiecho,hoop zo dat er weer 100 gr of iets meer bij is gekomen!straks eerst weer voor een ctg.
    Nog ff en we kunnen de kleintjes eindelijk in onze armen sluiten😍

15. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nou moest weeer langer aan de ctg ,telkens in t weekend vinden ze haar niet variabele genoeg.dat terzijde..mocht er na anderhalf uur eindelijk af,praat nog ff na met de verloskundige over de hele situatie,hoor ik van haar dat na de laatste controle van vd week was gebleken dat ik nu ook verminderd vruchtwater heb(nog wel voldoende)en dat de flow in de navelstreng aan de hoge kant is.en dat terwijl ze me bij de afspraak gwn zei dat alles goed was!!zegt ze waarschijnlijk omdat t nog binnen de marges zit.nou lekker dan zeg pff maandag maar ff met dr in gesprek bij de volgende controle want als iets achteruit gaat zou ik dat graag ook willen weten!!nu weer bezorgt dus pff

16. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    He bah, logisch dat je nu weer bezorgd bent! Ben benieuwd qat ze maandag zeggen

17. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik ook,had er weer een slapeloze nacht van pff.ben zo bang dat r iets mis gaat..wou dat t allemaal voorbij was..zucht...

18. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ja snap het heel goed meid! Vandaag weer een echo toch? Deel je zorgen bij de gyn!!! Ik heb nu gelukkig weer wat rust, nu de kleine door lijkt te groeien op z'n eigen nieuwe lijntje.

Hebben ze nog wat gezegd over evt voor 37 weken halen?

19. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jaa vandaag alle onderzoeken weer gehad.
    Ctg was goed,navelstreng flow is iets aan de hoge kant maar nog wel binnen de marges dus nog wel gewoon goed gelukkig.ze is nu 1315 gram dus zelfs weer 135 gr in een week erbij !!nog steeds erg klein natuurlijk maar ze groeid iig gewoon door :) alleen mn vruchtwater begint wel iets terug te lopen.moet tussen de 8 en de 24 zitten en zat vandaag op 11.nog steeds wel goed maar we moeten natuurlijk niet onder de 8 komen.
    Over wanneer ze dr willen halen kunnen ze niks over zeggen,kan dat ze gwn lekker tot 38/40 week kan blijven zitten maar kan ook verslechteren en dat ze dr volgende week al moeten halen,moeten het dus per afspraak bekijken.voor nu gaat het iig nog goed,alleen wat zorgen over de vruchtwater maar zolang t maar boven de 8 blijft en de rest blijft ook goed kunnen we nog ff door :)

20. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Wat spannend zeg. Gelukkig nog allemaal binnen de waardes. Je bent alleen zo machteloos je kan haar niet vast houden en kijken hoe het is. Lijkt me vreselijk. Hoop dat ze goed blijft groeien en nog even veilig bij jou mag blijven. Hoe voel je je nu na vandaag?

Deel Deze Pagina