halloo even een vraagje toen ik de 20 wkn echo had bleek alles goed, alleen mijn placenta ligt te laag.. voor de baarmoedermond.. nu zei de gyn dat dat vaak voorkomt en meestal wel goed komt, zo niet word het een keizersnede. nu vraag ik me af, hebben sommige van jullie dat ook ? of gehad ? ik moet nu met 30 wkn weer terug voor een extra echo.. is toch wel eventjes schrikken als je dat zo hoort van de gyn..
Heb ik ook gehad. Met 26 weken echo was ie al wel verschoven maar lag nog te dicht tegen de "uitgang"aan. Met 35 weken nog een echo en toen was ie keurig nog verder naar boven verschoven en ligt nu gelukkig niet meer te laag dus mag ik gewoon bevallen. Ook volgens mijn vk komt het in de meeste "gevallen"alsnog goed. bij een heel klein percentage blijft de placenta laagliggen. Dus je hoeft je voorlopig nog even geen zorgen te maken. Silly
Door een hevige bloeding vorige week, zijn ze er ook bij mij achtergekomen dat mijn placenta zo laag ligt. De kans is idd groot dat deze nog naar boven trekt naarmate dat je baarmoeder groeit.
Hallo, Ook ik heb vandaag een 20 weken echo gehad en alles was goed aleen hebben we ook te horen gekregen dat de placenta te laag ligt. Volgens de echoscopist zou het allemaal nog goed komen maar voor de zekerheid moeten ook wij een extra echo laten maken op 30 weken. Ik ben benieuwd of het bij jullie allemaal nog goed gekomen is. Groetjes, Gisimino
ik had precies hetzelfde, maar had bloedingen vanaf het begin. ook werd de placenta laag geconstateerd, en paar weken terug hebben ze gecontroleerd na een bloeding, en was het twijfelachtig. dus doorgestuurd naar gynacoloog. de placenta ligt nu 4 cm naast de uitgang, en ik kan gelukkig gewoon bevallen. alleen doordat de baarmoedermond gevoelig is moet ik rustig aan doen en geen sex tot 34 weken, want dat kan de bevalling opwekken. maar wat ik veel hoor isdat de placenta vaak mee omhoog groeit.
Had ik ook gehad en het was gelukkig helemaal meegegroeit. Dus een normale bevalling gehad. Het is gewoon afwachten tot dat je die echo hebt. Maar grote kans dat het mee groeit! Sterkte!