Niet meer lekker slapen; onrustige nachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hallo dames,

al voor ik positief had getest sliep ik opeens niet meer lekker. Ik droom veel en wordt vaak wakker. En natuurlijk (maar dat snap ik wel) moet ik er elke nacht wel een keer uit om te plassen.

Inmiddels word ik er wel een beetje moe van. Herkennen jullie dit? Wat is de oorzaak? En hebben jullie een manier gevonden om gewoon een lekkere nacht te maken?

2. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Herken het maar al te goed. En ik wil je niet ontmoedigen, maar grote kans dat het alleen maar erger wordt.
    Heb er nachten bij dat ik om het uur moet plassen. :rolleyes:

3. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo druif,

Ik heb dat ook gehad ik sliep vanaf 4 weken tot 8 of 9 weken heel slecht en onrustig maar ben dat nu weer aan het inhalen hoor! hihihi
    Dus bij mij kwam het vanzelf weer goed.

Ben in het begin wel eens een uurtje na het eten gaan slapen (deed ook wonderen!)

4. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    komt mij ook bekend voor. Bij mij is het helaas niet weg gegaan. ik heb wel eens gehoord dat je lichaam tijdens de zwangerschap een hormoon aanmaakt dat er voor zorgt dat je minder goed slaapt. Dit om je lichaam alvast te laten wennen aan gebroken nachten. weet niet of het waar is, maar van mij hoeft het niet. Wil nu voor de geboorte juist nog even genieten van gewone nachtrust, maar helaas.

5. Niet meer actief

ik heb er ook heel erge last van
    ik slaap overdag een uurtje als het kan

snachts vaak wakker om te plassen of omdat ik gewoon de slaap niet kan vatten
    en dan ben ik overdag gebroken
    en rare dromen
    droom naar mijn idee ook meer of ik onthoud ze nu beter
    zal wel bij de zwangerschap horen denk ik
    succes ermee meid ;)

6. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    bij mij gaat het nu weer beter, de reden hiervan geen idee!

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb het al vanaf net voor NOD, soms al heel vroeg wakker en niet meer kunnen slapen dan weer heel veel wakker worden en dromen.....ik ben er inmiddels aan gewend...

8. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi druif,

Ken het probleem maar al te goed. :(
    Ik slaap al slecht vanaf week 6. Veel wakker soms wel elk uur.
    Regelmatig mijn bed uit moeten om te plassen.
    Als het lukt probeer ik overdag nog even in de middag te slapen.
    Kan alleen als ik vrij ben.
    Dus zoals je leest ben je niet de enigste.
    Sterkte er mee ;)

Groetjess Jetje

9. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Jep ook ik heb er veel last van (gehad)
    Al voor NOD gebroken nachten door het velen dromen, met week 5 kwam daar ook nog eens het steeds moeten plassen bij. Nu moet ik nog steeds elke nacht tenminste 1x uit, droom ik nogsteeds erg levendig én heb ik een buik in de weg zitten.
    Toch heb ik er nu niet zoveel last meer van, het went zullen we maar zeggen.

10. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    ik heb hier ook last van hoor. vanaf een week of 8 kon ik gewoon niet meer slapen en dat heb ik nu nog steeds. Heb nog niet echt 1 goede nacht gehad in mijn zwangerschap zonder minder dan 3 keer wakker te worden, en het breekt me nu echt op. vooral omdat het de laatste 2 dagen echt heel erg is! En idd ook rare dromen. Hoort bij de zwangerschap denk ik dan maar. en ben ik het ritme gewend

11. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik ben nooit een goede slaper geweest, en het wordt er nu inderdaad niet beter op... drie keer per nacht plassen. Maar met een beetje geluk wordt dat beter in het tweede trimester, heb ik me laten vertellen. Daarna komen de gebroken nachten weer. Je zou denken dat de natuur ervoor zorgt dat je lekker uitgerust bent voor zo'n bevalling, maar nee. :(

12. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    mag ik me ook aanmelden hier
    ook ik wil weleens weer een nacht door slapen pffff
    het word er niet beter op hoor ook njiet in het tweede simester loop al tegen de derde simester aan maar nee hoor geen slaap voor mij

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    En dat wordt nog veel erger....

ik heb zeker al 2 weken geen enkele fatsoenlijke nachtrust gehad...krampen in de benen, zere rug, draai niet kunnen vinden, en minimaal 4x naar het toilet heen moeten...pfff....En wanneer ik wel bijna in slaap val, laat de kleine weten dat ze wakker is..

ik heb er maar genoegen mee genomen, en slaap nu smiddags zo`n 2,5 uur...heeerlijk

14. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Hier nog iemand die heel weinig slaapt. Soms slaap ik hele nachten niet. Erg vermoeiend maar bij mij is er gewoon niets aan te doen.
    Door de zwangerschap slaap je gewoon veel lichter en na de bevalling zal dat de eerste tijd ook zo zijn. Volgens mij begon ik pas toen Ruben bijna een jaar was wat beter te slapen en toen werd ik weer zwanger.

15. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb vanaf het moment dat ik zwanger was niet meer goed geslapen.Ik werd veel wakker en moest enorm veel naar het toilet.
    En het werd alleen maar erger naar het einde toe.

Sinds Elena doorslaapt op 8 weken oud slaap ik terug normaal.

Nu begint ik terug in mijn ritme te komen dus...succes ;)

16. Nancy

Nancy Bekend lid

21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik slaap eigenlijk altijd heel goed, maar de laatste 3 weken moet ik ontzettend vaak plassen. 2 a 3 keer per nacht. (voorheen nooit, ja af en toe eens 1 keer)
    Ook slaap ik niet echt vast meer, en baal ik er ontzettend van dat als ik moet werken, mijn nest niet uit kom, en als ik vrij heb om 6.00 uur met mijn ogen open in bed lig en niet meer kan slapen. :(
    Maar goed we weten waar we het voor doen zullen we maar zeggen he? :D
    Succes ermee!
    Nancy

17. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Ik word ook zo'n drie tot vier keer per nacht wakker omdat ik naar de wc moet.
    En als ik 's ochtends dan eindelijk lekker ligt te slapen gaat alweer de wekker.
    Gelukkig heb ik morgen vakantie zodat ik heerlijk uit kan slapen.
    Het is toch allemaal maar wat he, zwanger zijn?!

18. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hmmm dit zijn geloof ik niet de berichten waar ze op hoopte :D

Hoewel ik slecht slaap en erg vroeg wakker ben moet ik zeggen dat ik het niet heel erg vind. Alleen het 's avonds naar bed gaan vind ik Verschikkelijk! Kan niet lekker gaan liggen en draai minstens 7 keer om voor ik goed lig, is niet echt prettig met deze buik en het kussen dat ik mee moet slepen.

19. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik had daar alleen in de eerste weken last van.... vanaf een week of 16 sliep ik weer droomloos de hele nacht door. Nu 10 weken later word ik af en toe rond 5.00 uur wakker voor een toiletbezoek, maar slaap altijd weer direct in.
    Het hoeft dus niet zo te zijn dat dit aanhoudt tot aan het einde van je zwangerschap.

Sterkte!

20. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ow zo herkenbaar. Heb het nu tenminste wel. Vanaf mijn NOD ongeveer.. Hoop wel dat het beter gaat worden. Ik word na een paar uurtjes wakker om te plassen (om drie uur ofzo) en blijf dat dan ook. Gelukkig ben ik een tijdje vrij dat scheelt. Maar ik heb nergens puf voor en voel me ook erg duf en moe overdag. En ja hoor s avonds ben ik weer helemaal opgeleefd. Vannacht viel ik na vijven weer in slaap maar echt lang doorslapen kan ik nu niet!
    Weet nog maar net dat ik zwanger ben dus dacht dat het daar van kwam. Laten we het hopen!
    Lag vannacht echt uren na te denken, erg frustrerend en maar draaien...

liefs Nikkie

Deel Deze Pagina