300 cc genoeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door hanneke88, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Goedemiddag,

Vandaag heb ik de cb gebeld voor mijn zoontje zijn flesvoeding, hij wil namelijk geen melk meer.. Ook niet vanuit de tuitbeker of melk met een smaakje.
    De cb vertelde mij dat we hem dan gewoon in de ochtend en avond pap moet geven met 150cc melk erbij in ( dus intotaal 300cc) daarnaast mag hij gewoon yoghurt, danoontje etc om ervoor te zorgen dat hij genoeg zuivel binnen krijgt.

Nu vertelde andere mensen mij ja maar 300 is veel te weinig! Hij moet minimaal 700 cc.
    Wie heeft er nu gelijk ? En ik krijg er gewoon niet meer erbij in.

Dus dit is zijn schema nu:

7 uur pap
    10.00 fruitpotje
    12 uur brood Met een beker babyappelsap, of slappe thee of Diksap ( hier is hij net 2 dagen mee begonnen)
    12.30 tot 14.30 slapen
    15.00 een tussendoortje (een lange vinger of toetje)met wat drinken
    17.30 groente met een toetje
    19.00 pap

We hebben al een aantal dagen geprobeerd om bijv geen groente te geven maar dan wil hij nog steeds geen fles.

Wat vind u ervan?

P.s hij is loopt goed op gewicht en hij groeit ook goed. En hij is een jongen die alle flessen al heel snel afbouwde. ( ongeveer 1,5 maand eerder dan het gemiddelde )

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Hanneke88,

Het is niet gebruikelijk om op de leeftijd van 5 maanden al over te gaan op gewone zuivel en brood.
    Borst of flesvoeding bevat naast eiwitten natuurlijk ook nog veel vitamines en mineralen die je kindje het eerste jaar hard nodig heeft. Op deze leeftijd mag bijvoeding nog niet gaan ten koste van de flesvoeding.
    Ik zie dat je in de ochtend wel pap geeft daar zou je natuurlijk ook flesvoeding voor kunnen gebruiken om deze aan te maken. Hetzelfde geldt voor de middag geeft je kindje liever pap aangemaakt met flesvoeding dan brood.
    Brood en lange vingers bevatten gluten en dat is nog te vroeg voor je zoontje.
    Naast de pap kan je dan nog een (klein)toetje geven.
    Wanneer je 3 keer 150 ml opvolgmelk geeft met pap kom je aardig in de richting van wat je kindje op een dag nodig heeft aan zuigelingenmelk (vanaf 6 maanden is dit minimaal 500 ml)
    Gewone melk bevat teveel eiwitten en dat geeft een te zware belasting van de nieren. Vandaar dat het consultatie bureau je dit advies heeft gegeven. Maar zoals gezegd kan je de pap beter aanmaken met flesvoeding/zuigelingenmelk.

Groet,
    Saskia

3. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Goedenavond,

Dank u wel voor uw antwoord..
    Hij krijgt zuigelingenmelk in de pap. (ik zei het verkeerd)

We hebben al geprobeerd om hem s'middags ook pap te geven maar dit is geen succes.
    dus in overleg met het cb krijgt hij dan wat brood.. Het
    is allemaal erg lastig het is echt een mannetje met een eigen wil en denkt dat die groter is dan dat hij is.
    We hebben zelfs al geprobeerd om de zuigelingenmelk te lepelen maar dit wil hij ook niet.

Deel Deze Pagina