Hey hey.. Even een kort vraagje voor hier... Ik van vandaag voor mn eerste FM geweest... ter voorberijding op de eerste IUI. Ik slik clomid 150mg (gad met 100mg een cyclus van zon 40 dagen namelijk) en vandaag zijn er op dag 10 2 eitjes gevonden... 1 van 13mm en 1 van 14mm... daarnaast had ik ook een stuk of 5 eitjes die tussen de 10 en 12mm zaten. Is dit goed? Wat moet ik hier van verwachten? Ik moet donderdag weer terug komen voor een 2e FM... Hopelijk kan iemand me meer duidelijkheid geven dan de nurse-practisioner van de gyn...
De twee grootste follikels zouden kunnen doorgroeien. Het kan ook zo zijn dat er maar eentje doorgaat en de andere blijft hangen en weer krimpt. Het is niet de bedoeling dat de kleintjes van 10-12 mm gaan meedoen, want dan wordt de IUI-behandeling afgebroken. In ons ziekenhuis doen ze een IUI met maximaal drie grote follikels, maar soms is het ook maximaal twee. Even afwachten hoe het er donderdag uitziet. Succes!
Dan denk ik dat er uiteindelijk maar eentje gaat doorgroeien, omdat de andere op 13 mm is blijven steken. Succes met je fm morgen, hopelijk heb je maandag de IUI!
Ik denk idd ook dat er maar 1 gaat door rijpen Ik hoop zelf ook op maandag de IUI.... Hoop zo dat we nu een goede kans maken...
Zo vandaag weer meting gehad.... Pfffff het zal ook eens makkelijk gaan zeg :S... Nu is er onzekerheid of ik gisteren al een eisprong heb gehad of niet :S... baaaaaal er zoooo van! Maar ze willen t zekere voor t onzekere nemen en toch zaterdag de pregnyl spuiten en maandag IUI te doen... Mn eitje van 16mm kunnen ze niet goed meten, de ene keer 18mm en de andere keer weer 16mm... eitje van 13mm is gegroeid naar 14mm... Maar er is wat minimaal vocht rond mn baarmoeder te zien wat eventueel kan duiden op een ovulatie... maar t is ook weer heel erg weinig, waardoor t ook niet van een ovulatie hoeft te komen.. Pff onduidelijk onduidelijk onduidelijk... baal dr een beetje van zo.. Maar goed... we gaan er maandag met goede en volle moed tegenaan...
Wat vreemd... Die follikel van 16 mm is dus groter geworden en is nu 18 mm en de kleinere is 1 mm gegroeid. Dan kun je toch geen eisprong gehad hebben, want waar had die in één dag vandaan moeten komen? Dan had dat gisteren te zien moeten zijn geweest op de echo. Ik neem aan dat je ook geen eisprong hebt gevoeld? Ik zou ervan uitgaan dat je nog geen eisprong hebt gehad en dat je maandag gewoon voor de IUI kan. Alvast heel veel succes!
Thnx jippie Ik weet zelf niet wat ik moet denken Idd hij zou dan gisteren op de echo gezien moeten zijn... en anders zeker vandaag wel lijkt me (ookal wee tik niet hoe dat er op een echo uit moet zien!) Maar 16mm of 18mm... is dat niet te klein voor een ovulatie? Lijkt me dus zelf wel raar... We gaan in ieder geval vol gode moed voor maandag En over een ovulatie voelen... vanaf dag 5 van mn cyclus tot zo ongeveer t einde voel ik een drukkend gevoel in mn onderbuik door het clomid gebruik, dus mn eisprong voel ik niet meer daardoor jammer genoeg. Morgen mn temp maar eens opmeten dan weten we in een klap een stuk meer weet wat mn basale temp is namelijk (36,5 - 36,7 ongeveervoor mn eitje en na mn eitje 36,9-37,4)
Een eicel is rijp als je follikel 18 mm is. De Pregnyl wordt gezet bij een grootte van minimaal 17 mm. Als je morgen de Pregnyl zet, heb je maandag de eisprong. De follikels groeien door tot de eisprong. Dus dan zit die van 16-18 mm maandag op ongeveer 22-24 mm en dat is perfect! Temperaturen is overigens niet betrouwbaar als je hormonen gebruikt, dus daar kun je niet zo veel aan aflezen.
Ik weet dat veel mensen zeggen dat tempen niet betrouwbaar is tijdens clomid gebruik, maar ik heb tot nog toe altijd een duidelijke curve met de clomid Duidelijk na mijn ei een temp verhoging van ong 36,5 naar de 37 En vanmorgen was hij 36,5... Naja we zien wel, min gevoel zegt in ieder geval dat mijn ei nog niet is geweest... heb namelijk nog geen gevoelige borsten en dat heb ik letterlijk altijd na mijn ei... of t moet deze maand in ene zo anders zijn
nou vind het ook een beetje raar... je eitje van 16mm kan toch niet in 1 dag doorgroeien noor 20mm en springen... nee hoor ik denk dat je maandag goed zit met je iui!
flippo tot nu toe is de enige afwijking in mijn curve dat mijn temp iets hoger is tijdens clomid gebruik, dus de week na mijn menstruatie. Verder is mijn temp juist gelijkmatiger. Ik vertrouw er ook nog steeds op hoor!
Ja idd dat heb ik dus ook Ik vertrouw dus ook nog altijd op mn temp Hoeveelste ronde clomid is dit voor jou en doe je alleen clomid of zit er net als bij mij nog meer aan vast? Ik gebruik namelijk ook pregnyl en ben begonnen met IUI.
Spannend meis Hopelijk heb je niet al te veel bijwerkingen Ik zit ondertussen op de 150mg en heb flinke bijwerkingen... vooral erg last van mn ogen... fel zien/flikkeringen erg vervelend zeg maar...