Weet iemand dit toevallig. Half Januari heb ik de bedankjes ontvangen voor mijn bruiloft. Vanuit Hongkong, Lightinthebox. Maar ik dacht altijd dat je de invoerrechten aan de deur, of van te voren moest betalen. Vind het dan zo raar dat ik nu pas een rekening krijg. Weet iemand toevallig hoe dit zit?
Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar dit kan je op de site van de Douane vinden. Ik heb het zelf ook weleens gehad dat ik achteraf een factuur kreeg van iets wat in ik Amerika besteld had. Succes met je huwelijksvoorbereidingen trouwens!
Helaas klopt het dat dit ook achteraf kan. Van mijn bestelling bij Lightinthebox kreeg ik ook achteraf de invoerrechtenrekening door de brievenbus. Hebben het even uitgezocht, en het klopt helaas.
Vind het een klein beetje raar joh. De rekening is van FedEx zelf en er staat op Btw-en invoerrechtenfactuur. Vervaldatum: Bij ontvangst van factuur En dan bij service Btw, voorschotten accijnzen en invoerrechten. Dan het bedrag en blablabla.
Moet je trouwens ALTIJD invoerrechten betalen? Is zeker 1/3de van het bedrag wat ik al betaald heb. En dan nog eens de verzendkosten van 18euro daarvandaan.
ik zou eens navragen of dat wel klopt.. lijkt me best veel.. dan je dan 30% invoerrechten moet betalen... al zit nederland in crisis en is ongeveer alles verhoogd.
Niet altijd nee, het hangt volgens mij af van hoe ze het verzenden. Via eBay hoef ik vrijwel nooit invoerrechten te betalen, alleen over hele dure dingen, maar via buitenlandse website meestal wel..
Binnen de EU niet (vrij verkeer van goederen etc), maar buiten de EU wel helaas. Tenzij het om een zeer laag bedrag gaat, maar dat is vaak een verwaarloosbaar laag bedrag. Ik schrok er destijds ook van, vond het erg veel. Maar het klopte helaas dus wel.
Ik had toen geloof ik 12,-- verzendkosten en 5,-- invoer rechten. Was trouwens ook niet via FEDEX en de factuur was heel duidelijk. Als het 1/3 is, is het best heel veel. Gewoon even bellen hoor!
de invoer recht betaal je over het bedrag van de goederenen en percentage van de vrachtkosten. En btw over dr goederen, 100%vrachtkosten en de invoer recht. En idd, van fedex krijg je achteraf altijd de rekening, voor veiligheid van de chauffeur. Als je wel mag je pb_en. Ik werk daar
Hmmz, bij ons was de rekening 95euro en volgens mij kwam daar een heffing over van 27euro (als ik het me goed kan herinneren). De studeerkamer is nou babykamer in de maak, dus ik kan het niet terugvinden. Destijds uitgezocht en dat klopte wel. Trisha, nog tips waar ik dat bedrag van 150e kan vinden op de douanesite? Want ook vanuit Amerika kwam ons bedrag niet boven die 150euro uit en moest er ook gewoon extra betaald worden. Bij het uitzoeken kwam ik destijds uit dat je goederen tot 20 of 30 euro slechts kan invoeren zonder extra kosten.
Invoercalculator | Bereken invoerrechten en inklaringskosten bij het importeren Dit heb ik destijds niet gebruikt, maar misschien heb je er nu wat aan om te kijken of het bedrag wat gegeven wordt klopt.
Hoe kom je aan dat bedrag? Dit is wat ik lees / wist: Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten.