Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien, zijn er 2 zwangerschappen misgelopen. We zijn in november gestopt met de pil en in februari gaan klussen zonder condoom, en meteen zwanger. Nu heb ik na de vmk in juni nog steeds melkproductie uit 1 borst, vandaar dat ik naar de huisarts ben geweest en zij bloed wilde laten prikken. Ik moet erbij zeggen dat ik een te langzaam werkende schildklier heb en daarvoor medicijnen slik. Hierbij mijn waardes. Thytoid stimulerend Hormoon 3,5 Normaal 0,3/4,6 T4 vrije thyroxine 18,2 Normaal 10-23 Ik ben sinds de zwangerschappen onder controle bij de internist voor mijn schildklier, en de waardes waren een maand geleden veel beter. Het kan wijzen op een zwangerschap. LH 11 Normaal 1-17 FSH 6 Normaal 2-10 Prolactine 0,3 Normaal onder 0,62 (helemaal goed dus) Progesteron 3,1 Normaal waarde weet ik niet Oestradiol 904 Normaal 40-720 Testosteron 1,8 Normaal beneden de 1,7 Sex Hormoon bindend Globuline Normaal 30-90 Testosteron vrij 0 Normaal 0,0030-0,033 Ik heb gegoogled en het zouden de volgende dingen kunnen zijn. -PCOS, lijkt me sterk want ik heb een hele nette cyclus, en heb denk ik geen problemen met zwanger worden -tumor in eierstokken, denken we maar niet aan.. -zwangerschap, ik las dat vooral oestradiol sterk verhoogd tijdens zwangerschap, maar ik weet niet hoe de andere hormomen op een zwangerschap reageren. Op het moment van het bloedonderzoek zat ik 3 dagen na mijn ei... A.s. donderdag kan ik naar de gyn, daar was ik al bekend vanwege de schildklier en de ma en vmk.. Maar is er iemand die mij meer kan vertellen over de hormonen..
Ben je overtijd? Heb je je eisprong gevoeld of heb je 'vruchtbaar slijm' gehad? Heb je een zw.sch. test gedaan? Dat zou helpen om te bepalen of je nu zwanger bent...
Heb mijn ei gevoeld, zoals altijd.. Heb vanmiddag uit frustratie getest (7dagen voor NOD), negatief..
Even mezelf quoten,,, sorry ik zie dat je schrijft dat je 3 dagen na je ei zit. Hmm ja, ik heb verder niet zo'n verstand van die hormoonlijst. Ik weet wel dat HCG in een zeer beperkte mate wordt aangemaakt als je een bevrucht eitje hebt, maar dat pas vanaf de innesteling dat merkbaar wordt voor het lichaam. Ik betwijfel of dan een ander hormoon wel al zo hoog kan zijn net na de bevruchting... anders zou er wel op die manier getest worden of iemand (waarschijnlijk) zwanger is of niet. Misschien is het hormoon hoog, juist omdat je net je eisprong hebt gehad? Kun je je huisarts niet bellen over de uitslag en de betekenis ervan? Testosteron kan wel stijgen in een zwangerschap.
De huisarts heb ik niet gesproken, ze had aan de assistente doorgegeven dat ik terug moest naar de Gyn. Verhoogd oestradiol, verhoogd testostoron kan dus wijzen op zwangerschap, maar ook op PCOS en kanker.. Maar dat sex hormoon bindend globuline en vrij testostoron kan ik niets over vinden..
Weet iemand er iets meer over,.. Ik denk dat ik met die lage progesteron waarde, alles behalve vruchtbaar ben.. Maar kan iemand mij er iets meer over vertellen?
hoi hier staat nog iets over progesteron waarden: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/152023-normaalwaarden-progesteron.html
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! enne ik heb begrepen dat stress het allerslechtste is voor je lijf, dus hopelijk kun je tot die tijd aan wat leuke dingen denken, sterkte
Het is net of alle hoop weg geslagen wordt. We hebben even aan het wonder, dat zwangerschap is, mogen ruiken, en nu wordt het voor onze neus weg gekaapt.
Strekte Kylie!! Ik heb geen advies voor je! Ik lees met je mee laat weten hoe het gesprek met de gyn!! XXX Marinka!
Hey Kyley, ik en verre van een expert, maar je progesteron lijkt wel een beetje laag 4 dagen na je ei. Is idd gemakkelijk iets aan te doen, kan ook de reden zijn van miskramen (maar kan ook het gevolg zijn van je MK, het kip en het ei verhaal ). Ik zit ook met een tekort aan progesteron en een redelijk hoor oestradiol. Bij mij komt dit door een heel zware pil en een aantal mislukte cyclussen. Hierdoor zouden de eitjes niet genoeg gestimuleerd worden en komt er een tekort aan progesteron. Heb dan ook een korte fase na men ei, maar dat is wss bij jou niet het geval. Je gynea zal je al een heel eind verder kunnen helpen. En stress helpt er idd helemaal niet aan, maar jammer dat dit niet altijd zo gemakkelijk te vermijden is he Alleszins veel succes!!!!
Even gauw een berichtje van mij. De gyn zag niet zo in waarvoor ik perse terug moest gaan van de huisarts. Hij vond het niet zorgwekkend. De progesteron gaat pas stijgen in de laatste week van je cyclus, dus vandaag voor de zekerheid weer geprikt. De rest was geen reden voor bezorgdheid, hij zei: Je bent 2 keer eerder zwanger geweest, dus daar is niets mis mee.. Verder heeft ie op mijn verzoek een inwendige echo gedaan en naar mijn eierstokken en bm gekeken. Alles zag er normaal uit, alleen het gekke is dat hij een eiblaasje zag van 16-17mm, die volgens hem in de komende 3 dagen zou gaan kunnen springen. Dat terwijl ik over 4 dagen mijn ongesteldheid verwacht. Maar het was een momentopname, dus het kan beide kanten op, of over 3 a 4 dagen ovuleren of ongi worden, we zullen het zien. Hij heeft niets gezegd over een eventuele zwangerschap, weet niet of dat nu al te zien is maar de tijd zal het leren..