ARGH! Rottige fruitvliegjes!!

Discussion in 'De lounge' started by MvLiam, Sep 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Help, ik weet het echt niet meer hoor!
    We hebben een splinter nieuwe keuken, hij is schoon en er ligt nergens fruit en toch zijn ze er..

:x FRUITVLIEGJES! :x

Ik word er helemaal dol van, ik vind ze namelijk ontzettend vies. Zodra ik de keuken binnen loop vliegen ze om mijn oren. Ze zitten vooral op de keukenkastjes boven de goot en rondom de magnetron.
    Al deze dingen heb ik nu al tig keren schoon gemaakt (binnenste buiten, met de duurste middeltjes) maar niets helpt.

Weet iemand hoe ik van deze rotbeestjes af kom?
    Er is echt helemaal niets vies in de keuken, het enige wat ik kan bedenken is dat we soms wat bordjes/bestek in de gootsteen hebben liggen.
    Deze spoelen we echter altijd even af of zetten ze in een sopje. En ook als we niets in de goot hebben liggen zitten ze er, dus hier zal het toch ook niet door komen?

Iemand tips?

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik heb zo'n electrische vliegenmepper (tennisraket) aangeschaft, werkt ook op die kleine rotvliegjes!!! succes

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

En dan toch zo'n forumpic. :D

Wij hadden ze in ons vorige huis ook, niks geen rotten fruit of i.d.
    Ik had het idee dat ze van buiten kwamen. Maar goed, we zijn nu verhuisd en hebben nergens meer last van ( niet om de fruitvliegjes hoor )
    Iig, succes!!

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hihi, ik vond mijn forumplaatje wel toepasselijk :D

Ik dacht eerst ook dat ze misschien uit de tuin komen (we hebben namelijk een volle druivenstruik buiten) maar dat kan ik mij haast niet voorstellen. Ze zitten namelijk helemaal aan de andere kant van de keuken en geen enkele in de buurt van de buitendeur/kozijnen.

Ik krijg gewoon de kriebels van die vervelende beestjes. En geloof mij, ze zijn nog snel ook!

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Hier ook drama! Ben net in de weer geweest met die electrische vliegenmepper maar daar zijn ze te klein voor bij mij. Ze komen echt van buiten want heb binnen niets liggen aan eten wat onbedekt is. Ik word er echt helemaal gestoord van.

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Gaan die beesten in de winter ook dood? Of zit ik het hele jaar met ze opgescheept?

Boordevol: Vervelend he? Ik wil ze soms allemaal wel doodmeppen maar ze zijn te snel :( (Sorry, kan er echt vreselijk agressief van worden hihi)

7. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik stofzuig ze altijd op.
    echt een heleboel keer per dag, en dat een paar dagen.
    dan zijn ze hier wel weg.

hier vliegen ze ook weg als je langsloopt, daarom als je weet waar ze zitten, eerst de stofzuiger pakken en aanzetten
    en dan naar die plek lopen.
    als ze dan wegvliegen zuig je ze bijna allemaal ineens op!

succes ermee!

8. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    o ja, en als ik de stofzuiger uit zet, prop ik er altijd een doek in,
    zodat ze er ook niet snel weer uit kunnen vliegen.

9. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
  10. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ze zitten ook vaak in de potgrond van planten... ze komen dan uit (de eitjes) omdat de potgrond vochtig is... je planten 1 keer een week overslaan met water geven en de grond goed in laten drogen helpt...

11. Alita

Alita Niet meer actief

hier ook om gek van te worden!!!

12. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik zet altijd een fles met een klein restje wijn op de aanrecht. vinden ze heerlijk, dus succes gegarandeerd. na een nachtje staan zit de fles vol met (ver)dronken vliegjes:D

13. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL

klopt ja! slimme tip!!;)

14. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Maar gaan ze dan echt allemaal ín de fles of heb je dan nog steeds 83 vliegjes om je hoofd?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ze komen ook vaak op vaatdoeken/sponsjes af he!
    Dus zorg dat die NIET op het aanrecht blijven liggen.

Hier gelukkig nu geen last meer van, maar die fles wijn tip onthou ik!
    Gaat het dan om specifiek witte/rode wijn of maakt het niet uit?

16. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Gisteravond mijn vriendin op bezoek gehad en dé tip gekregen: een bakje water met wat azijn erin, dit in de keuken (of waar je die vliegjes hebt) neerzetten. Ze zijn hier weg :D

17. Blaak

Blaak Niet meer actief

Daar had ik laatst dus ook erg lastvan in de keuken, maar vooral in de prullenbak , telkens verschonen met toch telkens als je de klep overdoet krijg je eerst een walm fruitvliegies op je op pffff. Gelukkig nu voorbij, maar was echt irritant!

18. hardloper

hardloper Niet meer actief

Och, wijn is wijn. Verrot fruit in principe. En in de fles blijft de damp hangen. Je krijgt ze denk ik nooit allemaal te pakken, maar dit is wel een feest. Toch geweldig om zo lekker dronken te worden als fruitvlieg. (en tja, dronken vliegjes kunnen niet zwemmen)

19. 4days

4days Niet meer actief

Grrr echt irritant ja, als je 1 dag niet oplet zijn ze al binnen... Maar goede tips, ik ga ze zeker onthouden!

Share This Page