Voel de baby al een tijdje niet meer..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ytest, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik weet dat het kan schommelen, de ene dag veel en de andere amper, maar heb het idee dat ik haar echt al 2 dagen niet voel..

Hartje klopt prima (angelsound) maar dat mag je van de vk niet als controlemiddel voor jezelf gebruiken om uit te sluiten dat er iets mis is..

Het zal allemaal wel goed zijn, maar toch, bezorgd :( hoop dat ze snel kickt!

2. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Op deze termijn heeft de kleine nog wel ruimte vanaf week 28 zou je echt elke dag beweging moeten voelen. Maar snap je bezorgdheid hoor!

3. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Misschien heb je het al geprobeert... Even op bed gaan liggen en een beetje spelen met je buik, en aantal keren diep ademen.. wilde bij mij wel helpen.
    Die kleine van ons die begint altijd flink te trappelen als ik op bed lig met rug tegen bedleuning (voedingskussen als worst en een kussen ertegenaan) en de ipad of een boek ofzo laat rusten op mijn buik... niet dat ik dat dus bewust doe maar lig graag voor t slapen even zo op bed tot manlief ook naar bed komt...

en anders Vk bellen hoor!

4. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Ow ytest wat ontzettend naar!:( zou me ook bizar zorgen maken! Heb het net even opgezocht en op de site van mijn vk staat dat je pas vanaf week 28 het kindje elke dag moet voelen! Ervoor kan het nog veel slapen( groeispurt) en evt anders liggen waardoor het in de ruimte in je buik trapt en niet tegen je buik en dergelijke aan! Snap je?

Gelukkig heb je het hartje wel gehoord en lijkt mij alles goed maar anders gewoon de vk bellen hoor!

Laat je het weten?

5. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik heb hem eergisteren ook nauwelijks gevoeld, maar toen waren we op visite bij de schoonfamilie en toen heb ik heel de dag in een iets andere houding gezeten dan thuis. En in een andere houding zit de baby ook wat anders denk ik dan. Misschien bij jou ook?

6. JessieS88

JessieS88 Lid

19 jan 2012
    57
    0
    6
    Als je je ongerust maakt kun je het beste gewoon de verloskundige bellen hoor.

Vorige week heb ik zelf ook de kleine een hele dag niet gevoeld, twijfelde wat ik moest doen omdat ik dacht dat ik me misschien wel aan zat te stellen, maar was wel ongerust. Ik heb toen rond einde van de middag toch de verloskundige gebeld. Ze was heel aardig, heb een echo gehad en aan de ctg, en gelukkig was alles goed met de kleine.
    Ik vond zelf dat ik snel was met bellen, maar de verloskundige adviseerde mij de volgende keer toch sneller contact op te nemen, ook voor mijn eigen gemoedsrust.

Zou dus gewoon bellen, hopelijk ben je dan minder ongerust.

7. tuc

tuc Niet meer actief

je kunt altijd bellen, maar met 21 weken zijn er heel veel mensen die de baby nog helemaal niet voelen, dat hoeft met die termijn ook nog niet. Niet te veel zorgen maken hoor.

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik ga dat ff proberen

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    * Schaamt zich * voor het openen van dit topic :)

Ik ging zo liggen en maakte beetje bewegingen net als de echoscopist. Want toen begon ze ook mee te bewegen, en kreeg 2 kleine schopjes, dus het zit denk ik wel goed. :)

Kan een mens zich toch druk maken, je hebt er zelf veelste weinig controle over! :)

Sorry dames!

10. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Daarvoor zijn we hier meis, om even naar je te luisteren :)

11. tuc

tuc Niet meer actief

natuurlijk moet je je er niet voor schamen, tis ook allemaal erg spannend.

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Bedankt! :)

13. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Hihi herkenbaar ;)
    Volgende keer idd lekker op je rug gaan liggen en spelen met de buik. Mocht dat niet helpen gewoon de VK bellen, daar zijn ze voor ;)

Had het laatst ook en toen zei mijn VK ook "direct bellen als je twijfelt dan kijken we er samen even naar".

14. Ik begrijp het wel hoor! Hier voel ik de kleine ook nog lang niet iedere dag terwijl het bij mijn dochter toen al de hele dag feest was. Maar nu ligt de placenta voor en ik voel het dus veel minder en minder hard. Soms maak ik me dan ook zorgen, maar dan probeer ik inderdaad even rustig te gaan liggen en meestal voel ik dan wel iets. Al zijn het maar een paar miezerige schopjes, dan weet je toch weer wat het nog goed gaat allemaal :) En de kleine beweegt doorgaans ook minder als hij in een groeispurtje zit geloof ik. Dus dat kan ook nog meespelen op deze termijn :)

15. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja de las ik ook net van Caruli, geeft ook wel een beter gevoel.. :)

En volgens mij heb ik haar wakker gemaakt.. Voel ze nu ineens volop, raar na 2 dagen..

En niet zo aardig van mij om dr wakker te maken voor mn eigen gemoedsrust :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

whaha je moest eens weten hoevaak ik dat al gedaan heb. Ach en ik denk maar zo...straks maakt die kleine mij steeds wakker s nachts haha....geintje natuurlijk he;)

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hahaha payback vooraf :p... Aaaaaahh de prullies! :)

18. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Hihi lekker van genieten! Mijn meisje had zojuist een ballet voorstelling terwijl ik zat te eten... Op deze termijn is dat een waar spectakel kan ik je vertellen! hihi

19. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    ahhhh schattig! gelukkig is jouw dag weer goed :D

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ach vrouwke toch, dat geeft toch helemaal niet! Logisch dat je onzeker bent. Inmiddels voel ik die kleine zelfs als ik in beweging ben, maar dat was een paar weken terug echt nog niet.
    Ik voel de kleine altijd het hardst schoppen als ik plat om mn rug ga liggen, in bed bv.

Deel Deze Pagina