23 wk. Hartslag laag maar baby heel druk in de buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Luna4702, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna4702

Luna4702 Lid

20 jan 2008
    74
    0
    0
    Werkvoorbereider/Tekenaar
    oldenzaal
    Hallo!

Ik ben nu 23 weken zwanger en nu heeft de kleine al vanaf 10 weken een hartslag van tussen de 125 en 130 slagen per minuut. Nu weet ik dat dit op zich nog een mooie hartslag is maar de kleine was bijv. gisteren heeel erg druk. Ik heb samen met mijn vriend mijn hele buik zien bobbelen! We hebben het via de dopetone naar de comp. opgenomen en we kwamen nog op een hartslag van 128 slagen per minuut! Is dit niet veel te laag voor een kleintje dat zo druk is? Ik hoor en lees namelijk dat de hartslag juist omhoog gaat bij de kleine als deze druk is. Ik heb al 2 kids. 1 meisje en die had een hartslag van 155 en een jochie met een hartslag van 140.
    Heeft iemand hier nog ervaring mee? en is het wel goed dat de kleine nu al zo hart en veel schopt?

Groetjes Linda

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik lig dagelijks 2x aan de monitor en mijn meisje beweegt enorm veel maar haar hartslag gaat dan niet omhoog hoor?
    Het gaat enkel omhoog als ik een harde buik krijg maar anders schommelt het tss de 120 en 160 hoor.
    Ik zou me daar niet ongerust over maken.

3. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hoihoi,

Wat betreft het schoppen: Hier wordt ook wat afgeschopt (al vrij vroeg vanaf 17 weken) en zo hard dat mijn partner het rond die periode ook al kon voelen. Je ziet nu ook mijn buik flink hobbelen als meneer weer bezig is. Dus denk dat je je daar druk over hoeft te maken.

En wat betreft zijn/haar hartslag, Het is inprincipe niet te laag toch? Dus denk ook niet dat je je daar heel druk om moet maken. Je gaat ook regelmatig naar de vk of gyn neem ik aan, en die zouden het wel hebben opgemerkt als er iets mis was toch?

Het hartje van de kleine hier verschilt ook, maar is gemiddeld zo rond de 140 pm. Ik lees regelmatig op het forum dat er vrouwen zijn bij wie de baby een lager of hogere hartslag hebben.

Zolang het regelmatig klopt en niet te laag is denk ik dat je gewoon moet gaan genieten.

Groetjes

4. Luna4702

Luna4702 Lid

20 jan 2008
    74
    0
    0
    Werkvoorbereider/Tekenaar
    oldenzaal
    Bedankt voor jullie reacties.

Het is denk ik gewoon net even anders dan bij mijn andere 2 zwangerschappen. Vandaar dat ik mij er een beetje druk om maak. Misschien moet ik het ook maar even aan de vk. vragen. Net wat je zegt die zou het toch ook wel op gevallen zijn als het niet goed was.

Ik ben nog wel heel benieuwd naar meer andere reacties en ervaringen!

5. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Houd je er wel rekening mee dat de hartslag trager wordt naarmate je langer zwanger bent?

6. roely

roely Lid

12 nov 2008
    41
    0
    0
    student SPW 3 Leidster Kinderopvang
    Hazerswoude
    Hoi!

Ons kleine ventje heeft ook een hartslag van 145/155 het verschild.
    Maak je niet druk meis.
    Als je controles doorloopt en je begeleider twijfelt zal hij/zij je nooit zomaar naar huis laten gaan.! :)

Deel Deze Pagina