Hartkloppingen/bonzen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pioen, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hoi meiden,

Even ervaringen delen, wie van jullie heeft ook hartkloppingen? Of eerder hartbonzen? Dat je m heel duidelijk even hard voelt kloppen? Ik heb het zo vaak per dag nu, word er niet goed van. Ben rond de 20 weken naar de cardioloog geweest maar niks gevonden. Ziet er goed uit allemaal.

Wie van jullie heeft dit ook en wat heb je eraan gedaan?

Groetjes!

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Had ik ook....je kunt er niets aan doen heeft te maken (volgens de arts in het zh) dat je meer bloed in je lichaam hebt waardoor je hart harder werkt zeg maar....

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ojah vergeet ik nog te vertellen ik had dus ook echt een mega snelle hartslag van 125 ofzo in rust...... voelde me hart heel de tijd in me keel kloppen zeg maar....

Ik had wel een hoge bloeddruk is jouw bloeddruk goed?

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Mijn hartslag is niet zozeer snel, maar maakt echte overslagen lijkt het, dan bonst ie heel hard en wordt het "licht' in mijn borstkas.

Bloeddruk is goed, 112/74.

Het is wel een beetje beangstigend soms. Als ik druk bezig ben heb ik geen last..

5. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Heb je geen last van hyperventilatie? Dit had ik tijdens de zwangerschap, dit ging gepaard met hartkloppingen en benauwdheid.

6. triesie83

triesie83 Actief lid

1 nov 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier had ik ook last van..Zelfs heel erg in het begin. De ene week zat ik bij de huisarts omdat ik last van hartkloppingen had en de week daarop omdat ik er achter was gekomen dat ik zwanger was :)

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ook hier regelmatig last van hartkloppingen.. dat je hart ineens even een stukje gaat rennen. In rust dan zomaar van 60-65 slagen per minuut naar ongeveer 120 slagen per minuut. Even een paar minuutjes een vervelend gevoel en dan zakt het weer af. Ook bij vk aangegeven en komt vrij veel voor omdat je extra bloed rond moet pompen en je hart o.a. hierdoor harder moet werken.
    Zolang het niet te vaak per dag gebeurt vind ik het nog wel te doen. Liever niet natuurlijk, maar je kunt er verder volgens mij weinig tegen doen behalve even uitzitten.

Succes ermee!

8. Vuurvliegje

20 aug 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volkomen normaal volgens mijn huisarts.
    Komt idd door het extra bloed en de extra belasting van het lichaam.

Wat wel eens wil helpen is om als je het voelt diep adem te halen en deze even in te houden.
    Verder je er niet druk om maken, helemaal niet als je gecheckt bent.

9. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook + te snelle hartslag + te hoge bloeddruk.
    Ook onderzoeken gehad bij de cardioloog, werd niets gevonden.
    Heb nu wel medicijnen die ervoor zorgen dat mijn hartslag trager is en mijn bloeddruk lager en ik heb nergens last meer van :D

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik had ook van die hartkloppingen rond de 3-4 mnd maar wel een normale bloeddruk.Ik zat dan bijv een boek te lezen en begon het in ene keer ontzettend te bonzen.Echt een heel naar gevoel.De VK kon het idd goed uitleggen mbt het stromen van het bloed door verwijde en smalle vaten.Toen is het eingelijk ineens ook weer verdwenen maar in vond het ook een heel onrustig gevoel.

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier ook gehad, zowel tijdens de zwangerschap, als ervoor en erna! Ik werd er zo angstig van, dat ik gevraagd heb aan mijn HA of ik niet eens doorverwezen kon worden (Mijn opa is op jonge leeftijd overleden aan hartfalen, en Dinand had een vernauwing in zijn aorta bij de geboorte, dus ik was bang dat ik ook iets zou hebben).

Eerst een holter mee gekregen voor 2 weken, waar niets uitkwam, daarna een hartecho gehad, en alles zag er perfect uit.Een week later de uitslag, en de arts die ik had zei ook: Het hoort erbij, alleen soms ga je er als mens zijnde op letten. Juist als je erop gaat letten gebeurd het voor je gevoel steeds vaker, en kan het behoorlijk beangstigend zijn!

Nu heb ik er veel en veel minder last van na de uitslag van de echo (dat is nu 4/5 maanden geleden). Het heeft me echt wel rust gegeven en denk ook zeker dat het wel deels tussen mijn oren heeft gezeten!

12. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde! Dat werd een miskraam, en gelijk daarna begon het weer, gelijk weer zwanger! toen dat ook een miskraam werd en de hartkloppingen weg waren legde ik het verband pas. Nu ben ik voor de 3e keer zwanger, en al een week voor ik een test deed had ik zo'n vermoeden gezien ik weer hartkloppingen had en pijn op de borst. Mijn hartslag is ook sneller. Normaal tussen de 60-70 in rust, en nu 90+, en dat nog zo vroeg in de zwangerschap. Bloeddruk is 118/88

Ik heb wel een verwijzing gekregen naar de cardioloog, maar de gyn had een sterk vermoeden dat mijn hormoonbalans gewoon verstoord is, en dat ik in een hyper schiet zodra ik zwanger ben, ondanks dat mijn TSH waarden goed zijn. (heb een trage schildklier en slik daar medicijnen voor, maar waardes zijn altijd goed)

zo te lezen zijn er nog best veel die hier last van hebben, enigzins gerustellend, maar wel erg vervelend. Hebben jullie ook pijn op je borst?

13. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier ook vanaf het begin. Komt door het extra bloed. Mijn bloeddruk is prima dus daar had het bij mij niks mee te maken. Irritant en vervelend is het wel.

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Oke kijk, nog meer ervaringen. Fijn, dankjullie. Mijn hart gaat niet echt snel maar wel heel hard, lijkt er soms wel uit te bonken. Ik probeer me er maar niet te druk om te maken, t zal r wel bij horen:)

Deel Deze Pagina