Al 2 x naar het ziekenhuis gemoeten voor mijn bloeddruk, 1x ook moeten blijven. De eerste keer 90/135 bij 29 weken de 2e keer bij 30+5 100/155. 2e keer medicijnen gehad en daarmee daalde het snel (te) nu geen medicijnen meer. Ik word nu goed onder controle gehouden ivm zwangerschapsvergiftiging bij moeder en zus. Gelukkig is de urine en bloed elke keer goed. Nu is mijn bloeddruk 85/135 en ik ben begonnen met 65/125 waar tot de eerste keer geen stijging inzat. Ben benieuwd hoe het verloop van de zwangerschap verder bij jullie was?
Ik had niet eens een hele extreme bloeddruk 140/95 (zoiets geloof ik). In eerste instantie werkte de medicatie goed, maar langzaam werd de bloeddruk toch weer hoger. Ik voelde me er echt niet goed door, ookal was m'n urine ook steeds goed. Ik ben uiteindelijk met ruim 39 weken ingeleid. Ze wilde niet het risico lopen dat het toch ineens verkeerd zou gaan. Bedenk me net dat ik wel van de 110/70 af kwam, dus bruto was m'n bloeddruk misschien niet extreem, maar het verschil wel.
Dank je, hoe voelde je je? Het verschil bij mij is ook groot ondanks dat hij nu 85 is willen ze het toch in de gaten houden.
Ik moest vanaf 26 weken zwangerschap 3x per week op controle vanwege mijn bloeddruk. Door middel van medicatie tot 37 weken kunnen rekken en toen ingeleid. Mijn bloeddruk met 26 weken was 110/160 . Daarna was ie nog wel wat hoger. Ze kunnen tegenwoordig gelukkig veel met medicatie dus probeer je er niet te druk over te maken.
Sinds een week is mijn bloeddruk constant 145/99. Dat was voorheen 130/80 en aan het begin 110/70. Ik heb nu al een paar keer het ziekenhuis gebeld dat mijn bloeddruk te hoog is, dan moet ik langskomen en zeggen ze dat het iets aan de hoge kant is en sturen me weer naar huis omdat er verder niets aan de hand is... Nu wacht ik maar af tot de volgende afspraak a.s. vrijdag. Ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen of doen, denk dat ze me gewokn weer naar huis sturen omdat "verder alles prima" is.
Ik heb vanaf 25 wkn een hoge bloeddruk. De eerste keer was 180/100, maar toen had ik veel maagpijn en waarschijnlijk een galsteen die even dwars zat. Wel medicatie gehad. Bloeddruk varieert tussen de 140/85-140/95 met medicatie. Regelmatig urine check en bloedafname, maar de uitslagen blijven goed. Moet wel regelmatig, wekelijks, voor controle. Ik heb verder nergens last van, geen hoofdpijn, geen band gevoel en ik houd geen vocht vast.
Ik had bij mijn eerste zwangerschap bij 7 weken een bloeddruk van 140/90. Helaas werd dit met 10 weken een miskraam. Ik ben daarna meteen weer zwanger geworden en had toen een bloeddruk van 120/80 tot week 35. Toen plots 130/90 en de week erop 140/100. Uiteindelijk tot 38+4 gelopen zonder medicatie en regelmatig ctg + bloedcontroles. Ik ben met 38+4 ingeleid. De dag erna bevallen. Mijn bloeddruk daalde na de bevalling weer naar 120/80. Helaas twee dagen erna plots 160/100. Ik ben toen een nacht opgenomen en op medicatie gezet. Die neem ik nog steeds en kan helaas nog niet afbouwen. Ik neem nu dagelijks 30 mg nifedipine.
Ik zit al jaren aan de medicijnen voor de bloeddruk. Voor ik mocht proberen om zwanger te worden moest mijn bloeddruk 135/85 of lager zijn. (dit zijn nu andere medicijnen dan als ik niet zwanger wil zijn) Nu is mijn bloeddruk 120/60. De medicijnen zijn nu ook wat afgebouwd. Mijn lijf moest altijd erg wennen aan de medicijnen. Je moet ook goed kijken of je lichaam wel goed reageert op de medicijnen. Ik ben uitgekomen op het 3e soort. Bij de anderen voelde ik me verder dan goed. In het tweede trimester is de bloeddruk standaard wat lager. Aan het einde van de zwangerschap gaat hij vaker omhoog. Ik zou ingeleid worden met 38,4 weken. Maar ze besloot zelf dat het tijd was.
Bedankt allemaal! De gal had je dat alleen na het eten van vet eten? Of ook na een stuk wandelen bijvoorbeeld?
Ik ben bekend met een hoge bloeddruk, zit in de familie. Dus ook al voor mijn zwangerschap. Ik gebruik nu vanaf 17 weken methyldopa 3x daags 250 mg en daarmee is mijn bloeddruk steeds redelijk goed gebleven. Bovendruk blijft wat hoog, maar onderdruk moet onder 90 blijven, dat is ook zo gelukkig. Nu helaas sinds deze week stijgt 'ie weer, eergisteren 147/90, met medicatie. Dus waarschijnlijk moet ik meer medicatie gaan gebruiken. Maar omdat ik al bekend was met hypertensie voor de zwangerschap, zijn ze niet meteen geneigd om me op te nemen. Al moest ik van de week wel aan de CTG en is er eiwit in mijn urine gevonden. Dus nu komende week weer terug. Ik ben wel benieuwd wat dat gaat betekenen voor de laatste weken..