Hoi, wie van jullie herkent dit een beetje? Ik heb al heel wat weken het gevoel dat de kleine man zich eerder gaat laten zien.. heb een enorme drang om alles al klaar te hebben en ik moet van mezelf de luiertas met spullen klaar hebben staan voor het geval ik naar het ziekenhuis moet. Ook voel ik me de laatste week totaal niet lekker. Heel erg moe, hartkloppingen, zweten, misselijk. En ik bleek vorige week een te hoge bloeddruk te hebben ( dat heb ik echt nooit gehad ) dus dat maakt me ook bezorgd. Ik had geen eiwit in urine iig. En morgen ga ik voor controle weer me bloeddruk laten meten om te kijken of hij nog te hoog is. Ook werd ik net gebeld voor me bloeduitslag en me hb was weer te laag zoals bij elke zwangerschap tot nu toe. Al met al ben ik het eigenlijk nu al spuug zat. Het is dat ik pas 31 weken ben maar anders drong ik er op aan om in te leiden. Ik heb nog 2 kids thuis lopen en ik vind de hele zwangerschap niks aan en zwaar. Ik fiets liever omdat lopend voor mij haast niet te doen is. Continu harden buiken dan. Heb geen rijbewijs dus ja ik moet veel fietsend en lopend doen. 2 enorme trappen op elke dag een paar x omdat we op een boven verdieping wonen. zucht! Ik ben blij als ik bij de 37 weken zit en het einde in zicht is.
Toch maar hopen op het beste voor je kleintje: nog wat langer blijven zitten en lekker groeien. Probeer rustig aan te doen voor zover dat kan, dat is ook beter voor je bloeddruk. De oudste gaat al naar school neem ik aan? Misschien kan die eens overblijven tussen de middag zodat je wat meer rust hebt oid? Of de jongste naar opa en oma? Boodschappen door je partner laten doen of bijvoorbeeld in het begin van de avond of op zaterdag voor een hele week halen? Ben zelf ook bijna 31 weken en moet rustig aan doen (gestopt met werken) omdat de kleine niet goed groeit en placenta functie verminderd is. Ik hoop van harte dat hij minstens tot 34 en liefst zelfs tot 38 weken blijft zitten. Alles voor de kleine. Ik doe de boodschappen 's avonds om 8u als de kleine op bed ligt en man thuis is, lekker op mn gemakje halen wat nodig is. Zware en grote dingen als een kratje bier of pakken melk, yoghurt, kaas en sap haalt mn man 1x per week. Kleding of babyspullen haal ik op koopavond, ook lekker rustig in mn eentje. Scheelt n hoop tillen enz. Succes ermee, probeer je niet te veel te focussen op hoe lang je nog moet. Als de kleine er eenmaal is ga je het toch ook heel druk krijgen, misschien verlang je er dan weer naar terug dat de kleine nog in je buik zat
Herken het wel een beetje hoor meid! Ben nu 32 weken en op mijn parttime dagen de hele dag aan het sjouwen en lopen/fietsen met onze dochter van 22 maanden. Pffft, vermoeiend! Ik ben ben ook moe & heb de hele dag een soort verkrampte buik. Kan niet eens genieten van het geschop, doet gewoon pijn! Gelukkig nog maar 5 dagen werken... Toch hoop ik dat de beeb nog even blijft zitten. Is toch het beste voor het kindje! Ik probeer 's middags wat rustiger aan te doen tijdens het slaapje van m'n dochter en laat gerust wat klusjes liggen voor mijn man. Dat haal ik na de bevalling wel weer in Wel fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden door de vk! Je kindjes zijn al iets groter, met lekker weer kun je bijv. ook naar een speeltuin met een tas vol lekkers. Kun jij met een boekje op een bankje bijkomen, terwijl de kids zich vermaken. Of een dagje naar opa/oma?