Ze past nu al bijna niet meer!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Froggieh, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    De kleine zit heel hoog met haar kont in me buik, dus ik dacht dat ze nog niet ingedaald was en als dat zou gebeuren er wel weer wat ruimte zou komen. (dr kont ligt nu al tegen me ribben)

maar.... vandaag naar de VK geweest, is ze al ingedaald :$

Ik ben nogal klein (1.58) dus was al vrij logisch dat het niet geweldig zou passen, maar had het pas later verwacht. Moet nog 6 en een halve week.

Kan ook echt niet meer bukken en autorijden kan ik denk binnenkort ook wel laten, doet soms zo'n zeer.

Nu vroeg ik me af of het wel zal passen als ze nog wat groter wordt (hoor regelmatig vrouwen die gekneusde ribben van hun baby krijgen:()
    en zou dit een ook iets kunnen zijn dat ik eerder ga bevallen (iemand ervaring?)

Groetjes Froggieh

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee froggie,
    heb eigenlijk hetzelfde als jij!! beeb is ook al ingedaald en zit met de billen regelmatig in mijn ribben. Voelt totaal niet prettig.
    Heb zelf ook het idee dat ik daardoor eerder ga bevallen omdat de kleine misschien wel niet meer zo veel ruimte heeft. Ik heb volgende week woensdag het bevallingspraatje bij de verlos en ga dit ook absoluut vragen. Ben overigens ook maar 1.58 dus ook maar een ukkie!!! hihi
    Ben rond 18 september uitgeteld maar heb dus niet echt het idee dat ik dat ga halen maar wel zullen wel zien.
    Oja volgens de verlos was onze kleine ook nog aan de behoorlijke kant. Dit kwam er met de 20 weken echo ook uit... dus vandaar dat ik dit ook denk.
    Ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring in hebben, dus spiek even mee...
    gr.rensje

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    geloof niet dat ruimte iets te maken heeft met eerder bevallen.
    Pas als jou kindje hormonaal een seintje geeft at het er klaar voor is begint het.
    Bij mij zit ze ook tegen mijn ribben en ja bukken wil niet meer zo makkelijk maar dat hoord er allemaal bij helaas.

4. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ik ben dan wel wat groter dan jou, maar mijn buik was zo enorm dat ik ook niet meer kon bukken en schoenen/sokken aantrekken, teennagels knippen moest ik door een ander laten doen. Je lichaam is r echt wel op gemaakt, en kan dat allemaal wel aan, is alleen n beetje vervelend voor jezelf.

5. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ook ik heb vandaag te horen gekregen dat ze nu al is ingedaald :D erg blij maar ze zei direct tegen mij dat het niets zegt over wanneer je gaat bevallen helaas, ook ik hoop dat ze eerder komt :D ben geen ukkie, maar ook bij mij schopt ze nog steeds heel hoog. Ben wel erg blij, want het is toch goed nieuws aangezien ze bij mij ook echt vast zit en niet meer zal draaien.

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow ja dat had ik bij Erik ook. Ben zelf 1.53 en hij zat rond 33 weken ook al tegen mijn ribben aan en hij was ook al ingedaald.
    Geloof me de beeb kan nog zeker groeien. Helaas voor mams geeft dat veel pijn. Had gekneusde ribben, 24 uur per dag last van erge maagzuur, heel erg kortademig. Als de kleine maar beetje bewoog deed het al zeer.

Toch kwam ie helaas niet eerder.
    Met 10 dagen overtijd werd ik ingeleid :(

Sterkte! En ik hoop dat het allemaal meevalt voor je!

7. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Nou dan staat me nog heel wat te wachten! Helaas :(
    Tis nu maar afwachten wanneer ze komt, hoop wel eerder
    maar we zullen het vanzelf zien.
    Als ze er voor klaar is zal ze wel komen. :p

Bedankt voor jullie reacties! :)

8. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Nou ik ben 1.67, en ik ben nu 30 weken en 2 dagen, maar k ben afgelope maandag bij de VK geweest en mijn meisie is ook al aan het indalen, En ik heb ook dat, dat ze zo hoog lig met die kont in me ribben. kan sooms niet eens normaal zitten dan moet ik helemaal kaarsrecht gaan zitten, voelt echt irritant soms. En ook ik heb zelf het idee dat ze eerder komt. Ik ben nu dan 30+2, maar de VK zei al dat ik wrs een week verder ben, en dat me meisie een groeispurt heeft gemaakt, ze is dus al verder volgroeit dan mijn aantal weken nu aangeeft.

9. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ik ben ook zo'n 1.67 en idd ook had k de hele dag/nacht door heel veel maagzuur en gekneusde ribben door mn meisje haha

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hoi meiden, ik ben pas 28 weken en 1.70 lang, maar onze uk zit ook al met t kontje tegen mijn rechterribben aan. t ligt ontzettend hoog en kan al een paar weken niet meer werken omdat ik na 1,5 a 2 uur niet meer kan staan/zitten. moet dan echt een tijdje gaan liggen om mijn rechterribben en wat eronder zit aan organen te ontlasten. Denk zelf dat t mijn lever is die in de verdrukking zit. t kindje is nog niet ingedaald dus hoop dat dat wel snel gaat gebeuren. Maar weet dus hoe vervelend gevoel het is! Zijn er meer die t niet lang volhouden zonder pijn in de ribben te krijgen? en evt tips ertegen?

11. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Denk trouwens ook niet dat het wat met lengte te maken heeft, hier 176 cm en maagzuur van hier tot ginten ookal is ze ingedaald, moet wel zeggen dat als ik met mijn heupen zak tot de heupen van mijn zus (zij is 168 cm) ik zelfs nog een stukje kleiner ben dus mijn romp is kleiner in vergelijking met mijn benen maar denk dat lengte niet uitmaakt.

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik ben zelf 1.58 en voel onze uk ook al met 32 weken tegen mijn ribben aandrukken.

Ik was "bang" dat het gewoon een hele grote baby zou zijn. (mijn vriend is 1.98) Maar het komt dus vaak voor lees ik.
    Ben nu 37.5 wkn en de kleine drukt net zo hard door. kan erg vervelend zijn. Na een tijdje gaat mijn buik gewoon tintelen van irritatie :)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben 1.68 en Eva woog bij de geboorte 4350 gram, maar ik heb dus nooit last van mijn ribben gehad, wel van maagzuur maar dat heeft elke zwangere volgens mij :). Eva zat altijd voorin mijn buik te schoppen en te draaien, dus vóór mijn ribben zeg maar.
    Eva begon met 33 weken ook in te dalen, maar het duurde nog zo'n 3 weken voor ze echt helemaal vast lag.
    Zegt allemaal niets, ik ben met 41 weken bevallen. Een collegaatje van mij een paar jaar terug is erg klein (ik denk 1.50) en heel erg fijn gebouwd, haar kinderen kwamen altijd te vroeg, ik denk dat het langst 35 weken is geweest. Is ook niet alles.... Dan liever zelf wat meer ongemak toch?

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    dubbel

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben zelf wel wat langer, 1.74m, maar omdat ik erg dun ben en niet zo'n gigantische buik had, paste Milan ook nauwelijks in mij. Met 32 weken was hij ingedaald, maar zelfs toen zat 'ie nog half klem voor mijn gevoel. Ik had dus ook last van gekneusde ribben. Alleen heeft dat er niet voor gezorgd dat Milan eerder kwam denk ik, hij is geboren met 39 weken en 2 dagen, dus gewoon netjes op tijd.
    Tjah, het is vervelend (en pijnlijk!), maar het hoort er gewoon bij. Ik heb toen, met 34/35 weken ofzo ook wel eens gedacht van: van mij mag 'ie nu wel komen. Maar ik ben achteraf heel blij dat 'ie gewoon netjes is blijven zitten toen!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik ben 1.76,maar dit kleintje zit ook weer erg krap. Mijn zoontje heeft zelfs echt klem gezeten in mijn buik toen ik ruim 41 weken was, hij bleek erg groot te zijn 4960 gram.
    Ook dit kindje is weer geen kleintje, maar wil toch nog even wachten met bevallen hoor! Dan heb ik liever zelf wat extra ongmak dan die kleine. Ook al is de maagzuur hier wel heel erg en doet de linkerkant van mijn ribben erg pijn.

17. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik ben 1.72 en heb sins week 30 al het gevoel dat onze kleine vent dwars zit !
    Ik merk het voral s'nachts als ik me wil omdraaien , of als ik weer eens moet opstaan om te plassen.. :D
    Ach even doorbijten !

18. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hey

ik ben 30 weken en ik ben maar 1.55 en ik voel de kleine ook tussen mijn ribben niet echt een pretje maar ja hoort erbij he

liefs

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bij mij zit hij ook vaak met zijn kont tegen mijn ribben aan te duwen. dan zie ik hem ook echt aan de buitenkant van mijn buik driftig duwen. Ik ben maar 165 en ook vrij smal gebouwd.

Bij een collega van mij. 150 m hebben ze het babytje wel eerder gehaald omdat het voor haar te groot was. baby was 4 kg.

Had ik nog nooit eerder van gehoord.

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben ook niet klein, 1.73, maar ik heb een heel kort boven lijf.
    Met 28wkn zat mijn baarmoeder al op de hoogte van 32wkn!!
    Mijn kleintje is normaal van formaat, dus daat licht het niet aan.
    Ik kan al sinds 3wkn niet meer normaal eten omdat mn maag in de verdrukking zit en ze nog niet ingedaald is:(
    Moet ook niet wat ze ligd nog met het hoofdje boven :D

Ik kan niet zeggen dat ik me zorgen maak maar ik ben wel bang voor mn eten omdat ik nu al regelmatig moet overgeven omdat die kleine mn maag een kopstoot geeft :(

Deel Deze Pagina