31 weken en zeer pijnlijke, harde buiken..ik kan er niet eens van lopen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlinder1981, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hallo,

Ik ben nu zo goed als 31 weken zwanger en sinds vorige week zijn de harde buiken voorzichtig begonnen.
    Gisteren liep ik in een bouwmarkt en ineens kon ik van de pijn en krampende gevoel niet eens meer normale passen zetten.
    Met kleine stapjes ben ik naar mn auto gegaan en de vk gebeld.
    Ik mocht gelijk langskomen.
    Het gevoel is te vergelijken met miltpijn, maar dan rechts in mijn buik en bij elke stap die ik zet lijken mijn organen (en dan vooral mijn baarmoeder) los te liggen. Ik moet dan echt voorover gebogen, hand op de buik om de pijn weg te duwen.

Ik aan de ctg voor een paar uur, ze zagen wel activiteiten in mijn baarmoeder die leken op weeen.
    Na inwendige controle bleek ik geen ontsluiting oid te hebben.
    Mijn baby was (gelukkig) erg druk en aanwezig.
    Na een paar urr mocht ik daarom naar huis.

Vandaag ben ik een dagje thuis en liep naar de huisarts om mijn urine te laten controleren..komt weer die pijn op zetten.
    Resultaat: harde buik, voorovergebogen gaan lopen.

Wie kent dit?
    Komt dit gewoon van het lopen? Na een paar passen krijg ik last..
    De pijn is voornamelijk rechtsonder en boven in mijn buik met een trekkend gevoel.
    Vervolgens word mijn buik erg hard.
    Ik maak me echt zorgen.
    Zal ik even plat gaan..of toch maar weer de vk bellen?
    Is dit een extreme vorm van bandenpijn?

Ik hoop op jullie reacties want het zit me echt niet lekker.
    Alvast bedankt.

Vlinder1981

2. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Bij echt zorgen bellen hoor meid!
    Ze zijn er niet voor niks en je kan beter voor niks bellen als te laat.
    Ik heb ook erg veel last van mijn buik, maar zo extreem ken ik het niet.
    Heb je geen galstenen???

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik heb één dag enorme steken in mijn buik gehad vooral aan de onderkant van mijn buik.
    Bij mij hielp het om een strakke buikband om te doen, zo werd mijn buik wat meer ondersteunt.
    Misschien helpt het bij jou ook wel.
    OVerigens was het bij mij echt bandenpijn maar dat kan ook flink zeer doen.

Als je twijfelt zou ik altijd ff de VK bellen, beter een keer te veel als een keer te weinig.

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik herken die steken zeker. Je omschrijft het goed met zijsteek maar dan aan de rechterkant. Ik heb het vaak in het begin van een fietstochtje. Als ik dan stop en even blijf staan dan trekt het bij mij vrij snel weer weg. Bij mij is er dus geen reden tot alarm maar als ik jou was zou ik toch even naar de huisarts gaan. Geen idee wat het is trouwens....

5. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Klinkt inderdaad wel als extreme bandenpijn, maar of dat zo laat in de zwangerschap kan weet ik niet.

Bij mijn eerste heb ik met 20 weken een week in het ziekenhuis gelegen ivm extreme bandenpijn. En inderdaad net zoals jij omschreef kon ik ook niet rechtop staan of languit liggen.

Ze dachten bij mij eerst aan een acute blindedarm ontsteking. Echo na echo, en zelfs een spoed mri heb ik toen gehad voordat ze extreme bandenpijn als oorzaak aan konden wijzen. Daarnaast had ik ook een ontstoken nierbuisje (buisje van nier naar blaas was door de baby in verdrukking gekomen en ontstoken) dit zou ook voor de pijn kunnen zorgen. Rond de 21 weken zwakte de pijn af, en ben ik ook ondersteunende broekjes/panty's gaan dragen. Ohhh echt, de pijn die ik toen had was voor mij 100x zo zwaar als de bevalling zelf.

Nu bij de tweede rond de 20 weken wel iets last gehad, maar lang niet zo erg als toen. Wel heb ik al weer weken snel harde buiken. Als ik ergens van schrik, een snelle beweging maak oid. Maar die doen geen pijn!!! Het is vervelend te noemen, hard en stijf maar zeker niet echt pijnlijk.

Erg fijn dat ze je zo serieus hebben genomen en meteen aan de ctg hebben gehangen.
    Ik zou de vk vragen of het nu nog bandenpijn kan zijn en anders aandringen op meer onderzoek. Deze pijn is echt afschuwelijk.

6. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Bedankt voor alle reacties.
    "fijn" (jullie weten hoe ik het bedoel) dat mijn pijnklachten herkenbaar zijn, ben ik toch zo vreemd nog niet..

Ik ben na het bericht getypt te hebben in bed gaan liggen en kom er nu pas uit.. ik voel me al iets beter maar zeker nog helemaal zoals het hoort.
    Als ik morgen nog (of weer) last heb ga ik weer naar de vk.
    Jullie hebben gelijk: beter één keer vaker en teveel naar de vk dan te weinig en ik krijg er spijt van.

Groetjes,
    Vlinder1981

7. Meriampje

Meriampje Lid

28 mei 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meid,

Ik vraag me af hoe het nu gaat? Ik heb dit nu ook en ik maak me ook best zorgen. Alleen heb ik dus ook pijnlijke harde buiken.

8. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Bij mij is de kleine 2 wkn begonnen met indalen, waar ik erg veel pijn van heb gehad in mijn onderrug, stuitje, liezen... Dit is toen afgezwakt maar elke keer speelt het op..

Als ik nu een stukje loop, voelt dat zo vervelend aan in mijn buik! Pijn is misschien te erg, maar absoluut geen fijn gevoel... Bij bewegen heb ik ook snel harde buiken...

Ik heb het idee dat dit ook niet helemaal goed is. Werk nu de middagen thuis en moet er nog 3 wkn werken...maar vraag me af of dat gaat lukken...

Deel Deze Pagina