Ik ben de eerste maanden van mijn zwangerschap flink misselijk geweest, vanaf 6 weken tot 12 weken ook overgegeven en tot 16 weken nog veel misselijke dagen. Nu al een paar maanden nergens last meer van gelukkig, maar sinds een paar dagen voel ik me ineens weer de hele dag misselijk. Wel eten voelt niet fijn, maar niet eten ook niet. Ik twijfel een beetje of ik niet gewoon griep heb, maar er is geen koorts of iets. Wel snel moe en soms een beetje hoofdpijn, maar ja, vrij normaal bij 31 weken zwangerschap lijkt me. Hebben er meer mensen gehad dat ze de laatste maanden opnieuw misselijk werden? En bleef dat zo of ging het weer over? Zit er eigenlijk niet op te wachten om me nog 2 maanden zo te voelen . Herken het ook totaal niet van mijn vorige zwangerschappen.
In de praatgroep voor vrouwen met HG komt dit wel vaker voorbij. Misselijkheid die zakt tussen de 16-20 weken en een langere tijd uitblijft. Toch komt het bij veel tussen week 28 en 32 weer terug, wel vaak in een wat afgezwakt vorm. Soms gaat het ook na een paar dagen/weken weer over. Zelf heb ik er geen ervaring mee, dit is mijn eerste zwangerschap. Zorg dat je voldoende blijft drinken, als je op het randje van uitdroging zit kan je extra misselijk worden. Als je ook veel overgeeft kan je aan de huisarts vragen om emesafene, dat helpt bij veel vrouwen tegen het spugen. Het misselijke gevoel blijft echter wel, daar is weinig aan toe doen. Sterkte! Ik hoop voor je dat het weer snel ophoepelt zodat je lekker kan beginnen aan de laatste weken.
En weet je hoe je bloeddruk is? Misselijkheid in combi met hoofdpijn kan ook duiden op hoge bloeddruk (en voorstadium zwangerschapsvergiftiging). Hoeft niet maar miss wel goed om even te laten checken.
Mijn bloeddruk is juist aan de lage kant steeds, dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn. De hoofdpijn is ook niet heel erg, maar goed om te weten, ik zal het in de gaten houden. En @Oilell het komt dus vaker voor, hopelijk ben ik dan zo’n geluksvogel bij wie het na een paar dagen/weken weer weg is. Hg heb ik gelukkig niet gehad, en echt overgeven hoef ik nu gelukkig ook niet. Ik merk wel dat mijn neus ineens weer heeeel scherp is, overgevoeligheid voor luchtjes is er weer... dus die misselijkheid is denk ik toch weer gewoon een zwangerschapskwaal. We gaan het wel zien, wie weet valt het wel mee, fingers crossed!