Volgende week maandag heb ik mijn eerste afspraak staan in het Medisch Centrum Leeuwarden. Ik zal van deze uk gaan bevallen dmv een geplande keizersnee en omdat het zeer waarschijnlijk ons laatste kindje zal zijn, wil ik alles zoveel mogelijk op mijn manier doen. Onze oudste is gehaald met een spoed keizersnee, de jongste met een secundaire keizersnee. Bij de oudste heb ik dus 0% inspraak gehad en bij de jongste was er een geboorteplan opgesteld. Helaas heb ik de jongste pas bij me gekregen toen ze al gewassen en aangekleed was. Dit keer wil ik dat absoluut niet en wil ik gaan voor de natuurlijke keizersnee. Ik heb alleen nog geen zekerheid of ze dat überhaupt wel doen in het MCL. Wel weet ik dat ze het in Sneek en Drachten doen. Voor ons beide een optie. Nu heb ik tot op zekere hoogte uitgezocht dat je zelf kan switchen van ziekenhuis, maar dan lijkt het mij ook wel zo fijn om in dat ziekenhuis de controles te hebben. Ik heb de controles trouwens bij de gyn ivm trauma van de eerste bevalling. Heb totaal geen vertrouwen in een verloskundige. Wie heeft er ervaring met welk ziekenhuis in Friesland, welke raad jij aan en welke totaal niet? Of wie heeft er een natuurlijke keizersnee gehad in het MCL. Dat zou helemaal fijn zijn. Ik ben nu al zenuwachtig voor 6-1, omdat ik dit gewoon echt wil! Het zou zo'n teleurstelling zijn als het niet doorgaat...
Wat is de reden voor de keizersnede ? Bij mij is dat ze dat doen als de kleine in nood is, dan moet hij ook gelijk mee met de kinderarts en kan hij dus niet bij mij liggen. Ik vind dat behoorlijk naar maar ik begrijp ook dat de gezondheid voorgaat bij de kleine. Ook zei de gynaecoloog dat de verloskamer te koud is voor de kleine en hij daarom niet (lang) bij me kan liggen. Dat kan wel in ziekenhuizen die gentle section doen. Zij zetten de temperatuur iets hoger volgens mij Pittig voor je dat je al 2 eerdere (spoed)keizersneden hebt gehad, ik hoop dat je een ziekenhuis vind die deze keizersnede bijzonderder kan maken voor jou/jullie en je kleine.
Omdat ik al 2x eerder een keizersnee heb gehad wordt dit ook 1. Maar goed...ik ben op zoek naar ervaringen
Wat betreft bevallingen geen ervaring, wel vind ik het ziekenhuis is Sneek een stuk beter, vriendelijker, fijner etc. dan die in Drachten. Ik ga zelf in Sneek bevallen ook...
Ik heb ook geen ervaring, maar vind het wel fijn te horen dat er in Drachten ook de mogelijkheid is voor een natuurlijke keizersnee. Ik heb dat de vorige keer echt vreselijk gevonden, ik hoorde mijn dochter huilen, maar van achter het kleed... Voor mij is er geen vraag omdat ik echt dicht bij Drachten woon Succes met het maken van je keuze!
Haha,jammer dat er niemand is met ervaring... Ga het morgen voorleggen bij het MCL, ben heel benieuwd!
Hoi hoi, Ik heb wel deels ervaring met de natuurlijke keizersnede in Drachten. Het was namelijk de bedoeling dat ik een natuurlijke keizersnede zou krijgen, maar door omstandigheden kon ik mijn zoon niet geboren zien worden. Nadat hij is geboren is hij snel nagekeken en bij mij gebleven. Dit vond ik erg fijn. Zowel op de operatiekamer als uitslaapkamer lag hij bij mij. Mijn dochter is ook geboren dmv een keizersnede en vond het toen erg jammer dat ik haar toen pas weer op de uitslaapkamer zag.
Ik heb de eerdere berichten niet gelezen maar ik heb pas een gesprek hierover gehad in het mcl. Ze doen dit gewoon hoor. Je mag meekijken en krijgt je kindje bij je direct nadat hij/zij is nagekeken door de kinderarts. Je mag het kindje ook bij je houden gedurende het hechten.
Haha, ja inderdaad! Gister een gesprek gehad en de gyn gaf aan dat zij dat zelfs standaard doen bij een geplande keizersnee! Helemaal super! Ben echt zo blij!