31 weken stuitligging onprettig

Discussion in 'Gezondheid' started by chantalmom, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantalmom

Feb 14, 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 31 weken zwanger, en sinds 1 week ligt mijn baby in een stuitligging. Dit was te zien op de groeiecho. Sinds dien voelt het allemaal niet meer fijn in mijn buik. De bewegingen van de baby ervaar ik nu als onprettig gevoel. Het zijn denk ik de trapjes die nu dus beneden terecht komen. Wie heeft dit ook zo ervaren? Twijfel of ik hierover contact moet opnemen met de vk. Heb 2 dagen geleden nog gebeld met de klacht van steken onderin me buik richting me vagina die heel onprettig waren. Maar daar zei ze over dat het door indalen kon komen.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kan je helaas niets aan doen, is inderdaad heel vervelend en pijnlijk. De verloskundige kan nu echt niks voor je betekenen. Hopen dat je kleine snel draait :)
    Mocht het een stuitligging blijven, lees je dan goed in wat een draaipoging in houdt enzovoort..

3. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Vorig zoontje was een stuitligger en nu weer. Ja dat is soms heel onprettig, zeker als het om je blaas enzo gaat, maar ik denk net zo onprettig met trappen als een hoofdligging, alleen op een andere plek ;)

Je kunt er niks aan doen. Hopelijk draait je baby snel. Is hier bij de eerste nooit gebeurd helaas, ben benieuwd of deze wel nog naar hoofd gaat draaien

4. bananarama

bananarama Actief lid

Apr 16, 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ongeboren zoon ligt ook in stuit (ik ben ook 31 weken) en voert met enige regelmaat dansuitvoeringen op - volgens mij denkt hij dat hij de volgende koning van de 'riverdance' is ofzo..

Niet grappig meer.. dit is namelijk al een tijdje zijn favoriete houding en inmiddels begint het wel erg te irriteren.

(al draait hij soms wel eens volledig om, zodat ik spontaan een paar trappen tegen mijn maag aan krijg en bijna moet kotsen - hij draait binnen no-time weer om en gaat vervolgens tegen de uitgang lopen trappen)

Ik leef met je mee. Nog even volhouden maar. ;)

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maar een hoofdligging is ook niet alles hoor. Denk dat het elkaar niet veel scheelt aangezien handjes ook heel krachtig zijn en voeten ook bij t hoofdje kunnen liggen. Het is gewoon allemaal heel ongemakkelijk :)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier twee meiden in hoofdligging gehad en mijn zoon in stuit. Hier was het ook vaak erg onprettig ... Die harde schopjes richting je kruis...auw!

Dus ik voel met je mee meid.... En ik vond de stuitligging echt veel ongemakkelijker dan de hoofdligging

7. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier ook volkomen stuit nu. En idd lastiger met bukken etc heb ik t idee dan bij de eerste. En die harde schoppen naar beneden, au!

8. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier lag de baby ook een tijdje in de stuit. Op een gegeve moment ging ik me toch maar inlezen op internet over eventuele draaipogingen. Zelfs filmpjes bekeken..

In m'n achterhoofd hopende dat de baby toch zou draaien... En raad eens? Afgelopen dinsdag de groeiecho en meneertje Eigenwijs is gedraaid en ingedaald! :d

9. Barbiie2091

Apr 18, 2014
    15
    0
    0
    Ik herken het, ik ben nu 35 weken zwanger van de eerste en ze ligt (geloof ik) nog steeds in stuit. Morgenmiddag heb ik weer een groei echo om te zien of mevrouw is omgedraaid ! Hoop het wel want idd zoals iedereen zegt geen prettig gevoel die trapjes naar beneden, voelt inmiddels bont en blauw aan haha!:p

Share This Page