Buiten kantoortijd gynaecoloog nodig.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mizz Bunny, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Dames,

Vanmorgen voor 6 uur weer onverwacht vers bloedverlies gehad.
    Geen idee wie ik moet bellen buiten kantoortijd.
    Loop bij de gynaecoloog, maar daar hebben ze niets verteld wat betreft wie ik moet bellen.
    Net ziekenhuis gebeld moet ik alles regelen via de huisartsenpost.
    Betekend voor mij dat ik daar eerst mijn verhaal moet doen bij een assistente, dan een huisarts die niet mijn eigen is en dan hopen dat hij mij wil doorsturen.
    Kan nu pas om 7 uur bij de huisartsenpost terecht.
    Want huisarts wil zelf mij beoordelen.

Is dit de normale gang van zaken wanneer je bij een gynaecoloog loopt vanwege complicaties bij een zwangerschap?
    Dat je buiten de poli-tijden alles via de huisarts moet regelen.
    Vond het namelijk niet een 112 belmoment.

2. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh jeetje, dat is vreselijk spannend. Het lijkt me dat er altijd een gyn dienst heeft, via de eerste hulp? Ik weet het ook niet hoor, maar dat lijkt me wel. Wellicht hierna een goede afspraak over maken?
    Sterkte meis!

3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Normaal moet je daan naar de verloskamers bellen, daar werkt s nachts ook de assistent met dienst die onder de gynaecoloog valt. Je moet je hiermee niet naar de huisartsenpost laten afwimpelen, die kunnen daar noets mee... Succes, hoop dat alles goed is...

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Als je hier de verloskamer belt wordt je weggestuurd en moet je toch via de HAP. Er is hier niet altijd een gyn in het zh. Die wordt opgeroepen wanneer hij nodig is.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het is wel spannend uiteraard, maar daar hoef je toch niet met spoed de gyn voor te contacteren? Ik heb het zelf ook al verschillende keren gehad deze zwangerschap. Helaas moet je dan even in spanning blijven, zien of het erger wordt, en zo ja dan de gyn contacteren eens die beschikbaar is. Als het echt erg is en je bent onrust, zou ik naar het verloskwartier bellen. Daar kan je hier altijd terecht.

6. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Mijn situatie is iets anders.
    Ik heb al af en aan bloedverlies sinds ik 6 weken zwanger ben en daarnaast een bijplacenta.
    Loop naast gynaecoloog in streekziekenhuis ook bij gynaecoloog in wkz in utrecht.
    Artsen zijn weinig hoopvol dat ik de 24 weken gaan halen dus ja voor mij wel een reden om snel de gynaecoloog te zien.

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mij is (in Belgie) gezegd dat ik bij bloedverlies altijd het ziekenhuis moet contacteren, en na 20 weken het bevallingskwartier.

Ik zou je idd niet te snel laten afschepen, zeker met jouw geschiedenis! Zou zeker je gyn hierover contacteren vandaag. Hopelijk blijkt nu alles in orde!

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Je moet dan de verloskamers bellen meid.
    Laat de hap je nu niet afwimpelen. Je zit er nu dus hoop dat je bent doorgestuurd. Succes!

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok, dat wist ik dus niet. Verloskwartier bellen dus. Of zelfs gewoon langsgaan. En volgende keer expliciet met de gyn bespreken wat je in zo'n situatie moet doen.

10. rums

rums Niet meer actief

Inderdaad bellen met de verloskamers

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Oeff in jouw situatie vind ik het zo gek dat ze dat niet met je hebben overlegd :( Je loopt al zo lang in en uit het ziekenhuis.

Hier is het wel zo dat het via de HAP moet, omdat er niet standaard een gyn is.

Ik zou dus gewoon gaan om 7 uur en later vandaag wel even je eigen gyn contacteren, zodat je zekerheid hebt voor een volgende keer.

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Idd verloskamer bellen. Maar nu zou ik om 7 uur gewoon gaan en dan mooi doorlopen naar de gyn. Die zijn er vaak om half acht

13. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik loop bij WKZ en mag daar altijd spoednummer bellen wat achterop de afsprakenkaart staat. Dan krijg je buiten kantooruren idd de verloskamers en mag je gewoon komen! Succes!

14. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ben heel benieuwd hoe het nu met jullie is! Hopelijk ben je doorverwezen..

15. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Ben zeggen en schrijven 5 minuten bij de huisarts geweest. Ben nu op de verlos. Blijkt dat het ziekenhuis mij doorverbonden had moeten met deze afdeling ipv de hap. Krijg straks het directe nummer zodat dit niet weer kan gebeuren.

Voor nu echo gehad door de verloskundige.
    Baby maakt het goed. Verder vroeg ze mij of er hematomen gezien waren bij de placenta. Heb nee gezegd en dat het altijd bij de baarmoedermond zat.
    Verder wilde ze er niet op ingaan.
    Nu wachten op de gynaecoloog want die moet nu zelf de situatie gaan beoordelen.

16. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Fijn dat je toch doorverwezen bent en goed dat ze hun fout erkennen. Anders zit je je druk te maken waar je heen moet bellen, terwijl dat vooral in jouw geval echt geen overbodige luxe is om dit te weten.
    Even spannend nog dus, gelukkig met de baby alles goed! Gaat het met jou ook een beetje? Veel succes bij de gyn!

17. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Bij onze gyn bel je buiten kantoortijden tot 16 weken de SEH bij bloedverlies en na 16 weken de verloskamers.

18. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Bellen naar verloskamers.. Zij kunnen je dan de controles geven die je nodig hebt

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    In mijn zkh werkten ook klinisch verloskundigen, naast de gynaecologen. En hen kon ik altijd bellen, net zoals 'gewone' verloskundigen.

20. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Net weer thuis. Gynaecoloog heeft gekeken. Bloedverlies is inmiddels over gegaan op oud bloedverlies en wordt gelukkig een beetje minder. Verder cervixmeting gehad. Eerste meting was 2.7 cm. Schrok mij rot. Maar arts vertelde dat ze het niet goed kon zien en opmeten en ging het nog een keer proberen. 2 de meting was 3.7cm. Dit was volgens haar goed. Verder durft ook de gynaecoloog geen uitspraken te doen. Advies zeer rustig aandoen en morgen afwachten. Arts wil graag dat ze morgen in het wkz hun bevindingen uitspreken. Heb morgen de GUO. Nu op bed met paracetamol en een warme kruik, ben kapot.

Tevens de folders gekregen die ik 2 weken geleden al had moeten krijgen bij de reguliere afspraak.
    Gynaecoloog ging haar collega erop aanspreken dat ze niet de informatie had gegeven die bij een eerste reguliere afspraak gebruikelijk is.

Deel Deze Pagina