lage bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jetje7891, 25 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    Wie heeft er tips om een lage bloeddruk tegen te gaan? Advies is zout/zoute drop, maar helpt onvoldoende.. Gisteren in de winkelstraat onderuit gegaan, vanmorgen weer.. Bloeddruk 90/50, echt laag! Tips zijn welkom, het is zo vervelend!

2. Mama91012

Mama91012 Lid

20 jul 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb hetzelfde! Wat helpt is blijven bewegen, veel drinken en regelmatig eten. Er is helaas geen wondermiddel. Rustig opstaan en oppassen met de overgang van warmte naar kou en andersom. En altijd dropjes in je handtas😉. Succes!

3. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Ja, zoals mama91012 zegt. Het kan heel vervelend zijn. Vermijd drukke en warme plaatsen. Sterkte ermee!

4. maliro

maliro Niet meer actief

hi,

zelf heb ik altijd zo'n lage bd. Ben nu niet zwanger en ivm kaliumgehalte mag ik ook geen dropjes eten. Ik drink regelmatig, eet regelmatig, sta langzaam op (zowel uit bed als vanaf bank of stoel), buk zo min mogelijk etc. Als ik me echt niet fijn voel neem ik een bouillon of dextro-energie.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja ik heb echt wel een goede tip die bij mij tot nu toe nog steeds goed werkt!! Je moet er waarschijnlijk niet aan denken, maar drink bij je ontbijt een bouillonnetje!
    En verder idd hoge temperatuurverschillen vermijden...Binnen luchtig kleden en buiten warm. In winkels jas in ieder geval los en waar het kan uit.

Sterkte ermee, hopelijk helpt mijn tip jou ook!

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Zoethout thee verhoogd ook bloeddruk.. Zou wel advies vragen met gebruik hierin. Op de meeste sites staat 1à 2 glazen per dag max. :)

En als je echt draaierig er van wordt even met je benen omhoog liggen helpt goed.
    Let op wel weer rustig overeind komen anders ga je weer :)

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Tja, het is lastig. Maar liever lage bloeddruk dan Hoof, zeker in zwangerschap. Dus nietvtecwarm druk over maken en voldoende drinken, extra zout en rustig aan.

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Ik heb dit vorige zwangerschappen ook gehad (nu nog niet maar is wrs te vroeg) ik heb altijd een bloeddruk van 110/55 en tijdens de zwangerschap veeeeel lager.
    Ik zorgde dat ik altijd van die portiezakjes zout in me zak had.
    Ik had t t ergste als ik Bv in de rij voor de kassa stond.
    Ik zorgde ook dat ik niet meer alleen ging winkelen enzo.
    Succes ermee t is echt heel erg vervelend.

9. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vorige keer ook 90/50 bij de verloskundige. Volgens haar was dat normaal bij dat termijn en gaat ie straks weer stijgen. Ik heb er geen klachten door gelukkig.
    Zout eten heeft weinig invloed in ieder geval, het gaat om de zoethout in de drop waar die van stijgt. Of je zou zoethout thee kunnen drinken. En Floradix kan ook helpen, is ook goed voor je hb.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    ja! Hier nog zo 1! 90/60 110\55
    elke controle zoiets. En op controle voel ik me wel goed. Laat staan als ik me wel wieuw voel hoe laag hij is. Hier vooral last van op het werk. Zoute jujubels en bouillon standaard in werktas. Nieuwe tips heb ik niet maar ik strooi nou wel lekker zout over m'n friet!

11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    ja rond je 20 ste week is hij het laagst meestal. Maar bij mij is hij altijd laag gebleven..

12. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Hier ook een lage bloeddruk.
    Ik heb altijd zoute drop, opkikker bouillon, Snickers in m'n tas. En het beste wat je kan doen als je merkt dat je een lage bloeddruk hebt is rust nemen. (Advies van voedingsconsulente)

13. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Ik zorgde dat ik altijd opkikker bouillon thuis en op mijn werk had, daar zit ook weer niet heel veel zout in. En veel drinken, rustig opstaan etc wat anderen ook zeiden. Beter te laag dan te hoog.
    In augurken zit trouwens ook best veel natrium :p
    Mijn bloeddruk was opeens erg gestegen, 120/80, kwam er later achter dat er zoveel zout in augurk zat.

14. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Wat goed helpt als je het idee hebt flauw te vallen is je benen over elkaar kruisen en je billen en bovenbenen aanspannen. dan 'duw' je het bloed naar boven en kun je het soms voorkomen.. verder idd langzaam opstaan en van houding veranderen

15. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hier nog 1 met een lage bloeddruk 100/60. Is voor mijn doen erg laag normaal altijd rond de 120/80. Zout schijnt niet te helpen dus op advies van vk zoethout drop altijd bij me. Verder lekker een bouillon tussendoor of een cup a soup. Regelmatig wat eten helpt ook. Erg vervelend maar meer kan je er niet aan doen.

Deel Deze Pagina