Hou het zo niet vol!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleintje88, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben doodmoe... Ik sliep altijd super goed maar nu de laatste paar nachten niet meer.. Ik zie ieder uur op de klok en val dan vaak een uur voordat vriendlief eruit moet in slaap om vervolgens weer wakker te worden als zijn wekker gaat..
    Daarna doezel ik nog wel wat maar een uur later is onze dochter weer wakker!

Ik snap het niet want ik ben wel heel moe... En of ik overdag wel of niet plat ga of wel of niet veel doe maakt niet uit ik slaap gewoon niet..
    Ik maak me ook nergens druk om ofzo dus dat is niet de reden dat ik niet slaap..

Wat ik wel weet is dat ik dit niet lang vol ga houden!

Tips????

2. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hea,

Wat vervelend dat je niet kan slapen! Ik heb er ook last van en eerlijk gezegd barst ik soms ook zomaar in tranen uit van vermoeidheid:(

Was jou ijzer wel goed? Slaap je over dag nog?

Ik persoonlijk lig helemaal niet meer lekker en draai alle kanten op. Ik slaap over het algemeen 1.5 uur en wordt dan wakker zonder reden of om te plassen en vervolgens lig ik weer twee uur wakker.

Ik heb niet echt tips maar herken het wel!

3. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik zou even overleggen met de vk, als ik in jou schoenen stond.
    ik zie dat je nu bijna 36weken zwanger bent..stel dat je kleintje over 3 weken komt..dan ben jij toch helemaal gesloopt.
    sterkte verder!!

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb ook dit probleem.
    Ik ben ook doodmoe, maar ik wordt in een nacht zo vaak wakker.
    En kan dan heel erg moeilijk weer in slaap komen.
    Ik heb daar vooral last van als ik overdag iets teveel gedaan heb, dan ben ik zo moe dat ik heel onrustig slaap.
    De verloskundige heeft nog dingen nagekeken en alles was goed.
    Alleen mijn bloeddruk was aan de lage kant.
    Vervelend is het zeker.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heel vervelend he..het breekt je gewoon op....

Mag ik je een hand geven..

ZOveel pijn in mijn bekken en heupen dat ik geen houding kan vinden....

Heb al weken die voorweeen, waardoor je toch wil verliggen om de krampen op te vangen, wat weer pijn doet in je bekken.

Dan lig ik net goed, val in slaap, en moet om de anderhalf uur eruit om te plassen.

ZOveel vocht in mijn voeten en benen dat die ook nog pijn doen snachts.

Vannacht eindelijk sinds lange tijd redelijk geslapen. Had mijn voeteneind een stuk omhoog gezet om het vocht weg te laten stromen.

Is niet echt gelukt, wel de ergste druk eraf, en ws lig ik anders want geen pijn in heupen gehad.

Vannacht alleen om de anderhalf uur geplast, maar heerlijk geslapen tussendoor...

Ik hoor hier heeeeel veeeeel zwangere vrouwen over..schijnt erbij te horen....

Bij ons is zoontje ook meestal tussen 600 en 730 paraat..net als je uitgeput in slaap wil vallen..

T is zwaar, maar als de baby er is heb je eindelijk je lichaam weer tergu. Kan je nog wel gebroken nachten hebben, maar je kan tussendoor wel gewoon elke houding aannemen die voor jou fijn is om te slapen..

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bedankt allemaal!
    Heb de assistente van de gyn gebeld, die belt zo terug als ze overleg heeft gehad met de gyn!

Het gekke van alles is dat ik wel gewoon lekker lig, baby is rustig, ik ben moe maar toch slaap ik niet!
    Ik droom ook verder niet, ben niet aan het piekeren, heb geen maagpijn meer (dankzij tabletten) en toch val ik maar niet in slaap zo gek!!!
    Oo het kdv zei net een leidster: misschien ben je je al onbewust aan het voorbereiden op de onrustige nachten straks..
    Nou dat lijkt me ook niet?? Waarom heb ik dat bij onze dochter dan nooit gehad??

Ik hoop eigenlijk niet dat het nog 3 weken duurt... Kleine was bij 34,5 week al zo n 3100 gram volgens de meting..
    Gezien de eerste een ks is geworden ga ik woensdag op de controle bij de gyn toch weer overleggen of dat nu niet weer verstandig is, maar ook daar maak ik me verder geen zorgen over...

Een ander zei weer: das een teken dat hij elk moment kan komen, maar ook daar geloof ik niet zo in!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik gebruik magnesium+calcium, wat ontspannend werkt op je lijf ook. Gaat obstipatie tegen, maar ik slaap er dus ook veel beter door! Zonder ben ik ook elk uur wakker, met slaap ik tenminste een uur of 3 achter elkaar nu steeds wel.
    Ik heb die van Bional, daar zit magnesium in die de goede verbinding heeft. Dat maakt namelijk nogal uit, omdat de goedkope supplementen vaak bestaan uit een magnesiumverbinding die door je lijf helemaal niet opgenomen wordt.
    Deze van bional is gewoon verkrijgbaar bij Etos en Kruidvat enzo.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ben terug gebeld door de gyn en ze schrijft een aantal tabletjes voor om even een paar nachten bij te tanken... Hopelijk gaat dat werken!

9. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    wat fijn voor je!! ik hoop dat ze gaan werken..ik wens alvast welterusten;) en succes verder

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat fijn dat je even wat krijgt om te slapen! Ik was gisteren ook helemaal gesloopt, zo erg dat mn buik vanmorgen nog pijn deed toen ik dochter uit bed tilde. Ze gaat vanavond - voor het eerst! uit logeren zodat ik even een avondje kan relaxen en morgen uitslapen, op 't gemakje de dag beginnen enzo... Hoop dat de tabletjes het voor jou doen!

11. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Hier ook iemand die naast je kom zitten/hangen!

Ik zit er ook doorheen.Me lijf wil niet meer en slaap gewoon rond uit slecht !

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goede morgen!
    Ik voel me herboren :) heeerrrllliijjkk geslapen...
    Maar nu zei iemand dat temazepam niet goed is voor de baby?? Maar dan zouden ze het toch niet voorschrijven??
    Vanavond weer zonder.. En in nood heb ik nog 3 tabletten.. Voor de komende weken..

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk dat het een kwestie is van afwegen, natuurlijk voor de baby het beste om zonder medicatie te gaan, maar voor jou niet. En een fitte mama is voor de baby weer goed. Dus ik denk dat ze het zo een beetje afwegen.

Deel Deze Pagina