Hoi dames, Tijdens mijn eerste zwangerschap gelukkig nooit last van gehad, maar nu echt zo beroerd als maar kan. Ik gebruik thijsiroop, keeltebletten, neusspray en paracetamol (uiteraard allemaal gececkt of dit verstandig is tijdens de zwangerschap). Maar nu krijg ik onwijze bloedneuzen van de neusspray, dus toch maar laten staan nu. Mijn hele hoofd/gezicht doet pijn, alsof ik zware spierpijn heb ofzo. Ook al heb ik alles gecheckt, ik vind het ook niet prettig om de geneesmiddelen te lang te gebruiken, omdat de kleine er toch altijd wat van binnen krijgt. Iemand nog tips? Dingen die ik kan gebruiken die wat minder impact hebben? Ik krijg ook veel te weinig binnen aan eten en drinken, heb simpelweg geen trek. Met als gevolg dat ik afval, en best rap ook
Dat is heel vevelend om te horen! Ik ken je probleem wel. In plaats van de neusspray kun je proberen te spoelen met zoutoplossing. Of gewoon zelf maken (water koken en zout er in) of fysiologisch water kopen in flacons (bv van daro of bexedyl). Fysiologisch water mag je voor onbeperkte tijd gebruiken. Wel is het zo dat het het extra middel uit neusspray niet bevat en het dus waarschijnlijk minder goed werkt. Wel denk ik dat je er ook geen bloedneuzen van zult krijgen, maar zeker weten doe ik het niet. Je kunt een gesneden ui bij je bed leggen als je wilt gaan slapen om je neus te helpen open te houden. Ik ben zelf naar de huisarts geweest en had last van kriebelhoest met weinig slijm. Vooral snachts werd ik dan wel eens wakker van enorme hoestbuien en kon ik niet meer slapen. Hier heb ik noscapect 15mg voor gekregen. De huisarts zei dat het mag tijdens de zw en eventueel zelfs 30mg. De apotheek heeft het ook gecontroleerd en er was weinig tot geen documentatie bekend over het gebruik daarvan tijdens de zw, dus ik heb ze zelf toch maar zo min mogelijk ingenomen. Verder kun je ook nog stomen om je neus open te krijgen en eventueel thee met honing drinken en extra vitamine c nemen. Verder kan ik niets bedenken dat veilig is tijdens de zw. Succes en beterschap!
Zout lauw water kun je makkelijk in je neus gieten met een neti kannetje, ideaal bij verkoudheden en verstopte bijholteontsteking Google er maar eens op. Verder zou ik toch opletten met paracetamol hoor, tenzij de pijn echt niet te harden is. Het werkt alleen maar onderdrukkend en je wordt er niet sneller beter van. Voor je lever is het sowieso geen fijn middel.
Bedankt beide voor het meedenken. Ik probeer sowieso wat ik neem tot een minimum te beperken, maar 1 a 2 x daags PCM ontkom ik op dit moment niet aan. M'n zoontje was ook ernstig ziek (incl opname ziekenhuis), maar die is gelukkig aan de beterende hand dus nu ook maar vooral veel rusten. Ik zal in ieder geval lauw zout water eens proberen als vervanger voor neusspray.
Hoe is het nu? Hier 39 week zwanger en precies dezelfde klachten. Kloppend hoofd en pijnlijke tanden/kaken. Ga nu straks toch wel de dokter bellen want alle middeltjes helpen maar voor een kwartiertje.
Eigenlijk werkt er niets echt bij griep. Het is allemaal symptoombestrijding. Neusspray zou ik echt mee uitkijken,bij onze apotheek gaven ze nu al aan max 3 keer per dag en niet bij zwangerschap. Het enige wat echt werkt is bed induiken met wat thee, sap of wat dan ook wat je binnenhoudt en uitzieken. Paracetamol zodat je minder pijn hebt kan helpen, maar in veel paracetamol zit caffeine waardoor je minder suf wordt. Als het goed is zit dat in kinderparacetamol niet. Dat zou je kunnen proberen zodat je juist wat beter slaapt.
Morgen toch maar even naar de huisarts, door het hoesten het idee dat ik mijn halve middenrif gekneusd heb. Echt vies pijnlijk. Ergste symptomen lijken nu gelukkig minder te worden, maar ben er wel weer klaar mee🙈
Bij de etos heb je paracetamol met vit c. Zelfde ongeveer als hot coldrex dat is echt goed spul. Verder kan je een eetlepel honing met 1 theelepel kaneel mixen en dat oplikken. Gember thee met kaneel
Ik mocht paracetamol, stomen, neusspray zoutoplossing voor baby en kind en tijmsiroop. Uiteindelijk nog aan de codeïne gezet...
Verkoudheid eis gelukkig weer redelijk weg, maar zit nu met een kenuzing bij de ribben of eengescheurde spier door al het hoesten. Huisarts zegt 4x2 pcm per dag dus dat doe ik nu. Man wat is dat pijnlijk, zeker met die dikke buik die er aan hangt