31 weken zwanger en harde buiken misselijk overgeven en moe

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door droepie, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen

ik ben 32 weken zwanger. alles ging heel goed tot vrijdag toen kreeg ik naar mijn idee banden pijn maar nu ben ik zins gisteren extreem moe. gisteren ook veel harde buiken gehad als ik zit/lig is er niks maar zodra ik beweeg harde buiken/krampen. douche genomen hielp wel. vannacht heel slecht geslapen en nu ook vreselijk moe en misselijk net ook wat gegeten maar daarna gelijk de wc-pot van dichtbij gezien.
    nu twijfel ik of ik de verloskundige de huisartsenpost moet bellen of gewoon moet wachten tot morgen.
    we hebben een spoed nummer bij de praktijk maar staat alleen met spoedgevallen wat is een spoed geval.
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen :(

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Je kan voor de zekerheid wel even bellen kan nooit kwaad...
    maar het kan ook net zo goed b.v een soort van buikgriepje zijn! Zal toch wel ff bellen...

3. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Zou voor de zekerheid maar even bellen ! Je weet maar nooit. Beter 10x teveel als 1x te weinig.

4. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    gewoon het spoednummer van de verloskundige bellen

5. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik voel der wel goed bewegen dus dat is niet minder geworden

6. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    En heb je gebeld?

7. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja waarschijnlijk buik griepje moet het in de gate houden zo dra ik hoofdpijn krijg of het erger word moet ik terug bellen en als ik gerustheid wil kan ik morgen bellen voor extra controle

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik zou voor bloedtestje vragen.. hopelijk is het niks... las ergens anders dat dit ook als symptomen voor zw vergiftiging konden zijn..?!?? ik weet het niet?!

9. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    echt :O

10. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ik vind het nogal klinken op een zwangerschapsvergiftiging..
    Hou het vooral goed in de gaten hoor!!!

11. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja maar dan moet je toch ook hoofdpijn en vochtvast houden

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hoeft niet perse. Je kan ook een paar klachten hebben en dan zw vergiftiging hebben..

Andere symptomen:

STerretjes zien.
    Duizelig.
    Hoge bloeddruk.
    Misselijk.
    Erge hoofdpijn.
    Een gevoel alsof er een band strak om je borst heen zit..

Ben geen arts of verloskundige, maar zoals ik het lees zou ik ook een griepje zeggen.

Vind wel dat je verlos je serieua moet nemen en even je bloeddruk zou moeten opmeten. Just in case..

13. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoefde alleen terug te bellen als het erger werd dus wacht maar af en hou me rustig

14. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ja ik vind het ook best kunnen dat het een buikgriep is...Maar buikgriep is dacht ik toch niet echt de ronde aan het doen...
    Ik vind ook dat ze sowieso eens langs moet komen voor de ZEKERHEID...Je kan het risico niet nemen...

15. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    dus jij zou zeggen terug bellen en vragen kom toch even langs

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Weet niet of je ergens een bloeddrukmeter in de buurt hebt? Eventueel eens bij familie of buren vragen? Dan heb ik al een idee wat je bloeddruk is. Als die normaal is, zou ik het zo laten en aanzien tot morgen. En vooral niet eten als je geen zin hebt, beter een druivensuiker of suikerwater als je dat kan binnenhouden voor je suiker op pijl te houden.

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Maar ze zegt dat ze moe en misselijk is, iets wat ik ook nog regelmatig heb in de zwangerschap.. Ik denk dat een vk wel weet wanneer het nodig is om langs te komen toch?
    En moe en misselijk zijn nou eenmaal dingen die ook later in de zwangerschap voorkomen.. (denk aan baby die vrij hoog ligt en tegen je maag drukt etc)
    Als er verder geen andere klachten zijn of het niet erger wordt lijkt me dat de vk gelijk heeft en er niks bijzonders is... Maar zeker wel goed.in de gaten houden en bij twijfel toch weer bellen!

Ik ben zelf rond 24 weken enorm ziek geweest, overgeven,.hoofdpijn etc. en toen was het ook een griep.. Uiteindelijk wel.opgenomem de dag erna I.v.m uitdrogen (hield toen ook echt niks binnen)

18. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier nog niet helemaal gerustgesteld loop nog steeds te piekeren denk ook dat ik zo toch nog even contact opneem dat ik gewon echt even nagekeken wil worden of iets zodat ik wat rustiger wordt

19. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    mag zo toch even komen want ga ook trillen en zit gewoon niet lekker bah

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb je koorts omdat je trilt?

Gelukkig mag je even langs komen, als je ongerust bent moet je dat gewoon doen. Liever een keer teveel dan een keer teweinig toch?

Deel Deze Pagina