31 weken zwanger en in stuit, nog draaien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kelly1908, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Dag dames,

Hier even een vraagje ... Ik ben nu bijna 31 weken zwanger en sinds vorige week is mijn kindje gedraaid en ligt ze in stuit. Nog voldoende tijd om uit zichzelf te draaien, want volgens verloskundige moet ze met 36 weken goed liggen. Grote kans ook dat dat gebeurd omdat het mijn 3e zwangerschap is en dus is er voldoende ruimte.

Ik ben eigenlijk benieuwd welke dames dit ook hebben mee gemaakt en is jullie kindje ook nog uit zichzelf gedraaid of hebben ze jullie uiteindelijk geholpen met draaien of zelfs uitgelopen op een keizersnede?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes Kelly :p

2. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Is het je eerste kindje?

Hier een kindje tot 30 weken in stuit, toen 2 weken in hoofdligging, daarna weer 3 dagen in stuit, toen een week in hoofdligging, daarna weer even in stuit en nu ligt ze volgens mij met haar hoofd weer naar beneden.. maar ik ben bang dat ze nog terugdraait.

Dus om antwoord op je vraag te geven, ze kunnen inderdaad nog draaien. Wel is het zo dat als het je eerste zwangerschap is, dat de kans kleiner is dan in mijn geval (5e) gezien mijn baarmoederwand wat meer elastisch is. Maar in veel gevallen draaien kindjes toch nog.

Als je kindje met 33 weken nog zo ligt, zou je accupunctuur of Moxa therapie kunnen overwegen. (google zelf maar even.)

3. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Hoi Maantje,

Nee 3e zwangerschap dus verloskundige zei al dat ik plek genoeg had om te draaien haha. Maar bij jou binnen is het dus ook een circus iedere keer dat draaien ... Voel haar sinds gisteren ook echt keihard schoppen beneden dus ze is nog niet gedraaid, die voetjes op mijn onderkantje zijn geen pretje hahaha ...

4. pafwaf

pafwaf Lid

22 sep 2014
    62
    0
    0
    meulebeke
    ik dacht dat ze tot maand voor bevalling nog zelf kunnen draaien hier lag ze aan 30 weken in stuit, en nu vorige week aan 35 weken lag ze weer goed

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ze kunnen tot 35 weken nog makkelijk draaien naar wat ik begrepen heb!

6. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    onze kleine meid lag tot 34 weken overdwars. ineens is ze gaan draaien en ligt nu goed

7. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    ja, hier ook hetzelfde verhaal. Ook mijn 3e kindje, en ze maakt er een waar feestje van. 2 weken geleden lag ze dwars in mijn buik. Vorig week nog in hoofdligging en nu ligt ze weer dwars, pff haha. Maar idd, ook mijn vk zegt dat ze tot 36 weken de tijd heeft om goed te liggen. Zal wel goed komen hoor.

Deel Deze Pagina