Bij welke week is uit zichzelf draaien niet meer zo mogelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inkie27, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hallo,

Ik lees hier heel veel over stuitligging en de 'gevolgen'.
    Nu heb ik de volgende vraag; ons kindje lag bij de vorige controle (33wk 4dgn) nog met het hoofdje rechtsboven en de beentjes en armpjes aan de rechterkant.

Weet iemand of het nog kans heeft om zelf te draaien en zo ja... tot welke week ongeveer?

Ik moet a.s. donderdag weer naar de gyn, ben dan 35wk en 4dgn. Moet ons kindje dan uit zichzelf al gedraaid zijn, is dat de laatste mogelijkheid en wordt het daarna onwaarschijnlijk dat het nog zelf kan draaien??

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Volgens mij kan de baby altijd nog draaien zelfs tot 40 weken alleen wordt de kans steeds kleiner naarmate je verder in je zwangerschap bent. De kans dat hij na de 36te week nog draait is dus erg klein maar wel aanwezig. Na 36 weken gaan ze uitwendig proberen te draaien. Ik heb zelf een keizersnede gehad omdat Thomas in stuit lag. de draaipoging is niet gelukt.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn zusje is met 39 weken uit zichzelf gedraaid, maar ze was het 4e kind ;)

mijn zoontje is met precies 35 weken nog gedraaid, maar goed, dat is nog 2 dagen voor je.

hier zei de vlos dat ze idd gaan draaien met 36 weken, mits je dat wilt natuurlijk/

4. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ik hoop echt zó dat het nog uit zichzelf gaat draaien!! Ik vind dat maar niks dat gepor aan zo'n klein hummeltje. En ja.. een keizersnee lijkt me toch een hele ingreep en om eerlijk te zijn; doodeng! Hoe heb jij dat ervaren?

5. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Wat fijn dat je kindje zelf is gedraaid. En nu ingedaald en vast???
    Jij loopt wat weekjes voor, spannend he!! Succes.. en bedankt voor je reactie! :)

6. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Bij mij zei de gyn tijdens de echo met 36 weken, dat de kans heel klein was dat ie nu nog zelf ging draaien.
    Hopelijk draait jullie ukkie nog!

7. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

En nu?? Ligt jullie kindje nog in stuit?
    Ga je voor een ks?

8. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Mijn dochter is met 37 weken en ... dagen vanuit haar ingedaalde positie weer naar boven gekropen en in een stuit gaan liggen. De volgende dag heeft ze toch maar besloten dat het geen prettige positie was en is maar weer terug gedraaid. Ze had ook wel erg veel ruimte volgens de gyn die het nog niet eerder mee had gemaakt dat een kind zo makkelijk uit zichzelf draaide.

Het kan dus nog wel.

9. Tink

Tink Niet meer actief

Kan inderdaad nog, hangt ook af van hoe slap of juist stevig je buikwand en baarmoeder zijn, hoeveel vruchtwater er is etc.

Mijn jongste is gedraaid wegens dwarsliggen, was geen feestje maar het bespaarde me wel een 2e keizersnede.

Maar: ik was zelf NOOIT voor een stuitbevalling gegaan, vanwege de risico's die daar aan zitten en die groter zijn dan de risico's van een KS.
    Dus als het nodig was geweest had ik die KS met liefde ondergaan.

Een geplande KS is sowieso veel beter te doen dan een spoedKS, dat hoor ik van alle kanten (van ervaringsdeskundigen). De mijne was een spoed na een uitputtende bevalling + niet vorderende uitdrijving (kind lag verkeerd met het koppie) en dan duurt het herstel veel langer.

Deel Deze Pagina