Rommelen met glucose waarden...waarom nuchter hoger??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kitty07, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo meiden,

Net zoals in de zwangerschap van mijn zoontje begin ik nu de rommelen met de glucose waarden.
    Maar........ik snap 1 ding gewoon niet!! ;)
    Overdag zijn mijn waarden echt prima. Ik zit 2 uur na het eten altijd onder de grens en heb verder ook geen klachten.
    Bij mijn zoontje heb ik dan ook geen insuline nodig gehad en was een dieet voldoende.

Mijn nuchtere waarden zijn echter altijd nét een tikje te hoog..schommelt meestal rond de 6...soms 5.8 en soms 6.2-6.3...
    Hoe kan dit dan?? Soms is de waarden voor het eten en 2 uur na het eten nog lager!!
    Terwijl je 's ochtends juist 8 uur of langer niets gegeten/gedronken hebt!

Iemand een idee? :(
    Het is voornamelijk vanwege die nuchtere waarden dat ik opnieuw doorgestuurd wordt naar de gyn.....

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Niemand?? :(

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn nuchtere waarde was ook vaak net aan op/over t randje.... maar ik nam snachts nog wel vaak een beker karnemelk ivm maagzuur. Met die verklaring was mijn internist tevreden en hoefde ik gelukkig niet met de insuline te starten.
    Maar misschien heb jij wel een "gek lijf" ;) Nee ik bedoel eigenlijk meer dat jouw lichaam misschien wel anders reageert op de bloedsuikers enzo.

Deel Deze Pagina