31 weken zwanger en nog steeds onzeker.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mvrtjex93, 29 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Pfff even van me af praten. Nu 31.1 weken zwanger en nog steeds erg onzeker. Zooo enorm vervelend waardoor ik dus ook al paar keer aan een ctg gelegen heb. Mn kindje is waarschijnlijk rustig want voel hem minimaal.. Moet wel echt moeite doen on hem te voelen.. Alleen als die draait (maar volgens mij doet die het nu niet meer of snachts in mn diepe slaap..) elke keer verklaard de ctg wel goed dus bljjft het moeilijk om daarna nog te bellen na aanleiding dat je nu al paar keer hebt gehoord dat het gewoon goed is...
    Morgen heb ik weer een afspraak met een verloskundige. Alleen gaat die echo me moeder mee dus durf dan ook niet mn onzekerheden uit te spreken met haar. Want als ik er met me moeder over heb zegt ze toch wel dat allemaal goed is. Dat is erg vervelend. Ik vind ook enorm vervelend dat ik zo onzeker ben na aanleiding van eerdere miskramen en buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar voor mij gevoel kan ik dus geen gezond kindje krijgen? Waarom ik dat allemaal denk weet ik niet. De echos zien er altijd goed uit en genoeg vruchtwater en kindje loopt qua groei zelfs 2 weken voor. Dus groeien doet die wel.. Hebben jullie misschien toch een paar tips om die laatste weken toch nog te kunnen genieten.. Want zoals vele zeggen is een zwangerschap super mooi.. Alleeen heb ik dat nog niet zo gezien:(

2. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hier ook heel veel spanningen en krijg van veel te horen geniet er van. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn man helpt mij erbij door elke avond tegen de baby te praten en te zeggen weer een dag erbij. Hier geniet ik wel van dat is ons momentje. De spanningen weet ik zelf ook niet zo goed raad mee. Ik leef van controle naar controle maar heb wel een gynaecoloog die mij 'begrijpt' en ondanks dat je moeder mee is probeer toch je spanningen aan te geven. Hoe moeilijk dat ook is. Wil je heel veel kracht toewensen en sterkte met de warmte!

3. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83

Ohh dan ben ik toch niet de enigste. Jaa ik ben echt blij als die kleine eenmaal dadelijk j geboren is. Ook al heb je misschien dan wel weer andere onzekerheden.... Jij oook succes met deze warmte. Want dat maakt het natuurlijk eztra zwaar

4. louan

louan Niet meer actief

Als he sowieso last van angst en onzekerheden hebt zou ik professionele hulp inschakelen. Want ook na de geboorte zul je met onzekerheden te maken hebben. Een professional kan jou handvaten geven hoe hier mee om te gaan.

Mn eerste kind was ook heel rustig en placenta voor, voelde hem ook eigenlijk alleen maar draaien. Hij is te vroeg geboren en ik heb een traumatische bevalling gehad. Alles gaat goed nu hoor!

Maar ik heb niet echt kunnen genieten door mijn angsten. In deze zwangerschap word ik begeleid door een prycholoog want gun mezelf dat ik kan genieten! Zal ook mijn laatste zwangerschap zijn dus wil alles op alles zetten ervan te kunnen genieten.

5. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83

Dan toch morgen ook maar even met verloskundige over hebben. Thabka voor de tip

6. louan

louan Niet meer actief

Je verloskundige zal alleen maar blij zijn als je aangeeft hulp nodig te hebben. Mijn verloskundige vond het echt heel erg goed van mij. Soms ben ik wat teleurgesteld in mezelf dat ik mij er niet over heen kan zetten en hulp nodig heb. Maar aan de andere kant moet het gewoon, niet alleen voor mezelf maar ook voor mn omgeving. Heel veel succes!

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Geen tips meid, behalve toch misschien psychische hulp te zoeken? Kan je niet naar een pop poli?

Ik weet hoe je je voelt.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook al die weken met angst geleefd. Ik liep daarvoor bij een psycholoog omdat ik mezelf soms gewoon gek maakte.
    Bij mij kwam het ook door de miskramen en het mmm traject.

Na de geboorte was dit ook meteen over.
    Achteraf spijt dat ik niet optimaal genoten heb maar hebt lukte niet.

Nu weer zwanger en in het begin weer veel angst gehad maar het gaat steeds beter. Ik kan me wel weer onzeker voelen als ik ze een paar dagen niet of nauwelijks voel. Ik durf dan ook niet het ziekenhuis te bellen maar uiteindelijk doe ik het dan toch

8. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Dankjewel voor jullie reacties ik ben dan toch niet de enige. En ik kan met mn partner er welgoed over praten. Maar ik zit nu al thuis ivm mijn bekken en overdag ga ik dan echt piekeren. Net eveb een koude douche gepakt.. En nu lig ik even op mn rechterzij en voel ik de kleine man weer.. Maar het maakt me sons zo gek als het een dag niet of minder is.. Het blijft voor mij zooo onwerkelijk dat ik zwanger ben....

9. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    He meid wat vervelend dat je je zo voelt! Ik heb er momenteel ook last van en ga het morgen wel aangeven bij de gyn. Dit meisje voel ik ook eens stuk minder dan mijn zoontje op dit termijn, dat maalt het wat lastiger om te genieten denk ik. Goed dat je het aan gaat geven. Misschien kunnen ze je handvatten geven en kan je snel wat meer genieten. Veel plezier bij de echo morgen.

mvrtjex93 vindt dit leuk.
  10. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83

Dankjewel jij ook succes dan, het is inderdaad soms zoo moeilijk en dan ga je uit het biets ook gewoon huilen enz. Ofja dat heb ik dan

Deel Deze Pagina