Hallo, ik zit met een 'probleem'... Als alles goed gaat, ben ik 31 weken zwanger als wij op vakantie naar Turkije gaan. Mijn schoonouders zijn 35 jaar getrouwd en hebben die vakantie voor het hele gezin geboekt. Ik heb er super veel zin in, maar ik ben benieuwd of er wel meer dames op vakantie zijn geweest die zo ver zwanger waren en hoe ging dat? Was het te doen of ga je bij voorbaat al niet? Alvast bedankt voor jullie ervaringen! Liefs Lydia.
Ik zou eerst even navragen of de vliegtuig maatschappij je wel meeneemt want veel nemen je boven de 28 weken zwangerschap niet meer mee...
We vliegen met Transavia en op de site stond tot 36 weken en 34 weken als je een meerling verwacht. Mits alles goed gaat natuurlijk, anders heb je een doktersverklaring nodig...
OKe! Ik zou met 31 weken nog wel een weekje gaan denk ik maar langer niet en echt niet meer na 34 weken persoonlijk!
Blijft lastig! Je krijgt het cadeau en kan me goed voorstellen dat het nog heerlijk is om er even tussen uit te gaan. Ik zou dan maar gewoon gaan en je kan toch lekker rustig aan doen. Nadeel vind ik alleen mochten er wel complicaties optreden, dan ben je hier in Nederland wel veel beter af. Nou veel plezier in Turkije gr vruchtje
Moeilijk... uit verhalen van vriendinnen heb ik begrepen dat het geen pretje is om, als je zover bent, naar het buitenland te gaan. Je krijgt snel last van de warmte, houdt vocht vast ed. Wij hebben er voor gekozen om van de zomer in Nederland te blijven. Als er dan wat gebeurt, ben je snel thuis. Maar, als je goed tegen de warmte kan, hoeft het natuurlijk geen probleem te zijn, en je bent er even lekker uit. Alleen niet in de zon he, ivm zwangerschapsmasker! Veel plezier
zoals ik me nu voel zou ik over 2 weken heel graag op vakantie gaan.. Dus ik zeg veel plezier op vakantie en ik zou voor de zekerheid wel evengoed een verklaring meenemen.
Ik vind het een beetje moeilijk om daar nu al over te oordelen. Als je je helemaal goed voelt tegen die tijd en als alles met je zwangerschap voorspoedig verloopt, zou ik zeggen ja. Maar je weet van te voren niet hoe alles gaat lopen gaat. Je kan van zoveel dingen last krijgen. Dus om nu al op voorhand ja te zeggen....
Even bij vliegmaatschappij navragen wanneer ze je nog meenemen.. Ikzelf ben nog met de trein naar een Hongaars festival (Sziget) geweest toen ik 6,5 maand zwanger was. Ging prima!
wij gaan ook lekker 10 dagen op vakantie hoor als ik 31 weken ben. even nog heerlijk naar de zon voordat alle drukte begint! nog even lekker genieten als het kan! veel plz!
Ik ga met 31 weken heerlijk 2 weken naar Rhodos en tuurlijk zul je je wat aan moeten passen .In het vliegtuig bv wat vaker heen en weer lopen, maar tegen die tijd moet je toch honderd keer plassen en heb je gelijk je loopje. Op vakantie zelf niet in de zon vanwege zwangerschapsmasker en verder.............is het gewoon hartstikke genieten. Nou ben ik ook wel van de luiervakanties hoor. Lekker onder een parasolletje op je bedje een boek lezen en vaak zwemmen
Ligt eraan hoe je je tegen die tijd voelt. Bij mijn eerste zwangerschap zou ik het heerlijk gevonden hebben rond die tijd, maar in deze zwangerschap had ik er niet aan moeten denken. Maar ja, daar kan je nu weinig mee hè? Ligt er ook een beetje aan hoe 'actief' deze vakantie wordt; als het luieren aan het zwembad wordt, is alleen de reis even vervelend, dus dan is het denk ik geen probleem. Ik zou wel sowieso een verklaring van je verloskundige vragen, om problemen in het vliegtuig te voorkomen!
Ik ben met mijn eerste zwangerschap met 30 weken nog naar Rhodos en Turkije geweest. Ging prima, echt heerlijk nog even eruit.
Met Transavia mag je idd nog vliegen dan. Als je gaat, wat natuurlijk hardstikke leuk is en je wat mij betreft gewoon moet doen als je je goed genoeg voelt, let dan wel op met het eten. Je kindje zit er niet op te wachten dat jij maag-darmklachten krijgt van het eten en, helaas, krijgen toeristen die nog wel regelmatig in Turkije.
Het is echt zo afhankelijk van hoe je je op dat moment voelt. Bij de eerste ben ik bevallen met 30.1 week, dat weet je niet van te voren. En bij de tweede had ik al best wel veel pijn in mijn bekken, maar had ik gezondheidtechnisch nog wel gekunnen. Ik zou eens informeren naar de annuleringsverzekering, er zijn verzekeringen waarbij je volgens mij ivm zwangerschapsklachten mag annuleren.
wij blijven lekker in nederland dit jaar. mocht er iets komen in turkije zijn de zieknhuizen ook niet altijd geweldig ik zou zelf de gok niet wagen maar ja dat is mijn mening je moet het natuurlijk zelf weten de ander vindt dat je juist wel moet gaan. dus ja wat je gevoel er zelf maar over zegt denk ik liefs
Als je je goed voelt, gewoon gaan. Je bent zwanger, niet ziek. De meeste maatschappijen nemen je mee tot 36 weken. Neem wel een zwangerschapsverklaring (in het Engels) en een kopie van je vk-kaart mee. Dan kun je ook bewijzen dat je onder die 36 weken bent! Opletten met de zon want zo'n 30% van de vrouwen krijgt een zwangerschapsmasker. Goed insmeren en misschien een hoed op ofzo. Ik had er trouwens helemaal geen last van dus... en ben heerlijk bruin geworden toen ik met 25 weken op Bali was. Vliegen is een beetje een gedoe als je ver zwanger bent. Je moet proberen toch wat te blijven bewegen en dat lukt vaak niet zo goed in zo'n klein vliegtuig. Probeer achterin wat bewegingsoefeningen te doen. De stewardessen begrijpen het meestal wel. En neem een (leeg) flesje water mee aan boord. Je kunt de crew vragen deze te vullen dan kan je ook genoeg drinken zonder elke keer op dat klopje te moeten hangen Mijn tip is: draag een heel duidelijke zwangerschapsband om je buik. Sommige mensen zijn er gevoelig voor en laten je voor mij paspoortcontrole etc... Altijd prettig! De medische wetenschap in Turkije is harstikke goed dus mocht er wat zijn kun je daar ook gewoon naar een dokter of ziekenhuis gaan. Als toerist krijg je vaak eerste klas service! Wees extra alert op rauw vlees, drinkwater, gewassen groenten, water ijsjes etc. Was je handen regelmatig (tip: neem zo'n flesje desinfecterende gel mee die je kan gebruiken zonder water.. is echt lekker) en hou voldoende rust. Oja, vocht vasthouden is wel iets wat veel voorkomt in de warmte. Let erop dat je voldoende schoeisel mee neemt wat je ook aan kan wanneer je voeten opzwellen. Voeten omhoog wanneer het kan EN doe je ringen af voor je op vakantie gaat (en laat ze lekker thuis!) Heel veel plezier!
Ligt eraan hoe je zwangerschap verloopt natuurlijk. Ik had met 31 weken nog zat op vakantie gekund. Andere vrouwen hebben dan al zoveel klachten dat ze het niet meer fijn vinden.
gwn doen maar hou wel rekening met de inentingen die je gehad moet hebben je kan er ziektes oplopen die misschien wel schadelijk zijn voor je kleintje dus wel op tijd langs de huisarts voor info