verandering van mn lichaam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maris05, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    visagiste voor een groot cosmeticahuis
    alkmaar
    zijn er meer vrouwen die zo ontzettend moeten wennen aan de verandering van hun lijf???ik weet het niet hoor maar het moet bij mij echt even een plekje krijgen geloof ik. Ben nu 14 weken zwanger en heb al echt een onderbuikje,terwijl ik hier op het forum alleen maar berichten lees van vrouwen die dan nog geen buikje hebben. En mn borsten blijven maar groeien. Had cup a en nu een grote c. Ik ben heel slank van nature en eet gezond dus vind het raar dat ik opeens zo'n opgeblazen gevoel heb....ben ontzettend gelukkig met mn baby,mn wondertje....maar verafschuw op dit moment echt mn lijf.....:(

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Bij mij begon het buikje laat te groeien! Pas naar 22 weken begon je te zien dat ik zwanger ben... Daarom ben ik juist erg trots op mijn buik! :D

Misschien moet je ook nog een beetje wennen dat je lichaam gaat veranderen, en als het goed is komt alles weer in vorm na de bevalling! ;)

3. hannyplum

hannyplum Lid

9 jan 2011
    21
    0
    0
    Ik moest in het begin ook wennen.. Straks ben je alleen maar trots op je dikke buik en daarna op je kleine!! Je moet het gewoon even de tijd geven..

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik moest er bij de eerste ook aan wennen. Ik werd toen ook al wel snel dik, met een week of 10.
    En nu met de 2e moet ik weer slikken, ik ben nog maar 6 weken maar ik lijk nu ineens wel 4 maanden zwanger.....
    Echt bizar.

Maar ja, na de eerste was ik na een half jaar weer plat en strak, hopelijk deze keer ook weer :)

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier 26 weken en heb een buikje alsof ik er maar 18 ofzo ben. Ze kijken me ook vaak raar aan als ik zeg dat ik al zo ver ben. Gelukkig is mn bm groot genoeg en lag uk vorige week nog prima op schema. Mijn borsten zijn wel iets voller geworden (cup a, volgensmij nogsteeds al zitten de bh's wel erg push up ;) ) maar op een flinke volle boesem hoop ik al lang niet meer.

Tegenovergestelde is dus ook niet per definitie leuk, dat troost misschien ;)

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik had dat helemaal niet dat ik moest wennen...kon niet wachten tot ik een buikje kreeg vond ik alleen maar leuk! droeg juist strakke truitjes om mijn buikje te showen... moet zeggen dat ik het nu wel minder leuk vind met het vocht vasthouden enzo..haha maar ben nog steeds trots hoor ;)

7. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Voor mij is het heel dubbel...
    Sinds ik gestopt ben met roken (bijna 10 jaar geleden) heb ik best wel moeite met mijn gewicht op peil te houden. Ik ben ruim 15 kilo aangekomen en de laatste jaren voortdurend in gevecht met de kilo's en mijn eetgedrag. Ik had al best een buikje en deed altijd moeite dat te verbergen. Dat vind ik het heerlijke aan die zwangere buik: je hebt een goede reden en hoeft het niet te verbergen ;)

Tegelijk kijk ik soms in de spiegel en voel me dat helemaal HUGE...er zijn dus ook genoeg momenten dat ik me echt een olifant voel en dan ben ik even niet zo blij, maar denk toch steeds weer: het hoort erbij, je doet er niks tegen.

8. Linaatje

Linaatje Lid

22 okt 2010
    64
    0
    0
    Wat jij zegt komt me heel erg bekend voor.:(Ik ben ook inmiddels dikker geworden vooral bij mn boezem en mn billen.De weegschaal geeft niet meer aan dan voor de zwangerschap,maar merk aan mezelf dat mijn lichaam erg veranderd.Ik wil ook niet veel aankomen en probeer goed en gezond te eten voor mijn kindje.Maar die extra kilos daar krijg ik het benauwd van.Vooral omdat ik mijn hele leven op mijn voeding let,ik weet dat als ik mezelf laat gaan dan word ik zoo rond als een tonnetje.

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ooooh neeee ik heb me nog nooit zo mooi en lekker in me vel gevoeld dan ooit...

ik was er heel bang voor dat ik me opgeblazen zou voelen maar gelukkig is dat niet zo

10. dibbes75

dibbes75 Lid

23 dec 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Maris,
    Dat gevoel is heel normaal hoor, er komt ook een moment dat je heel blij bent met je zwangere buik! Ikzelf ben nu 18wkn zwanger van de tweede en moest in het begin ook vreselijk wennen aan mijn snel veranderende lichaam. Idd niet alleen mijn buik, maar ook mijn borsten enzo. Het maakte me onzeker, ook of mijn man me nog wel aantrekkelijk vond, maar ik voelde me ook alsof ik alleen nog maar zwanger was, waar was mijn eigen ik gebleven, zoiets. Gek genoeg had ik dat bij de eerste totaal niet!
    Inmiddels begin ik heel erg trots op mijn buik te worden en doe ik niets om die te verbergen, integendeel, ik accentueer 'm graag. Ik kan natuurlijk niet voor jou praten, maar zo heb ik het ervaren en het is inmiddels helemaal omgedraaid! Ook omdat de baby flink beweegt gaat de zwangerschap en dat wonder nu steeds meer leven.
    Het genieten komt, beloofd!
    Groetjes,
    zarah

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Pffff ik ben dus niet de enige! :(
    Ik ben echt onwijs blij met het lieve kleine wonder in mij maar ik walg van m'n lijf op dit moment.. alles is groot en dik :(
    Ik ben bang dat m'n vriend me niet meer aantrekkelijk vind.
    Ben altijd wel erg kritisch op m'n lijf geweest en t moest altijd gewoon helemaal perfect zijn en nou heb ik het totaal niet in de hand! Het ene moment ben ik trots op m'n buik.. maar m'n heupen groeien ook! En m'n taille is weg... *zucht* :(

Gister heb ik wel een hele mooie echo gehad dus als ik daaraan denk vind ik het even niet erg..

12. Iloontje87

5 jan 2011
    24
    0
    0
    Ik weet helemaal hoe je je voelt! Ik voelde me ook heel onzeker en vooral dik rond de 13/14 weken... Werd wel al ronder en dikker maar kon nou nog niet echt zeggen dat ik een mooi zwangerschapsbuikje ging krijgen...:(.. Maar, als het net zo gaat als bij mij kan ik je vertellen: heb nog héél even geduld..na mijn 14e week ging het opeens hard met mijn buikje..niet qua dikker worden,,maar qua zwangerschapsbuikje!! Heb gelijk wat mooie zwangerschapskleding gekocht en dat helpt ook heel erg (ipv die dikke trui die je nog net past);)

En nu voelt het heerlijk, wordt steeds beter!

Geniet ervan en het komt helemaal goed!

13. Chai

Chai Niet meer actief

Ik bewonder het echt in de spiegel soms en voel me trots als me vriend ernaar kijkt. Maar als ik naarbuiten ga voel ik me soms wel ongemakkelijk, de manier waarop mensen naar me buik staren vind ik soms best een beetje griezelig. En er valt nu echt niks meer te verstoppen, me jas gaat niet eens meer dicht.
    Ik herken het dus enigsinds wel, maar ik ben zelf wel gek op me bolle buikie en tijdelijke lichaams constructie.

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    hoi hoi.

herken het ook een beetje.
    heb ook al sinds het begin een behoorlijke buik maar ben daar gelukkig wel altijd blij en trots op.
    alleen ik vindt mijn borsten afschuwelijk.
    had al een cup e maar is nu al een cup g geworden:$

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb het bij de 1ste gehad totdat ik echt duidelijk zwanger was en het niet alleen maar leek alsof ik dikker werd. Nu bij de 2e vind ik het weer even maf.
    Maar maak je geen zorgen, het went wel en straks ga je die mooie buik nog missen ook als de kleine er eenmaal is :)

16. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    haha ja dat merk ik ook als ik naar buiten ga...mensen kijken je echt raar aan! dat valt me zo op! maar het valt me ook op dat sommige vreemde mensen ineens aardiger gaan doen tegen je..

17. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Ook ik herken het!Tijdens mijn eerst zwangerschap en erna had ik enorme boobs!DD Ik vind het niks en ook bleef er dik 10 kilo aanzitten, uiteindelijk eraf gekregen, mare van mn boobs bleef niks meer over, echt van die hangers!Verschrikkelijk..nu zijn ze weer enorm, vind het verschrikkelijk. maar goed zie het positieve ervan, een gezond kind enne ik mag wel veranderd zijn maar ik heb gelukkig geen striae, ik kan me voorstellen dat ik dan niet meer in bikini zou gaan

18. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    visagiste voor een groot cosmeticahuis
    alkmaar
    onwijs bedankt voor jullie lieve berichten...ik heb net echt even een traantje moeten laten. Vind het zo vervelend om me zo te voelen. Gister ook nog,dan vertel ik aan iemand dat ik zwanger ben met ingehouden buik in de hoop dat ze dan zeggen,goh,je ziet nog niks aan jehe?! Nou dan kan mn dag niet meer stuk! maar ohwee als ze zeggen "ja,normaal ben je ultra slank,je ziet nu wel dat je een buikje krijgt"nou dan ben ik de rest vd dag chagrijnig!!! Ik vin het fijn te lezen dat de meeste dus wel dit gevoel herkennen maar ook dat het gevoel minder word als je echt een zwangerschapsbuik krijgt.Maar ook daar kan ik van balen,de een zegt dat ze tot 26 weken geen buik hebben hoe kan het dan dat ik nu wel al een buikje krijg????!!!!!! Maar ben wel blij dat jullie zo lief reageren!!!!

19. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier ook, vind alles prima en ben trots op mijn, nog kleine maar bolle buikje, maar die borsten, vreselijk!
    Ik ben nu 75F. Ben erg slank en draag altijd xs/s, dus het is ook echt een raar gezicht bij mijn lichaam.
    Draag echt lompe kleding voor mijn idee om mijn grote borsten niet zo te laten opvallen. Blijf soms zelfs een dag thuis omdat ik me zo onzeker voel over mijzelf en niet naar buiten wil

20. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    ja echt he ,heb steeds het gevoel dat iedereen er na loopt te staren:(
    ben ook altijd blij om thuis te zijn zodat ik iig die bh uit kan trekken,pfff wat een gewicht dan.

Deel Deze Pagina