Hoi, ja dit heb ik ook. in de 32e week is de hoge bloeddruk bij mij ontdekt door de VK. Hij zat altijd op 110/60 en toen opeens op 145/100. gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ik gelijk opgenomen was en 3 dagen gelegen heb, daarna mocht ik onder voorbehoud naar naar huis waar ik volledige bedrust moest houden. Er kwam een week lang elke dag een verpleegkundige thuis langs om bloeddruk te meten, urine te testen CTG te maken. Toen werd alles stabiel dankzij de medicijnen. Nu moet ik 2x per week, elke dinsdag en vrijdag, voor controle naar het ziekenhuis voor CTG, bloeddruk, bloed prikken, urine en 1x in de 2 weken een groei echo. Dit kwam allemaal heel onverwacht omdat de zwangerschap eigenlijk voorspoedig verliep. Ik baal ervan dat ik nu in het ziekenhuis moet bevallen maar het is niet anders. De volledige bedrust valt mij zwaar en ik ben af en toe wel verdietig dat ik helemaal niks kan/mag. Maar dan denk ik aan de baby en daar doen we het allemaal voor! Ik slik ook 3x per dag medicijnen (methyldopa) die gelukkig goed aanslaan en waardoor alles stabiel blijft. De doktoren hebben ook gezegd dat het alleen maar slechter kan gaan en dat stabiel blijven dus belangrijk is. ik mocht al gelijk niet meer werken, vind het raar dat jij dat nog mag! intussen ben ik alweer 35 weken zwanger dus gaat het de goede kant op. even volhouden nog dus!
ik slik ook medicijnen voor hogebloeddruk (ook al voor de zwangerschap)l-methyldopa 750 500 750 500 en daarbij ook labetalol 200 3x daags dus ja ik heb echt veel medicatie wodt ook veel in de gaten gehouden door zowel de internist als de gyneacoloog ben van de week nog geweest bij de internist en was mijn bloeddruk mooi 123/86. aan het begin heb ik 4 weken thuis gezeten ook omdat ik een te hoge leverfunctie had maar ben al weer een aantal weken aan het werk 24 uur per week en is goed te doen wel fijn dat ik zo goed in de gaten gehouden word
dat is vervelend he, als je denkt alles gaat goed ik kan thuis bevallen dat dan de laatste weken blijkt dat je alsnog in het ziekenhuis moet bevallen, Ik zit sinds afgelopen woensdag ook thuis, maar vind het wel vervelend eigelijk want de dagen gaat niet echt snel om, probeer nu steeds maar tot een uur of 9 te slapen, en dan eventjes naar beneden en tegen een uur of 12 ga ik weer op bed liggen tot 3 a 4 uur en dan s'avonds weer om 10 uur naar bed, Zo krijg ik de dag nog enigzins om,
zeker vervelend omdat je er iets anders bij verwacht had. Toch vind ik het wel een fijn idee om in het ziekenhuis te bevallen, dat geeft toch een veiliger gevoel in deze toestand. Het is niet anders... Daar heb ik ook moeite mee hoor, met het vullen van de dagen. Ik leef zo naar het moment toe waarop m'n man weer thuis is van z'n werk. Triest maar waar. TV kijken etc. heb je na een tijdje ook gezien... Hopen dat de baby snel komt...
Haha dan ben ik niet de enige haha ik heb dat ook erg is dat he,maarja nog even volhouden. dan zullen we het wel druk genoeg hebben met de kleine
Erg is dat he, daar bestaat ons leven nu uit...hahaha Moet jij ook volledige bedrust houden? Wel jammer want ik had nog zoveel willen doen in mijn verlofperiode. Gewoon dingen voor mezelf, die straks niet, of minder makkelijk kunnen met de kleine (lekker uit eten, bioscoopje, shoppen dat soort dingen). Nog even volhouden inderdaad, straks genoeg afleiding met die kleine! Hoe vul jij je dagen? heb je tips?
hoi nee ik hoef gelukkig geen volledige bedrust te houden, maar toch ga ik geregeld op bed of op de bank liggen, Wat ik doe om de dag door te komen hmmm : kleding wassen, Beetje voor beetje poetsen ( verspreid alles nu over de hele week zodat ik iedere dag 1 ding heb ) tv kijken computeren lezen wachten tot mijn man thuis komt Sja dan heb je het eigelijk wel gehad, soms bij kennisen op bezoek die in de buurt wonen,