hoi dames ik ben zwanger joepie. ik heb ook al een zoontje van 11 maanden, maar na mijn bevaaling tot heden ben ik nog niks afgevallen ik krijg er bijna geen kilo vanaf. heb al zoveel dingen geprobeert. nu ben ik dus weer zwanger, maar zit dus nog wel met dit overgewicht. ik maak me hier best wel zorgen om. iemand hier ook ervaring mee? die mij een beetje kan gerust stellen?
Ligt er een beetje aan wat jij overgewicht noemt. Ik heb overgewicht, (nu 82 kilo en 1.60 m.) en zwanger van de 2e (dochter van ruim 1,5) natuurlijk heb je dan meer risico op suikerziekte/zwangerschapssuiker. Hier wordt je op gecontroleerd door de verloskundige dmv een bloedtest. Zelf heb ik er geen nadelige gevolgen aan gemerkt in de vorige zwangerschap behalve dan dat je knieƫn en voeten het nog al te verduren hebben zo aan het eime van de zwangerschap
Hoi, IK ben ook snel weer zwanger geworden ondanks dat er nog 10 kilo was blijven zitten na de vorige zwangerschap. Ik had aan het begin van de zwangerschap een BMI van 32. Daarom krijg ik extra echo in week 30 en 34(vind ik niet erg). En een suikertest met 27/28 weken. Verder is mij verteld dat de kans hoger is op bepaalde dingen (suiker/hogebloeddruk). Het maakte mij wel bang, maar het gaat tot nu toe prima. Dus ik (probeer) me er geen zorgen meer over te maken. Fijne zwangerschap!
Wat noem je overgewicht? Als je nog wat "babyvet" op je lijf heeft zitten, kan het best zo zijn dat je de 2e keer minder aankomt. Gewoon omdat je lijf weet dat het genoeg reserves heeft. Gemiddeld komen zwaardere dames ook minder aan dan de dunne.. Ik had een BMI van 30, maar ben de ene keer 7, de andere keer 8 kilo aangekomen. En na de tweede zat ik zo 5 kilo onder mijn startgewicht (borstvoeding waarschijnlijk)..
Ik had aan het begin van de zwangerschap een bmi van 33. Tot nu toe geen problemen ondervonden(net als bij de eerste zwangerschap). Mijn bloeddruk is goed, tussen de 120/70 en 102/64 (bij de laatste controle. De suikertest met glans doorstaan. Mijn hb is perfect. Tot nu toe 3 kilo aangekomen. Er zitten voor mij dus ook alleen voordelen aan. volgende week de eerste extra echo. Ik denk dat het ook wel uitmaakt hoe je jezelf voelt.
Zo is dat, ik ben altijd vrij onzeker geweest, en toen ik duidelijk een zwangerbuik begon te krijgen durfde ik weer te pronken met mn lijf haha.. Ik droeg weer jurkjes, rokjes etc. Ik ging me alleen maar beter voelen Gemiddeld gezien is zou de conditie van iemand die zwaarder is slechter zijn maar dat is lang niet altijd het geval. Bij mij was mijn bloeddruk altijd super goed, suiker was ook perfect.. Anyway maak je er niet te druk om maar houd er rekening mee dat het wel genoteerd word dat je eenmisschien een te hoge BMI hebt en dat je misschien wat extra onderzoekjes krijgt. Al gerust gesteld?
Mijn bloeddruk was ook prima, zelfs aan de lage kant in de middelste weken. Suiker was ook prima, bij de eerste even niet, maar toen ik normaal ging eten (lukte moeilijk) was dat alweer opgelost.
ik heb een hoog bmi (kleding maat 48) en nergens geen problemen mee. bij de tweede niet en nu ook niet. 20 weken echt was alles goed te zien. suiker perfect bloeddruk ook. ik ben bij dochter 12 kilo afgevallen totaal en nu zit ik al aan de 12 kilo in de min door hg. een hele makkelijke bevalling gehad van 2,5 uur en een herstel dat ik niet eens herstel kan noemen ik deed alles zelf weer. en bijna geen bloed verlies. 250ml was het totaal.
Mij bmi is ook te hoog. Heb ook suiker laten prikken en krijg nu nog 2 extra echo's. Ik heb nergens last van. Kom niet veel aan nu en groei keurig! Ook qua beweging en conditie heb ik niks te klagen! Iedere zwangerschap verloopt toch anders en heeft weinig met gewicht te maken, maar hoe je jezelf voelt en zolang je je eigen lekker ne gezond voelt is het goed, toch?
Ik ben ook te zwaar, heb wel bekkeninstabiliteit maar volgens de therapeute komt dat niet door m'n gewicht. Het zal natuurlijk geen positief effect hebben en ik beweeg nu heel weinig omdat lopen/fietsen enorm pijn doet. Tot nu toe 7 kg aangekomen. Maar verder heb ik een geweldige zwangerschap met geen klachten of andere rare dingen. Ja, soms een beetje maagzuur, maar dat is niet zo erg.