31 weken zwanger, kindje te klein

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lente85, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente85

Lente85 Lid

10 mrt 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik maak me zo'n zorgen dat ik even mijn verhaal hier kwijt moet. Ik ben nu 31 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje. Mijn zwangerschap verliep tot 26 weken geheel zorgeloos. Totdat ik met 26 weken een hevige bloeding kreeg en weeen. Ik ben toen een paar dagen opgenomen geweest. Weeenremmers, magnesium en medicatie voor de longrijping gekregen. Ze hebben geen oorzaak kunnen vinden, wel vonden ze het kindje aan de kleine kant. Ik heb toen een groeiecho gehad waarop ze konden zien dat het kindje klein is maar niet te klein. Met 29 weken kreeg ik helaas weer dezelfde complicatie als met 26 weken (bloeding). Weer een zkh opname en ook nu geen oorzaak te vinden. Ik ben inmiddels weer thuis en moet regelmatig voor controle naar het ziekenhuis. Vandaag moest ik bij de gynaecoloog zijn voor een groeiecho en nu wordt ons kindje geschat op 1250gram. Volgens haar veel te klein dus! Volgende week krijg ik een uitgebreide echo, om te kijken of ons kindje een afwijking heeft of dat de placenta niet goed functioneert. Ik heb al zoveel echo's gehad tijdens de voorgaande ziekenhuis opnames, als er iets mis zou zijn met ons kindje hadden ze dat toch wel al gezien Ze hebben de doorbloeding van de navelstreng gemeten en die is goed. Ik moet nog een week wachten op de echo maar maak me nu zo'n zorgen dat er iets mis is met ons kind. Ik ben altijd heel positief gebleven maar nu zakt de moed wel een beetje in m'n schoenen

2. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb ook een kindje gehad met groeiachterstand, placenta werkte niet goed... Had zwangerschapsvergiftiging.. Had het al met 28 weken, uiteindelijk al die tijd in het ziekenhuis gelegen, en uiteindelijk bevallen met 32weken en 5 dagen... Dochtertje woog 1190gram...

Ik heb uiteindelijk nog ruim 4 weken de bevalling weten te rekken, dus als dat bij jou ook is ben je al 36 weken, wat de baby al geen prematuur meer maakt... Dat scheelt al een hele hoop...

Mijn andere 2 kinderen waren ook te klein bij de geboorte... 2405 gram en 2240gram...
    Drie heerlijke kids nu... geen problemen gehad verder...

Zou je niet te druk maken hoor... Er zijn nu eenmaal kleine kindjes en grote kindjes... vanaf 32weken en 1250gram geschat gewicht mag het kindje in een niet academisch ziekenhuis geboren worden...

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Wou je even succes wensen, hopelijk blijft de kleine voorlopig nog rustig en komt hij/zij nog wat in gewicht bij.

4. Bond

Bond Lid

19 jan 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu, Lente85?

De echo inmiddels al gehad?

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik denk wel dat ze iets zouden hebben gezien als het mis zou zijn.
    Je baby maakt in de 35e week een enorme groeispurt en daarbij wegen kindjes heeeel verschillend bij de bevalling.
    Mijn dochter woog bijvoorbeeld 3970 gram met 41.1 weken en die van mijn schoonzus 2500 gram met 42 weken.

6. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Ik wil je heel veel sterkte wensen. Mijn dochtertje bleek bij 32 weken ook veel te klein. Ze viel onder de laagste lijn van de groeicurve. Wat ik nog weet is dat ze drie dingen meten. Omtrek hoofdje. Omtrek buikje en lengte beentjes. Vraag daar naar. Mijn dochtertje is nu nog steeds best klein( papa is ook niet heel groot. Denk nu dat het ook genetisch is) maar is een heerlijk dikke baby. Een arts kan veel aflezen aan de groei van de baby van deze drie dingen. Wat ook heel belangrijk is is hier de groei verloopt in de baby's eigen groei grafiek. Dit meten ze een keer in de twee weken. Vaker geeft geen goed beeld. Als de groei lijn mooi is gaat het goed. Ik denk dat je dus even geduld zal moeten hebben om dat te weten te komen. Wat echt helpt is zo veel mogelijk rusten. Dan krijgt de placenta meer bloedtoevoer en jouw baby profiteert daar van. Mijn dochter is na veel zorgen van moj met 40 weken met 3160 gram geboren. Een prima gewicht en ik drnk echt dat mijn vele rusten daar voor heeft gezorgd. Vraag vooral zoveel mogelijk aan jouw dokters. Daar zijn ze voor !

Deel Deze Pagina