Hallo Even klein verhaaltje vooraf. 6 weken terug ben ik bevallen van een gezonde knul. Ik geef borstvoeding op verzoek en is gelijk aangelegd na de bevalling. Na 2 weken kreeg ik pijn NA het voeden. En heb hier voor een lactatiedeskundige ingeschakeld. Samen hebben we gekeken waar het vandaan kwam. We kwamen er achter dat onze zoon tijdens het drinken de boel afkneld, waardoor de zenuwen en de bloedvaten in de knel komen. na het voeden komt de pijn doordat er weer leven in mijn borst komt. Nu kreeg ik het advies met tepelhoedjes te gaan werken. Dat doe ik dus nu 4 weken, wat soms ook erg een strijd is voor ons beide, want het hoedje flipt weleens los door gemaai van een handje en dan loopt de melk zo weg *ZONDE*. Nu geef ik onze zoon 2 x een flesje en de rest borstvoeding of gekolfd of gewoon. Maar vandaag precies 6 weken na de bevalling ben ik weer ongesteld geworden, hoe kan dat? ik meende dat dat wel even duurde. Zou je me dat uit kunnen leggen. Kan het ook te maken hebben, dat ik tijdens de bevalling eigenlijks wel weinig bloed heb verloren 400 ml en na 2 weken ook al geen last meer had van bloedverlies? Niet dat ik het erg vind, maar vond het allemaal wel fijn zo. Kan het nu ook zijn dat mijn cylcus weer een normaal weg krijgt of werd het net als voor de zwangerschap erg onregelmatig? Zo eerst even mijn vraagjes Bedankt alvast Groetjes Spikkeltje
Hoihoi, Ook met borstvoeding is de verwachting dat je cyclus zich rond de 6-8 wkn na de bevalling zich gaat herstellen. Bij de een blijft het lang uit bij de ander keert het snel terug. We zien vaak dat zodra de nachtvoedingen er af zijn je cyclus zich gaat herstellen. Het is afwachten hoe je cyclussen zullen verlopen. Of het regelematig of onregelmatig zal zijn. Jammer dat het al zo snel terug is! Maar goed wel een teken dat je lichaam zich goed hersteld! Imke